آوای جنوب

امام جمعه باشت یادآور شد/ نقش بی‌بدیل سپاه در خنثی‌سازی فتنه‌های ۷۸ و ۸۸

امام جمعه نقش بی‌بدیل سپاه در خنثی‌سازی فتنه‌های ۷۸ و ۸۸ را یادآور شد.

آوای جنوب؛

حجت‌الاسلام‌ عبدالرحیم عبودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ما در باشت ضمن تبریک به مناسبت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عموم سبزپوشان این نهاد مقدس اظهار کرد: تأسیس سپاه پاسداران یکی از ابتکارات امام راحل بود که با هدف حفاظت از انقلاب و ارزش‌های دینی انجام گرفت و به لطف الهی از بدو تأسیس این نهاد تاکنون در این راستا مقتدرانه قدم برداشته است.

وی با اشاره به اقتدار سپاه پاسداران در دفاع از انقلاب اسلامی و مقابله با دشمنان نظام افزود: سپاه به عنوان نهادی مردمی تاکنون توانسته به خوبی و با اقتدار کامل در برابر دشمنان نظام و افرادی که قصد براندازی نظام را داشتند ایستادگی کند.

این استاد حوزه ادامه داد: بهترین موفقیت‌ها در عرصه‌های نظامی از اوایل انقلاب گرفته تا در طول هشت سال دفاع مقدس به دست این نهاد مقدس کسب شده است و بعد از جنگ هشت ساله نیز این نهاد مقدس در راستای جبران کمبودات و عقب‌افتادگی‌ها به فرموده مقام معظم رهبری وارد عرصه سازندگی شد.

عبودی با تأکید بر اینکه سپاه بهترین مدافع اقتصاد مقاومتی است، یادآور شد: انجام اقدامات ارزنده و بزرگ در زمینه‌ سدسازی، راه‌سازی و کشاورزی از جمله اقدامات سپاه در ورود به عرصه سازندگی بود.

امام جمعه باشت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش عظیم سپاه در عرصه‌های خطر و فتنه‌ها گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با سپر ساختن خود در عرصه‌های خطر و فتنه‌ها از هستی ملت ایران که همان انقلاب اسلامی است دفاع می‌کرد که مصداق این حضور مؤثر را در فتنه ۷۸ و ۸۸ برشمرد.

وی تصریح کرد: سپاه همواره مورد بغض و کینه دشمنان بوده است و دشمنان تلاش‌های بسیار کردند که مردم و ملت را نسبت به این نهاد مقدس بدبین کنند اما غافل‌اند از این‌که سپاه یک نهاد مردمی بوده و بهترین نمود مردمی بودن آن را می‌توان در شجره طیبه بسیج دید.

خطیب جمعه باشت با تأکید بر اقتدار سپاه در عرصه‌های دفاعی و نظامی متذکر شد: دشمنان از شنیدن نام سپاه لرزه بر اندام‌هایشان می‌افتد و باید اعلام کنیم سپاه بهترین مدافع مظلومان عالم است و بهترین نمونه آن حمایت از مردم مظلوم سوریه، عراق، فلسطین، یمن و غیره در عرصه‌‌های مختلف است.

عبودی مهم‌ترین علت سپاه هراسی دشمنان و وارد کردن هجمه‌های مختلف به این نهاد را انقلابی بودن آن برشمرد و بیان کرد: دفاع از ارکان انقلاب یعنی ولایت فقیه، تفکر و اندیشه امام راحل و راه شهدا همواره سرلوحه کار سپاه بوده است و برخی از افراد چون وجود سپاه را مغایر با منافع خود می‌دانند بر علیه آن فتنه‌گری می‌کنند.

امام جمعه باشت در پایان خاطرنشان کرد: به لطف الهی نهاد مقدس سپاه با ویژگی خاص معنویت که در درون آن نهفته است همچنان مقتدر و پایدارتر از پیش خواهد بود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president