آوای جنوب

برگزیدگان دومین سوگوار «مشک تشنه» در دهدشت معرفی شدند

۱۳۹۴۰۹۲۳۱۹۲۲۱۷۹۹۶۶۷۰۹۶۰۴دومین سوگواره «مشک تشنه» با معرفی آثار برتر در دهدشت به کار خود پایان داد.

آوای جنوب؛

دومین سوگواره شعر عاشورایی با موضوع «مشک تشنه» که با شرکت شاعرانی از شش استان به میزبانی دهدشت برگزار شده بود امشب در فرهنگسرای ارشاد اسلامی دهدشت به کار خود پایان داد.

در این آیین که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد و مسئولان ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های شرکت کننده، شاعران و هنرمندان شهرستان برگزار شده بود آثار برگزیده معرفی و از صاحبان آثار تجلیل شد.

ایرج کاظمی‌جو در اختتامیه سوگواره با اشاره به روند برگزاری این مراسم اظهار کرد: فراخوان شرکت در سوگوار از اواخر شهریور انجام شده بود و شاعرانی از شش استان کشور آثاری به دبیرخانه ارسال کردند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه تصریح کرد: این سوگواره با شرکت شاعران استان‌های بوشهر،فارس،لرستان،خوزستان، چهارمحال بخیتاری و کهگیلویه و بویراحمد برگزار و با رای هیئت داوران ۱۰ اثر برگزیده انتخاب شد.

کاظمی‌جو با بیان اینکه ۵۷۰ اثر به دبیرخانه سوگوار مشک تشنه رسیده بود افزود: ۲۴۱ شاعر برجسته با سراییدن شعراهایی در سبک‌های سپید، کلاسیک و بومی در جشنواره شرکت داشتند.

این مسئول خاطرنشان کرد: دومین سوگواره شعار عاشورایی قرار بود سال گذشته برگزار شود اما به دلیل مشکلات مالی برگزاری آن لغو شده بود.

وی با بیان این‌که آثار شاعران به دبیرخانه ارسال و داوری هم صورت گرفته بود افزود: لغو مراسم در شرایطی که شاعران آمادگی کامل برای شرکت داشتند باعث لطمه زدن به اعتماد آنان شده بود و همین باعث شد بسیاری از شعرا از ارسال آثار به جشنواره امسال امتناع کنند.

در اختتامیه سوگواره با رای هیئت داوران اکبر سلیمانی، علیرضا شفیعی و زهرا شعبانی در بخش کلاسیک حائز رتبه برتر شدند.

در بخش شعر بومی هم زهرا محمدی، جهانبخش ستایش و مهرداد ناصری مقام‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند و آریا معصومی،فائزه دارابی، اکبر آزادپور و حسن مهربانی در بخش شعر سپید مورد تجلیل قرار گرفتند.

در بخش شعر کلاسیک اکبر سلیمانی، علیرضا شفیعی و زهرا شعبانی به‌عنوان نفرات برتر انتخاب و در بخش شعر گویشی یا محلی زهرا محمدی، جهانبخش ستایش و مهرداد ناصری مقام اول تا سوم را کسب کردند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president