آوای جنوب

امام جمعه باشت:

استخدام غیرقانونی نیروها در برخی دستگاه‌ها خیانت به مردم است/ اسامی را اعلام می کنم

بارها نسبت به این موضوع تذکرات متعددی داده شده است اما بازهم شاهد جذب این نیروهای غیرقانونی هستیم

عبودیامام جمعه باشت گفت: همه چیز مذاکرات و خطوط قرمز برای ما مشخص است و این عرصه دیگری برای امتحان غرب و آمریکا است چرا که ما به آن‌ها اعتماد نداریم.

آوای جنوب؛

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالرحیم عبودی امام جمعه باشت ظهر امروز در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان باشت ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی فلسفه و اساس روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان را تقوا برشمرد و اظهار کرد: هر کسی که بخواهد از برکات قرآن بهره‌‌مند شود باید اهل تقوا باشد و بدانیم نجات بشر در رعایت دستورات الهی است.

وی با اشاره به این‌که در آستانه لیالی قدر و سالروز شهادت امیرالمؤمنین (ع) هستیم در خطبه نخست به تشریح حکومت آن حضرت و مسائل آن زمان پرداخت و گفت: امام علی(ع) پس از ۲۵ سال خانه‌نشینی در حالی به حکومت رسید که انحرافات و مشکلات بسیاری در اسلام به وجود آمده بود و آن حضرت برای بازگشت اسلام به دوره پیامبر (ص) اصلاحات زیادی را آغاز کرد.

این استاد حوزه افزود: عدم آشنایی مردم با اسلام واقعی چون اسلام در آن زمان محدود به شبه جزیره عربستان شده بود، انحرافات ۲۵ ساله از جمله شیوه حکومت‌داری که اولین اقدام امام برای حل آن تجدید نظر در تقسیم بیت‌المال بود و منجر به ایستادگی برخی یاران در مقابل آن حضرت شد و نبود کادر مدیریتی را از جمله مشکلات آن زمان بود.

خطیب جمعه باشت در ادامه یادآور شد: امروزه هر چه داریم از تلاش‌های چهار سال و ۹ ماه امام علی (ع) است لذا لازم است دولتمردان و مسئولان حکومت آن حضرت را سرلوحه و الگوی خویش قرار دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبودی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی این هفته شهرستان باشت به ۱۲ تیرماه مصادف با حمله آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران در خلیج فارس اشاره و بیان کرد: پرونده جنایات آمریکا در سراسر دنیا پر شده است و این جنایتکاران به جای عذرخواهی برای جنایت انجام شده در این اتفاق مدال افتخار به فرمانده این جنایت دادند.

وی همچنین به لیالی قدر و اهمیت آن اشاره و تصریح کرد: اگر چه ماه رمضان سراسر برکت و نور است اما شب‌های قدر شب‌های طلایی برای بهره‌مندی است لذا برای استفاده صحیح و کامل از آن لازم است برنامه‌ریزی کنیم.

امام جمعه باشت از پخش مستقیم مراسم احیاء ۱۹ رمضان شهرستان باشت از شبکه استانی دنا خبر داد.

این استاد حوزه در ادامه به مذاکرات هسته‌ای پرداخت و تأکید کرد: همه چیز مذاکرات و خطوط قرمز برای ما مشخص است و این عرصه دیگری برای امتحان غرب و آمریکا است چرا که ما به آن‌ها اعتماد نداریم.

حجت‌الاسلام عبودی خاطرنشان کرد: در مذاکرات توافقی صورت بگیرد یا نه ما ضرری نخواهیم کرد چرا که ایران کشوری مستقل در زمینه‌های مختلف و توانا است.

خطیب جمعه باشت در بخش دیگری از سخنان خود به روز جهانی قدس اشاره کرد و یادآور شد: قدس قبله اول مسلمین جهان بوده و روز قدس در حقیقت روز دفاع از اسلام است.

وی در پایان به مسئله بکارگیری غیرقانونی نیروها در برخی دستگاه‌ها اشاره کرد و گفت: بارها نسبت به این موضوع تذکرات متعددی داده شده است اما بازهم شاهد جذب این نیروهای غیرقانونی هستیم که در این وضعیت اشتغال و بیکاری خیانت به مردم محسوب می‌شود لذا دستگاه‌هایی که رعایت نکند اسامی آنان برای مردم اعلام خواهد شد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. اشکانی گفت:

    حاج آقا مگه در دولت قبل خواب بودی آدم باید د تمام دوران همه را یکسان ببیند مردم آگاهند دیگه فهمیده آندکه موضع انتقاد شما به طرف کیست

  2. ناشناس گفت:

    میراث همیشه جزئ غیرقانونی هتا بود آیا الان هم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president