آوای جنوب

امام جمعه باشت: شهرستان باشت در امر جمع‌آوری زکات در استان پیشتاز است

کمیته امداد امام خمینی باشت در راستای احیای زکات این دستور الهی تاکنون اقدامات ارزنده‌ای انجام داده که حاصل آن کسب موفقیت‌های متعدد و رتبه نخست در استان شده است

DSC_0306امام جمعه باشت: شهرستان باشت در امر جمع‌آوری زکات در استان پیشتاز است

آوای جنوب؛

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرحیم عبودی امام جمعه باشت صبح امروز در همایش بزرگ زکات شهرستان باشت که با حضور آیت‌الله ملک‌حسینی نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، محمدی معاون سیاسی امنیتی استاندار، ائمه رؤسای شورای زکات شهرستان‌های استان، مسئولان استانی و محلی، عاملان زکات اظهار کرد: زکات یک واجب الهی است که خداوند متعال به واسطه اهمیت و جایگاه آن در کنار نماز به عنوان ستون دین از آن نام برده است.

رئیس شورای زکات شهرستان باشت با اشاره به ارزش برگزاری همایش زکات و تأثیر آن در جامعه گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف ما بزرگ کردن شعائر الهی است که یکی از مهم‌ترین اقدامات در این خصوص فرهنگ‌سازی مناسب بوده و برگزاری این همایش‌ها و مراسمات یکی از راه‌های تأثیر گذار در فرهنگ‌سازی خواهد بود.

وی تصریح کرد: برگزاری همایش برای تعظیم شعائر الهی است و هزینه در آن سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

این استاد حوزه با تقدیر از کمیته امداد امام خمینی ره شهرستان باشت جهت تلاش‌ در زمینه پیگیری و اجرای این فریضه دینی اضافه کرد: کمیته امداد امام خمینی باشت در راستای احیای زکات این دستور الهی تاکنون اقدامات ارزنده‌ای انجام داده که حاصل آن کسب موفقیت‌های متعدد و رتبه نخست در استان شده است.

حجت‌الاسلام عبودی با تأکید بر این‌که کمیته امداد دارای وظایف متعددی است که جمع‌آوری زکات یکی از آن‌ها به شمار می‌آید، خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام خمینی باشت با تعامل و همفکری مسئولان و با همت مردم با ایجاد آگاهی و اطلاع‌رسانی در میان مردم به ویژه کشاورزان و حضور مبلغان برای تبیین این فریضه الهی میان کشاورزان موفق به جمع‌آوری قابل توجهی از زکات مردم در سطح شهرستان شده که قابل تحسین است.

مسئله زکات یک واجب الهی است و ما به عنوان مسلمانان باید مقید به آن بوده و در پرداخت آن همواره از هم‌دیگر سبقت بگیریم.DSC_0328

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد برلزوم نظام‌مندی در جمع‌آوری و مصرف زکات تأکید کرد.

همچنین آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی در این همایش با بیان این‌که انسان باید همواره تلاش کند در انجام کار خیر و نیک در رقابت و مسابقه باشد، برگزاری این همایش بزرگ و پیشی گرفتن شهرستان باشت در خصوص انجام فریضه الهی زکات را تبریک گفت.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این‌که فریضه زکات برای فزونی اموال و از بین بردن فقر است، اظهار کرد: زکات یک فریضه الهی استچراکه با پرداخت زکات هم فقر فقرا از بین می‌رود و هم دارایی و ثروت ثروتمندان مضاعف می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود به نسبت زکات بر اموال افراد پرداخت و گفت: زکات نگهدارنده و همراه با برکت است لذا ترک این ادای وظیفه باعث فقر، فساد، فحشا، بیماری‌ها و بسیاری از رنج‌ها و محرومیت‌ها می‌شود.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: افرادی که فکر می‌کنند با نپرداختن زکات اموالشان حفظ می‌شود در اشتباه هستند بلکه پرداخت زکات باعث تکثیر و رویش در مال می‌شود و به مثال تطهیر بر اموال و وجود افراد است یعنی به واسطه پرداخت زکات هم وجود انسان از برخی زشتی‌ها پاک شده و هم مال وی تطهیر خواهد شد.

آیت‌الله ملک‌حسینی با اشاره به اهمیت برگزاری این همایش در سطح شهرستان باشت تصریح کرد: زکات یکی از فریضه‌های الهی است که هرچه علنی پرداخت شود بهتر است و در ادامه آن باید موارد مصرف و چگونگی استفاده از آن را به مردم اطلاع دهند تا ضمن روشنگری برای آحاد مردم جامعه تشویق سایرین برای انجام این فریضه الهی باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان اینکه اگر فردی زکات مالش را نپردازد ،مردن او بر اسلام نیست، تأکید کرد: جامعه‌ای که در آن افراد خیر نباشد و مردم زکات نپردازند آسمان نخواهد بارید و فقر توسعه می‌یابد و بی‌شک دامن‌گیر ثروتمندان خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مفهوم زکات و انفاق در معنای وسیع‌تر پرداخت و یادآور شد: انفاق در معنای جامع نه تنها زکات واجب الهی را بلکه خمس و انفاق‌های مستحبی را نیز شامل می‌شود و باید بدانیم همان‌گونه که پرداخت زکات موجب فزونی و برکت در اموال می‌شود نپرداختن آن باعث نابودی مال،فساد و فقر می‌شود لذا توجه به آن یک ضرورت در زندگی محسوب می‌شود.

آیت‌الله ملک‌حسینی گفت: فرهنگ صدقه و انفاق تنها مختص جامعه اسلامی نیست و آنچه که امروز شاهد آن هستیم توجه به فقرا در برخی از کشورهای غربی هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان همچنین بیان کرد: در خصوص بحث زکات باید تبلیغ کرد چرا که ترک این عمل موجب غفلت در جامعه می‌شود لذا باید در جمع‌آوری و حتی مصرف نظام‌مندی و ساماندهی باشد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president