آوای جنوب

برگزاری جلسه شورای عشایر گچساران در منطقه عشایری دریلا + تصاویر

۱۱۱۱۱۱۱۴۰۰۲۰۱۰۳۸۲جلسه شورای عشایر گچساران در راستای پیگیری مشکلات عشایر این شهرستان با حضور مسئولان در منطقه عشایری دریلا برگزار شد.

آوای جنوب؛

جلسه شورای عشایر شهرستان گچساران با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان و اعضای شورا در منطقه عشایری دریلا در راستای بررسی مشکلات عشایر برگزار شد.

عبدالرحیم رحیمی در این جلسه و در جمع عشایر منطقه دریلا با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) مبنی‌ بر اینکه عشایر ذخایر انقلاب هستند، اظهار کرد: عشایر، مردمی با بصیرت و دارای فرهنگ بالای سیاسی و معنوی هستند که با حضور پرشور و شعور خود در همه عرصه‌های انقلاب و نظام این امر را اثبات کرده‌اند.

وی با اشاره به تغییرات مختلف در مسیر زندگی شهری و پیشرفت علم و فناوری و تاثیرات آن بر زندگی مردم، افزود: با توجه به اینکه زندگی شهری مرتب در حال تغییر و دگرگونی است اما زندگی پاک و بی‌آلایش عشایر همیشه پاکی و سادگی خود را حفظ کرده است.

فرماندار گچساران در ادامه سخنان خود با تاکید بر ضرورت اجرای مصوبات شورای عشایر، حمایت از عشایر، اختصاص و تنظیم اعتبارات در جلسات شورای برنامه‌ریزی، کنترل جمعیتی و بحث اسکان، حفاظت از محیط زیست و تلاش در جهت پیگیری و مرتفع کردن مشکلات عشایر را از جمله اولویت‌های کاری این شورا عنوان کرد.

رحیمی با اشاره به سهم بالای تولیدات عشایری در زمینه‌های دامی و کشاورزی و تاثیرات آن بر توسعه کشور و شهرستان، تصریح کرد: تولیدات و محصولات دامی عشایر کاملا ارگانیک و از کیفیت بالایی برخوردار بوده که این در واقع تحقق اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام عظمای ولایت در جامعه عشایری است.

نماینده عالی دولت در گچساران خاطرنشان کرد: با توجه به رویکرد و همتی که از دولت و نماینده مردم این شهرستان در مجلس سراغ دارم، امیدوارم روز به روز شاهد حل مشکلات عشایر و ایجاد امید در بین این قشر زحمت‌کش در سطح جامعه و شهرستان باشیم.

گفتنی است طی این سفر مسئولان و نشست با جامعه عشایری شهرستان، عشایر منطقه دریلا ضمن مطرح کردن مشکلات و خواسته‌های خود خواستار پیگیری آن‌ها توسط مسئولان شدند و مدیران این شهرستان نیز با تشریح سیما و جایگاه عشایر شهرستان، به تشریح و بررسی نیازمندی‌ها و مسائل و مشکلات این قشر زحمت‌کش و مولد جامعه پرداختند.

منطقه عشایری دریلا در جنوب غربی گچساران در حدفاصل رودخانه زهره، کوه دین و کوه دژسلیمان قرار داشته و این منطقه از غرب به استان خوزستان متصل می‌شود.۱۱۱۱۱۱۱۴۰۰۲۰۱۰۳۸۴ IMG_0677 IMG_0685 ۱۱۱۱۱۱۱۴۰۰۲۰۱۰۳۸۱ ۱۱۱۱۱۱۱۴۰۰۲۰۱۰۳۸۲ ۱۱۱۱۱۱۱۴۰۰۲۰۱۰۳۹۰

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. همشهری گفت:

    در چادر عشایری قسقایی ها که بی کس وبی حامی هستند فقط کلاه لری گذاشتین اون بیابون ه م صاحب شدین

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president