آوای جنوب

باران در گچساران نشان داد ؛ آسفالت کردن در شهر من فقط سیاه کردن خیابانهاست

باران دیروز و امروز در گچساران نشان داد ناظرین خوب عمل نکرده اند چرا که اگر اینگونه نبود رانندگان خودروها شاهد آبگرفتگی در وسط خیابان ها نبودند

بی شک یکی از مصادیق مهم حیف و میل بیت المال کیفیت آسفالت ها است که هر ساله باعث وارد آمدن خسارات بسیار زیادی به مردم می شود.

آوای جنوب / علی مراد کاظم پور

به فصل سرد و بارانی زمستان رسیده ایم.فصلی که مردم شهر گچساران به خصوص در بافت فرسوده شهری این شهر در هنگام باران با ترس و لرز شب را به صبح می رسانند.
مردمانی که بیم آن دارند تا صبح چه می شود و از قدیم رسمشان بر این بوده است در هنگام بارندگی شدید مُهر نمازی در بیرون از خانه بگذارند تا باران تمام شود .

باران هرچند نعمت الهی است و در زندگی مردم نقش بسزایی دارد اما متاسفانه در شهر و محله و خیابانهای شهر من چیزی جز آبگرفتگی و ترس و دلهره چیزی به همراه ندارد .
اگر از روز گذشته به خیابانهای شهر گچساران رفته باشید خواهید دید تنها مشکل بافت فرسوده شهری نیست.

مشاهدات و مستندات امروز حاکی از آن است که امروز در بسیاری از مناطق گچساران، از جمله برخی خیابان ها و محله هایی نظیر کوچه های خیابان سعدی و کیامرثی ، بلوار کارکنان دولت ، روبروی فرمانداری گچساران ؛ سه راهی ایران بستر ، جوی های مقابل هتل وفا قبل از ساختمان شهرداری ، فلکه زندان ، فلکه سرباز به سمت پانصد دستگاه ، روبروی بیمارستان شرکت نفت ، روبروی اداره برق گچساران خیابان منتهی به استادیوم نفت و خیابان پارک بانوان مردم و خودروها از وضعیت موجود گلایه مند بوده اند .

امروز و دیروز نشان داد حتی آسفالت های جدیدی که در این اوضاع اقتصادی به شهر ما می آید بدون نظارت کافی بکار برده می شود.

بی شک هر کدام از این پیمانکاران که در این مدت در گچساران انجام کار آسفالت را بر عهده داشته اند ناظری از سوی شهرداری و هر ارگانی که موظف به کار آسفالت هستند داشته است .
باران دیروز و امروز در گچساران نشان داد ناظرین خوب عمل نکرده اند چرا که اگر اینگونه نبود رانندگان خودروها شاهد آبگرفتگی در وسط خیابان ها نبودند .
آب باران امروز هیچ مسیری نداشت که حرکت کند و هر جای شهر را که نگاه می کردی آب باران در میان جاده جمع شده بود.

تردد خودروها به صورت زیکزاکی کاملا مشخص بود و هر خودرویی سعی می کرد تا از مکانهایی عبور کند که آب نباشد .
بارش باران ها نشان داد که ما در بحث اجرا و نظارت نیز ضعیف عمل کرده ایم .
آبهای باران در هر نقطه ای که شما در نظر بگیرید به هیچ سمتی هدایت نشده بود و عدم نظارت دقیق و دلسوزانه آب باران را حتی در خیابان فلکه فردوسی به سمت دانشگاه نیز کلافه کرده بود آنجا که هر کسی با خود فکر می کند که در سراشیبی آب به سمت فلکه فردوسی حرکت می کند اما آنجا هم شاهد بودیم خودروها برای اینکه به آب نزنند به صورت مارپیچی حرکت می کردند.
براستی آیا تابحال با خود فکر کرده اید اگر خیابان ها به نحو صحیح و استاندارد روکش و آسفالت شوند هیچگاه به این مشکلات برخورد نمی کنیم البته این مسئله ای است که سالهاست در این شهر به چشم نمی خورد.
براستی آیا هدف از آسفالت سیاه کردن خیابان هاست؟
این آبگرفتگی نشان داد که مسئولین شهرستان گچساران باید توجه داشته باشد ؛ که تنها سیاه کردن خیابانها هنر نیست و بدانند که مردم به ناظرکار پیمانکاران نمره ای زیر صفر دادند.

در نگاه اول شاید اثر کیفیت آسفالت و خدماتی نظیر آن  را بر زندگی مردم نتوان احساس کرد اما با ریشه یابی صحیح بعضی از مشکلات جامعه مانند تعویض قطعات حساس خودرو مانند جلوبندی که با هزینه بالا و در فاصله زمانی کم توسط مردم انجام می گیرد می توان متوجه شد،افرادی مانند رانندگان وسایل عمومی مانند تاکسیها که بیشتر عمر خود را در خیابانها سپری می کنند بیشترین آسیب را از نظر مالی و روانی از آسفالت با کیفیت پایین می بینند لذا کنترل مسئولین بر کار پیمانکاران بسیار ضروری و حیاتی است.

و در پایان امیدوارم از آوای جنوب دلخور نشوید .

این گوشه ای از صدای مردمی بود که من در کنار آنها بودم و اکنون نزدیک به چهار صبح روز شنبه است و امیدوارم که فردا آفتابی باشد.

بر چسب ها:
با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president