آوای جنوب

بزرگواری : تاجگردون و گچسارانی ها حق کسی را در استان نخورده اند

از ۵۰ میلیارد پول نفت استان، ۳۷ میلیارد آن به گچساران تعلق گرفت و ۱۳ میلیارد نیز به دیگر شهرستان‌ها تقسیم می‌شود…

بزرگوارینماینده مردم چرام در مجلس گفت: اجرایی کردن سند تحول مبنای برنامه ششم توسعه آموزش و پرورش است و نقشه راه سند تحول آماده شده و به زودی تصویب خواهد شد.

آوای جنوب / چُرام

حجت‌الاسلام سیدعلی‌محمد بزرگواری بعدازظهر امروز در مراسم گرامیداشت مقام معلم با اشاره به نادیده گرفتن حق‌ و‌ حقوق مقام معلم، اظهار کرد: معلم وظیفه روشنگری، بصیرت‌دهی و نشان دادن راه را دارد.

نماینده مردم چرام در مجلس با اشاره به فرمایشات رهبری در هفته معلم، افزود: زمانی‌ که مقام معظم رهبری در هفته معلم به‌عنوان بزرگترین معلم جامعه امروزی صحبت می‌کنند، فرمایشات ایشان باید کلیدواژه راه معلمان کشور باشد.

وی با اشاره به اینکه معلمان برای خدمت‌رسانی نیازمند فکر آسوده هستند، تصریح کرد: مشکلات فرهنگیان باید به گونه‌ای رفع شود که وقتی معلمی سر کلاس درس حاضر می‌شود با فراغ بال به فکر تربیت دانش‌آموز بوده نه اینکه به فکر سیر کردن شکم زن و فرزند خود باشد.

بزرگواری با طرح این پرسش که چه راهکاری باید وجود داشته باشد تا دغدغه معلم و فرهنگی کلاس درس باشد، ابراز کرد: سرچشمه مسائل و مشکلات فرهنگیان تبعیض‌های ناروا و بی‌عدالتی است که در حق آنان روا می‌شود.

وی با بیان اینکه دولت باید تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات فرهنگیان به کار گیرد، افزود: اجرایی کردن سند تحول مبنای برنامه ششم توسعه آموزش و پرورش است و نقشه راه سند تحول آماده شده و به زودی تصویب خواهد شد.

این نماینده با اظهار تاسف از اینکه ضریب حقوق معلم یک است، متذکر شد: آن معلمی که برای سیر کردن شکم زن و فرزند خود به رانندگی، دستفروشی و دیگر شغل‌ها روی می‌آورد دیگر معلم نیست.

بزرگواری بزرگترین فراکسیون در مجلس را فراکسیون فرهنگیان ذکر کرد و بیان داشت: برای اینکه معلمان به حقوق اصلی خود برسند، این فراکسیون در دوره‌های گذشته پیشنهاد و برنامه‌هایی دادند که تصویب نشد، در این دور راهکاریی ارائه دادند که دولت در برنامه ششم قانونی تصویب کند که معلمان پایه حقوقی خود را بدانند.

وی افزود: بودجه بر اساس شاخص‌ها تقسیم می‌شود، طبق ماده ۱۸۰ قانون اساسی در سال ۹۳، ۸۴ میلیارد سهم استان کهگیلویه و بویراحمد بود که ۳۲ میلیارد به حوزه کهگیلویه، ۲۱ میلیارد به گچساران و باشت و ۲۹ میلیارد به حوزه بویر احمد و دنا تخصیص داده شد.

نماینده مردم چرام در مجلس با بیان اینکه در مجلس قانونی مبنی بر اینکه اکثر پول نفت باید در شهرهای نفت‌خیز باشد تصویب شد، گفت: از ۵۰ میلیارد پول نفت استان، ۳۷ میلیارد آن به گچساران تعلق گرفت و ۱۳ میلیارد نیز به دیگر شهرستان‌ها تقسیم می‌شود.

بزرگواری گفت: تبلیغاتی که گاهی اوقات از سوی برخی افراد در خصوص اعتبارات صورت می‌گیرد، دروغ است چراکه اعتبارات بر اساس شاخص‌ها تقسیم می‌شود واز  آنجا که درصد زیادی از پول نفت متعلق به شهرهای نفت خیز است پس آقای تاجگردون و گچسارانی ها حق کسی را نخورده اند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. بهلول گفت:

    برادر حنایت دیگر رنگی ندارد
    توشدی بلندگوی تاجگردون در دهدشت

    چه اصولگرایان معامله گری ما داریم

  2. جمال از بهمئی گفت:

    ما میخوایم از این استان و سیاسی بازی ها جدا بشیم

  3. گل آقا گفت:

    هرکس خودش با زورش دولت تدبیر و امیده دیگر نمیشه کاریش کرد؛؛؛. واقعا اعتدال یعنی این؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  4. جمال گفت:

    چشم مان روشن اقای بزرگواری مگه یادت رفته این داداش همان تاجگردونی است که میگفت مجلس ارپی جی زن نمیخواد

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president