آوای جنوب

انتقادات رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه از روندمصلی در گچساران/ خادمی: ۱۵ بهمن پایان کار است

پروژه مصلی را با همین وضع بدون هیچ بودجه‌ای به ما بسپارید تا حداقل بتوان این حواشی و اعتراضات مردمی را کم‌تر کنیم

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از پایان کار ساختمان داخلی مصلی نماز جمعه گچساران تا ۱۵ بهمن‌ماه امسال خبر داد.

آوای جنوب؛

 سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عصر امروز به همراه تعدادی از مسئولان استانی و شهرستانی در ادامه بازدید از طرح‌های عمرانی در اولویت‌کار گچساران، از مصلی نماز جمعه این شهرستان بازدید کرد.

ممتاز جهانگیری در حاشیه این بازدید با اشاره به مشخصات پروژه مصلی گچساران، اظهار کرد: فاز اول این پروژه توسط اداره اوقاف و امورخیریه تا مرحله دیوار چینی و اسکلت انجام گرفتف بود که پس از آن مابقی پروژه به تصویب شورای فنی به اداره راه و شهرسازی واگذار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این پروژه تابستان سال ۱۳۹۲ قبل از ماه مبارک رمضان جهت برپایی نماز جمعه آماده شده، افزود: دیوارچینی، محوطه، سقف چینی دور ساختمان و راه‌اندازی سرویس‎ها و برخی کارهای انجام شده نظیر محراب، کف‌سازی و سقف کاذب توسط استاندار وقت آقای صابری توسط راه و شهرسازی تغییر داده شد که بار مالی زیادی را به این پروژه تحمیل کرد.
وی بیان کرد: ساختمان جنب مصلی تحت عنوان کتابخانه مصلی توسط قبادی پیمانکار پروژه تکمیل و تحویل داده شده است.

*تخصیص ۱۶ میلیارد ریال اعتبار مصلی نماز جمعه گچساران
جهانگیری با بیان اینکه اعتبار کل این پروژه ۱۹ میلیارد ریال بوده است، تصریح کرد: تاکنون ۱۶ میلیارد ریال جذب شده که از این مقدار اعتبار ۹ میلیارد ریال آن اعتبار جذب شده در سال ۹۳ بوده است.
این مسئول مساحت زمین این پروژه هفت هزار و ۲۰۰ متر و زیربنا را ۴ هزار و ۶۰۰ متر مربع عنوان کرد و گفت: پروژه مصلی دوگنبدان تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

*پروژه مصلی دوگنبدان جز حرف و حدیث برای نماز جمعه شهرستان نتیجه‌ای نداشته است
محمود اسدپور عضو شورای اسلامی شهر دوگنبدان در حاشیه این بازدید با اشاره به طولانی شدن روند اجرای پروژه مصلی خطاب به استاندار کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد: با توجه به اعتراضات امام جمعه و نمازگزاران نسبت به طولانی شدن این پروژه و وضعیت نامناسب باید هرچه سریع‌تر نسبت به تکمیل این مصلی تلاش کرد و در اولویت پروژه‌های عمرانی و فرهنگی شهرستان قرار بگیرد.
حجت‌الاسلام صفدر پناهی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان نیز در این بازدید اظهار کرد: جناب استاندار حدود پنج ماه پیش طی جلسه‌ای که با مسئولان اجرایی این پروژه گرفته شد، تصویب شد که این پروژه ۳ ماهه اتمام و تحویل داده شود اما اکنون بیش از نصف کار مانده است.
وی با بیان اینکه پروژه مصلی دوگنبدان جز حرف و حدیث برای نماز جمعه نتیجه‌ای نداشته است، اذعان کرد: مدیرکل راه و شهرسازی در جلسه فوق‌الذکر گفت ما حقوق کارگران را از این پروژه می‌دهیم، این چه تعبیری است.

پناهی تأکید کرد: پروژه مصلی را با همین وضع بدون هیچ بودجه‌ای به ما بسپارید تا حداقل بتوان این حواشی و اعتراضات مردمی را کم‌تر کنیم.

* اتمام ساختمان داخلی مصلی گچساران تا ۱۵ بهمن‌ماه امسال
سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه این بازدید ضمن شنیدن توضیحات مسئولان با اشاره به طراحی گنبد مصلی، اظهار کرد: با توجه به اینکه عملیات اجرایی این طرح در سال ۹۳ شتاب خوبی داشته، وضعیت طراحی گنبد را هرچه سریع‌تر با انتخاب پیمانکار و معمار اجرایی خواهیم کرد.
وی در پاسخ به اعتراضات رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان، تصریح کرد: صحیح نیست که پروژه‌ای که ۱۴ سال پیش شروع و به تاخیر افتاده را نشانه عدم کارکردن مسئولان اجرایی فعلی دانست، چراکه این پروژه در سال ۹۳ به خوبی در حال پیشرفت است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سیستم سرمایشی و گرمایشی خریداری شده، اذعان کرد: پیمانکار پروژه باید در مهلت ۱۰ روزه نسبت به نصب آن‌ها اقدام کرده و تاپایان امسال نیز تجهیز بخش داخلی این مرکز فرهنگی را به اتمام برساند.

خادمی در پایان با اشاره به مشکل برق مصلی با بیان اینکه ۲۵۰ کیلو وات در خواست برق داده‎ایم، خاطرنشان کرد: مشکل برق حل شدنی است .
وی در پایان تاکید کرد: عملیات اجرایی داخلی ساختمان پروژه مصلی نماز جمعه گچساران باید تا پایان روز ۱۵ بهمن امسال به اتمام برسد و محوطه بیرون نیز اجرایی شود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president