آوای جنوب

حضور یک گچسارانی در لیست نهایی تیم ملی فوتبال ایران

صالحیاسامی ۲۳ بازیکن نهایی جهت حضور در مرحله مقدماتی رقابت‌های قهرمانی آسیا، از سوی سرمربی تیم ملی جوانان اعلام شد.

آوای جنوب؛

از قاتل پرسپولیس تا مسافری از مالزیگروه ورزشی مشرق – جوانان فوتبال برای رسیدن به مرحله نهایی رقابت‌های قهرمانی آسیا باید از سد نپال، اردن و کویت عبور کنند. رقابت‌های مقدماتی سربازان افشین پیروانی از جمعه دهم مهرماه در استادیوم ثامن مشهد آغاز خواهد شد تا جوانان جویای نام ایرانی- در خانه- به مصاف سه رقیب خود در مرحله مقدماتی بروند.

* صدرنشینی در ۴روز

تکلیف جوانان چهار روزه مشخص می‌شود. شاگردان پیروانی ابتدا جمعه دهم مهرماه(ساعت۱۹) پذیرای نپال هستند. سپس دیدار دوم‌شان را یکشنبه برابر اردن برگزار می‌کنند.

در دیدار آخر هم این تیم پرامید به مصاف کویت می‌رود تا مجوز صعودش به مرحله نهایی رقابت‌های قهرمانی آسیا را صادر کند.

* پیروانی: به این تیم امیدوارم

امیرحسین پیروانی به آینده جوانانش امید زیادی بسته است:«برخی از این بچه‌ها تجربه‌ای در سطح ملی ندارند. با این حال تعداد زیادی از آنها بعد از حضور در اردوهای تیم‌ملی مورد توجه باشگاه‌های لیگ‌برتری قرار گرفته‌اند و این نشان می‌دهد آینده متعلق به آنهاست. ما شش‌ماه اردو برگزار کردیم و طی این مدت با تیم‌های ملی ایتالیا، تاجیکستان(۲)، عراق(۲) و سوریه دیدار دوستانه داشتیم که کمک کرد شناخت‌مان از توانایی نفرات بیشتر شود.»

سرمربی تیم‌ملی جوانان به مشرق توضیح می‌دهد که در انتخاب نهایی مردانش وقت زیادی به خرج داده است:«در مرحله آخر اردوها اعضای تیم از ۲۸ به ۲۳نفر تقلیل پیدا کردند. وسواس زیادی به خرج دادیم تا تیم نهایی انتخاب شود. ما سه بازی برابر رقبایی داریم که می‌توانند حریفانی قدر برای تدارک بیشتر تیم باشند. باید نتیجه لازم را بگیریم تا با انجام بازی‌های تدارکاتی بیشتر پای به مرحله نهایی مسابقات بگذاریم.»

پیروانی چند جمله هم در مورد حضور تعداد زیاد بازیکنان چپ‌پا در تیمش بیان می‌کند:«ما شش،‌ هفت بازیکن چپ‌پا در تیم داریم که فکر می‌کنم برای‌مان یک مزیت باشد. فوتبال ما گاهی اوقات به دلیل کمبود چپ‌پاهای تخصصی دچار دردسر شده اما خوشبختانه نسل جدیدی از راه‌ می‌رسد که مشکل مذکور را برطرف می‌کند.»

* قاتل پرسپولیس سرشناس‌ترین است

در میان ۲۳بازیکن حاضر در مرحله مقدماتی رقابت‌های جوانان آسیا، سرشناس‌ترین بازیکن رضا کرملاچعب است. رضا مهاجمی است که فصل پیش در دقیقه۴+۹۰ دروازه سوشا مکانی و پرسپولیس را هنرمندانه باز کرد تا نفت‌مسجدسلیمان شکست ۲ بر یک برابر قرمزها را با تساوی ۲-۲ عوض کند. به نظر می‌رسد کرملاچعب این فصل راهی گسترش تبریز شود.

* این ۲۲نفر

بررسی ۲۲بازیکن دیگر تیم‌ملی جوانان نشان می‌دهد که بیشتر آنها پس از دیده شدن در ویترین تیم‌ملی راهی باشگاه‌های لیگ‌برتری شده‌اند. ضمن اینکه برخی هم در لیگ‌ دسته اول انتظار توجه بیشتر به آینده‌سازان فوتبال این مملکت را دارند.

رضا شکاری: این هافبک نفوذی ۱۷ساله در داربی اصفهان(دقیقه۸۰) جای مهدی رجب‌زاده را گرفت تا برای اولین‌بار پیراهن ذوب‌آهن لیگ‌برتری را بپوشد.

امید نورافکن: هافبک حاضر در لیست تیم فوتبال استقلال است. امید ۱۷سال سن دارد.

علی شجاعی: دفاع چپ سابق تیم‌ملی نوجوانان است که از سال قبل به سایپا پیوسته.

محمدمهدی مهدیخانی: عضو سایپا بود اما ترجیح داده این فصل به نیروی‌زمینی برود تا فرصت بیشتری برای بازی پیدا کند.

امیرحسین بیات: دروازه‌بان آینده‌دار تیم نفت است. امیرحسین در سایه تلاش بیشتر چشم به جایگاهی بهتر خواهد داشت.

محمد غلامرضا: متولد۱۳۷۶ است و بازیکن تیم مقاومت تهران.

سیدمحمد خرم‌الحسینی: مثل غلامرضا در مقاومت توپ می‌زند و البته یک هافبک‌ هجومی انرژیک است با آینده‌ای روشن.

محمدرضا سامنی‌ملایری: تنها نماینده پرسپولیس در تیم‌ملی جوانان. ملایری بازیکن تیم جوانان قرمزهاست با این امید که بالاخره شانس حضور در جمع بزرگ‌ترها به او داده شود.

محمدرضا قلی‌زاده: برای دلوارافزار توپ می‌زد اما مثل محمدی‌خانی سر از مقاومت تهران درآورد.

امیرحسین طاهری: ظاهرا این کرمانی هنوز تیم جدیدش را انتخاب نکرده. طاهری مدافع راست قابلی است.

عارف غلامی: این گرگانی با ۵۰میلیون تومان سپاهانی شد. مدافعی که فعلا به چشم کادر فنی تیم بزرگسالان نیامده و طبیعی هم است.

محمدامین بهرامی: دروازه‌بان جوانان ذوب‌آهن اصفهان است. بهرامی اگر در تیم‌ملی جوانان بدرخشد راهش برای پیشرفت هموار خواهد شد.

محمدحسین باباگلی: بعد از حضور در اردوی تیم جوانان به چشم آمد تا راه‌آهن لیگ‌برتری او را از نساجی بخرد. شماره۱۵ لکوموتیورانان چند روز قبل مقابل ملوان به میدان آمد.

ابوالفضل رزاق‌پور: یکی دیگر از دست‌پرورده‌های نساجی قائمشهر است. رزاق‌پور یک مدافع- هافبک چپ به‌دردبخور است.

نیما مختاری: هافبک وسط جوانان بعد از اردونشین شدنش مورد توجه گسترش‌فولاد لیگ‌برتری قرار گرفته. نیما برای اینکه پیراهن شماره۳۷ گسترش را بر تن کند، قراردادی به ارزش ۴۰میلیون تومان بسته که در مقام مقایسه با بعضی‌ها«بد» هم نیست.

شاهین طاهرخانی: یکی دیگر از خریدهای هوشمندانه گسترش‌فولاد در فصل جدید است. مهاجمی با اصلیت تاکستانی که پیراهن شماره۳۱ تیم فراز کمالوند را می‌پوشد.

عارف آغاسی: فصل قبل برای فولادنوین اهواز بازی می‌کرد. عارف مدافعی است که اولین قرارداد حرفه‌ای‌اش در لیگ‌برتر- با فولاد- ۳۰میلیون‌ تومان بوده و البته این آغاز کارش خواهد بود. آغاسی این شانس را دارد که مورد توجه بیشتر دراگان اسکوچیچ سرمربی فولاد قرار بگیرد.

شاهین عباسیان: کاپیتان تیم دانش‌آموزان ایران که نایب‌قهرمان آسیا هم شد. شاهین هم آینده‌اش را در فولاد جست‌وجو خواهد کرد.

محمدرضا کاوه: در دو فصل اخیر عضو پدیده لیگ‌‌برتری بوده است. این هافبک چپ ۹۰دقیقه هم شانس بازی برای تیم خراسانی را پیدا کرده است.

سهیل صالحی: نماینده لیگ۲ فوتبال ایران در تیم جوانان است. سهیل برای نفت گچساران توپ می‌زند.

نیما میرزاد: با قراردادی به ارزش ۶۰میلیون تومان قراردادش با ملوان را به امضا رساند. نیما امیدوار است به عنوان یک دروازه‌بان جوان مورد توجه حمید استیلی قرار بگیرد. هرچند که در شرایط کنونی نیاز به کسب تجربه بیشتر دارد.

نیما داغستانی: سابقه بازی در فرندزیونایتد مالزی را دارد. بعد از حضورش در اردوی تیم‌ملی جوانان مورد توجه صبا و علی دایی قرار گرفته تا قراردادی سه‌ساله با قمی‌ها به امضا برساند. نیما یک مدافع چپ آینده‌دار است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president