آوای جنوب

امام جمعه باشت:

حج مستحبی نباید به قیمت پایمال شدن شرافت ملت انجام شود

فضای ورزشگاه‌ها شایسته حضور بانوان نیست لذا دولتمردان باید مراقب رفتار و گفتار خود باشند و سخنانی که باعث درگیری همه جامعه می‌شود بیان نکنند

عبودیامام جمعه باشت گفت: حج مستحبی نباید به قیمت پایمال شدن شرافت ملت انجام شود.

آوای جنوب؛

حجت‌الاسلام والمسلمین عبد‌الرحیم عبودی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان باشت ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی؛ تقوا را بهترین لباس دانست و اظهار کرد: لباس و پوشش تقوا انسان را از خطرات و آلودگی‌های دنیوی حفظ می‌کند.

وی به یکی از فضایل اخلاقی در دین مبین اسلام اشاره کرد و گفت: نیکی کردن در برابر رفتارهای بد دیگران یکی از فضیلت‌های اخلاقی است که از سیره اهل بیت (ع) و بزرگان دین بوده است، بنابراین هر فرد مؤمن و مسلمان باید با الگو گرفتن از ائمه (ع) سعی کند در برابر رفتارهای بد دیگران بزرگوارانه عمل کرده و بدی دیگران را با نیکی پاسخ دهد.

امام جمعه شهرستان باشت با بیان اینکه انسان بزرگ حکیمانه رفتار می‌کند، افزود: بخش عمده‌ای مشکلات جامعه امروز به سبب کم‌رنگ شدن بخشش و خوبی در قبال رفتار بد دیگران است.

این استاد حوزه ادامه داد: گذشت، بخشش و نیکی در برابر رفتار ناشایست دیگران به این معنا نیست که به هرکسی اجازه دهیم به ما اهانت کنند.

عبودی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه این‌ هفته باشت به شنبه ۲۹ اسفندماه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و ضمن تبریک این روز به همه ملت بزرگ ایران به ویژه ارتشی‌های غیور بیان کرد: ارتش ما که به رژیم سابق وابسته بود با بیعت با امام راحل به جمع انقلابیون پیوستند و در این راه نیز شهدای ارزشمند و بزرگی را دادند.

وی با تأکید بر اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران دارای نیروهای برجسته و مؤمن بسیاری است، ادامه داد: امروزه ما دارای ارتش مقتدری هستیم که جرأت کوچکترین تعرض به مرزها را به دشمنان نمی‌دهد.

امام‌ جمعه شهرستان باشت در بخش دیگری از سخنان خود به ۳۱ فروردین مصادف با اول رجب پرداخت و فرا رسیدن ماه استغفار را به تمام مسلمانان جهان تبریک گفت.

خطیب جمعه شهرستان باشت ضمن اشاره به سوم رجب و تسلیت شهادت امام هادی (ع) به دوم اردیبهشت تأسیس سپاه پاسداران به دستور امام راحل پرداخت و اضافه کرد: تأسیس سپاه پاسداران ابتکار و اقدامی خلاقانه از سوی رهبر کبیر انقلاب جهت مقابله با هجمه‌های دشمنان داخلی و خارجی بود و ما به وجود چنین نهادهای مقدسی افتخار می‌کنیم.

امام‌ جمعه شهرستان باشت در بخش دیگری از سخنان خود به تعلیق حج عمره در پی تعارض به دو نوجوان ایرانی اشاره و تأکید کرد: در پی این اهانت و عمل شرم‌آور عربستان که موضع‌گیری‌هایی از سوی کشورما را به دنبال داشت حج مستحبی عمره به حالت تعلیق درآمده چرا که ما اجازه پایمال شدن شرافت ملت را نخواهیم داد و دولت عربستان باید هرچه سریع‌تر دو پلیس را به اشد مجازات برساند.

عبودی در پایان به مطرح شدن حضور بانوان در ورزشگاه‌ها توسط افرادی در بدنه دولت پرداخت و یادآور شد: این اقدام مغایر با باورهای دینی ماست چرا که فضای ورزشگاه‌ها شایسته حضور بانوان نیست لذا دولتمردان باید مراقب رفتار و گفتار خود باشند و سخنانی که باعث درگیری همه جامعه می‌شود بیان نکنند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president