آوای جنوب

حسن روحانی با چه لحنی منتقدان را خطاب قرار داده است؟ + جدول

دولت یازدهم به مانند دولت‌های سابق، همواره با منتقدین و حامیان خود روبرو بوده است و در این بین، منتقدین بیش از دیگران در سیبل اظهارات دولت‌مردان قرار می‌گیرند.

آوای جنوب؛

آنچه در ادامه و در جدول زیر منتشر شده است، گوشه‌ای از عبارات به کار رفته توسط حسن روحانی رئیس جمهور درباره انتقاد کنندگان به برخی رویکردها و عملکردهای دولت یازدهم است که تقدیم خوانندگان می شود.

حسن روحانی با چه لحنی منتقدان را خطاب قرار داده است؟ + جدول

 البته یکی از عبارات آقای روحانی نسبت به منتقدین را به دو دلیل از دیگر واژه‌ها تفکیک کردیم، اول اینکه این عبارات در مجلس شورای اسلامی و مقابل نمایندگان مردم استفاده شده است و دوم، مخاطب اصلی این عبارات، مردمی بودند که به آقای روحانی رأی ندادند تا مستحق چنین صفت‌هایی باشند.۸۱۸۸۷۵_۷۶۴

حسن روحانی در تاریخ ۱۹ آبان سال ۹۲ با حضور در مجلس شورای اسلامی برای دفاع از نصرت‌الله سجادی به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان، خطاب به نمایندگان و مردم ایران گفت:

مردم در ۲۴ خرداد به افراط و تفریط به خشونت، خودرأیی، تک‌رأیی، عدم مشورت، عدم تدبیر، رأی نه دادند و به اعتدال، تدبیر، عقلانیت، رأی آری دادند.

ما نباید صدای مردم را در طول ۴ سال پیشِ رو از یاد ببریم و فراموش کنیم. دولت خود را موظف به نظرات مردم، خواست مردم، آرای مردم و رهنمودهای رهبری می‌داند. به هر حال این رأی چیزی شبیه عقود است. از یک طرف رییس جمهور قول‌هایی به مردم داده است و از طرفی مردم مطالبات خود را تبیین کرده‌اند و در واقع نوعی عهد و پیمان بین دو طرف بسته شده است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president