آوای جنوب

بداخلاقی سیاسی، تخریب زارع یا اقدام دوستان نادان تاجگردون؟

عدم هماهنگی آقای تاجگردون با آقای زارعی در صدرو این نامه نیز شائبه‌برانگیز است چرا که این نامه عمومی در حوزه انتخابیه بویراحمد حداقل باید با هماهنگی نماینده این منطقه صورت می‌گرفت؛ موضوعی که از سوی زارعی رد می‌شود

نمایندگانماجرای نوشتن یک نامه از سوی غلامرضا تاجگردون برای شهرستان شدن مارگون در شهرستان بویراحمد از یک سو و انتشار هدفمند یا ناآگاهانه آن توسط برخی افراد در فضای مجازی و سایت‌های محلی این روزها سؤال‌برانگیز و خبرساز شد؛ در ادامه به واکاوی این اقدام می پردازیم.

آوای جنوب؛

در دو روز گذشته فضای رسانه‌های حقیقی و مجازی استان کهگیلویه و بویراحمد تحت تأثیر انتشار نامه‌ای از غلامرضا تاجگردون بود که در آن خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، خواهان شهرستانی شدن بخش مارگون بویراحمد شده بود.

این نامه در مدت زمان اندکی در سطح وسیعی از رسانه‌های گروهی واتساپ و وایبر منتشر شد و بعد از آن به سطح رسانه‌های حقیقی و سایت‌های محلی کشیده شد.

در متن نامه نوشته شده، «برادر گرامی جناب آقای نوبخت، تبدیل بخش مارگون به شهرستان قبلا مورد توافق قرار گرفته و نظر نهایی وزارت کشور تقدیم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور شده است؛ از انجا که این اقدام فاقد هرگونه معارض است و شاخص‌های شهرستان شدن را دارد و مورد توقع مردم مستضعف منطقه است خواهشمندم دستور اقدام بر حل مشکل صادر نمایید»

تیتر رسانه‌ها؛ شهرستانی شدن مارگون به همت تاجگردون

این نامه که به صورت دست‌نویس و با امضای غلامرضا تاجگردون نوشته شده بلافاصله روی نرم‌افزار واتس‌اپ قرار می‌گیرد و به سرعت در گروه‌های مختلف دست به دست می‌شود.

بعد از آن رسانه نزدیک به آقای تاجگردون، خبر صدور این نامه‌نگاری را همراه با تصویری از این نامه روی خروجی خود قرار می‌دهد و رسانه همراه دیگری بلافاصله با تیتر بسیار تندتری از شهرستانی شدن مارگون به همت غلامرضا تاجگردون خبر می‌دهد.

سیلی از کامنتهای موافق و مخالف در ذیل این خبرها منتشر می‌شود و فضا به سمتی پیش می‌رود که همه زحمات برای شهرستانی شدن مارگون به تاجگردون نسبت داده شد.

برای روش شدن موضوع با هر دو نماینده گچساران و بویراحمد ارتباط برقرار کردم و جویای جزئیات این اقدام شدم.

در این زمینه تاجگردون یا از این اقدام مطلع بود یا نزدیکان او بدون هماهنگی چنین نامه‌ای را در این آخرین روزها از شهرستانی شدن مارگون منتشر کردند؛ موضوعی که سکوت تاجگردون و عدم تکذیب آن، برخی از این شائبه‌ها را تقویت کرده است.

از نوشتن این نامه از سوی تاجگردون اطلاعی نداشتم

عدم هماهنگی آقای تاجگردون با آقای زارعی در صدرو این نامه نیز شائبه‌برانگیز است چرا که این نامه عمومی در حوزه انتخابیه بویراحمد حداقل باید با هماهنگی نماینده این منطقه صورت می‌گرفت؛ موضوعی که از سوی زارعی رد می‌شود.

هیچ کس در اثرگذاری و نفوذ تاجگردون در دولت و مجلس شکی ندارد ولی برای این اقدام او سؤالات زیادی مطرح است؛ زارعی پیش از این از نهایی شدن موضوع شهرستانی شدن مارگون خبر داده و امروز نیز در گفت‌وگو با ریواس گفته است، نیازی به صدور این نامه نبوده و کارهای لازم برای شهرستان شدن مارگون انجام شده است.

او از هماهنگی و رابطه صمیمی با تاجگردون و لزوم تقویت وحدت سخن می‌گوید و از شیطنت‌های برخی افراد برای چاپلوسی نزد تاجگردون سخن می‌گوید.زارعی

فردی برای تملق تاجگردون این نامه را منتشر کرده است

زارعی این نامه و انتشار آن را به یک فرد جویای نام نسبت می‌دهد و می‌گوید: او برای اینکه امتیازی بگیرد، اقدام به چنین اقدام متملقانه‌ای کرده است.

اما با وجود این صحبت‌ها، واقعا حتی اگر آقای تاجگردون به واسطه وظیفه ملی و حس تعلقش به همه مناطق این استان چنین تلاشی کرده که احتمالا همین‌طور هم هست ولی انتشار آن و بزرگنمایی آن با چه هدفی صورت گرفته است؟

چطور می‌شود برای شهرستان شدن یک منطقه، نماینده مردم همان حوزه انتخابیه کاری نکرده باشد و اینگونه اطلاع رسانی کنیم که شهرستان شدن مارگون به همت تاجگردون!

موضوعی که به تریبون نماز جمعه هم کشیده شد و حجت‌الاسلام خواجه‌پور در خطبه دوم نماز امروز گفت: نه آقای تاجگردون و نه آقای بزرگواری، تاکنون نقشی در شهرستان شدن مارگون نداشتند.

خطیب نماز جمعه مارگون افزود: ۷۰ درصد مشکل شهرستانی شدن مارگون حل شده و این به واسطه تلاش‌های زارعی نماینده مردم این منطقه بوده که قبل یا بعد از انتخابات این مهم و خواسته به حق مردم عملی می‌شود.

اظهار بی‌اطلاعی تاجگردون از انتشار نامه

تاجگردون نیز در گفت‌وگو با بنام از انتشار این نامه اظهار بی‌اطلاعی کرد ولی توضیح بیشتری در مورد جزئیات صدور این نامه نداده است.

به هر حال با درنظر گرفتن هر کدام از این فرضیه‌ها، چنین اقدامی یا بداخلاقی سیاسی آقای تاجگردون بوده یا اقدامی ناشیانه و ضدوحدت دوستان ناآگاه او بوده و یا هم تخریب هدفمند اقای زارعی از سوی مخالفانش در بویراحمد بوده است.

تاجگردون

این اقدام به اخلاق و اهداف تاجگردون هم ضربه زده است

همچنین باید گفت این اقدام تا حدی موجب تخریب چهره ملی، اهداف و اخلاق نمایندگی آقای تاجگردون نیز شده و خواهد شد؛ اهدافی که تاکنون در جهت وحدت‌طلبی و نگاه توسعه‌ای و یکپارچه به استان کهگیلویه و بویراحمد بوده نه ایجاد انشقاق میان بویراحمد سردسیر و گرمسیر.
از سوی دیگر باید گفت، تاجگردون تاکنون برای این استان بدون نگاه بخشی مؤثر بوده و او تنها نماینده گچساران و باشت نیست بلکه او رئیس کمیسیونی است که برای دیشموک و زیلایی و مارگون و … تصمیم می‌گیرد و این را همه می‌دانند ولی آنچه مهم است این بوده که نوشتن یک نامه برای شهرستانی شدن یک بخش کار کوچکی است و بدون شک تاجگردون هم علاقه‌ای به بیان این خبرها و آن هم چنین بزرگنمایی‌هایی نخواهد داشت؛ این اقدام به نوعی عوام‌فریبی تعبیر می‌شود که قطعا آقای تاجگردون رابطه خود را به این جنس اقدامات از سوی دوستان نادان و مخالفان، مشخص خواهد کرد.

با در نظرگرفتن همه جوانب به نظر می‌رسد، برخی دوستان نادان که منافعشان یا در انشقاق است یا چاپلوسی نمایندگان، موجب بروز چنین بداخلاقی شده‌اند که لازم است هم آقای تاجگردون و هم آقای زارعی نسبت به شفاف کردن این موضوع و تلاش برای حفظ انسجام و وحدت مجمع نمایندگان استان گام بردارند.

کریم بنام / ریواس

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president