آوای جنوب

امام جمعه باشت:بیش از ۴۲۰ مسجد در کهگیلویه و بویراحمد فاقد روحانی است

عبودیامام جمعه باشت گفت: بیش از ۴۲۰ مسجد در استان کهگیلویه و بویراحمد فاقد روحانی است.

آوای جنوب؛

حجت‌الاسلام عبدالرحیم عبودی عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بسیاری از روحانیون شاغل در ادارات در محل کار خود ساکن نیستند، اظهار کرد: باید روحانیون شاغل در ادارات و همچنین روحانیون آزاد برای امام جماعت مساجد استان ساماندهی شوند.

امام جمعه باشت عنوان کرد: روحانیون مستقر در ادارات، اداره مورد نظر را پوشش می‌دهند بنابراین باید از ظرفیت روحانیون آزاد، طلاب حوزه علمیه که مشغول به تحصیل هستند و اساتید حوزه برای اقامه نماز در سه نوبت صبح، ظهر و مغرب استفاده کنیم.

وی گفت: شهرهای دیشموک، قلعه‌رئیسی، لوداب و مارگون به دلیل نبود روحانی باید در اولویت روحانی مستقر و طرح هجرت قرار بگیرند.

عبودی به تعداد مساجد در استان اشاره کرد و افزود: بالغ بر ۸۴۰ مسجد در روستاها و شهرهای کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد بیش از ۴۲۰ مسجد فاقد روحانی است.

امام جمعه باشت ادامه داد: در شهرستان چرام ۵۶ مسجد وجود دارد که ۴۳ مسجد فاقد روحانی است، ضمن اینکه در شهر سوق از مجموع ۱۹ مسجدی که وجود دارد ۱۸ مسجد بدون روحانی هستند که این آمار بسیار نگران‌کننده است.

وی مساجد شهر یاسوج را ۱۳۵ مسجد عنوان کرد و یادآور شد: ۱۰۰ مسجد در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بدون روحانی است که نیاز است در این خصوص چاره‌ای اندیشیده شود.

حجت‌الاسلام عبودی به مساجد شهرستان دنا اشاره کرد و افزود: شهرستان دنا نیز دارای ۷۲ مسجد است که ۵۸ مسجد آن فاقد روحانی است و همچنین در شهرستان لنده از مجموع ۳۹ مسجد ۳۳ مسجد فاقد روحانی هستند.

این استاد حوزه علمیه اضافه کرد: از مجموع ۴۷ مسجد شهرستان گچساران ۲۶ مسجد فاقد روحانی است که انتظار می‌رود به دلیل وجود حوزه علمیه در سه شهرستان بویراحمد، گچساران و کهگیلویه تعداد مساجد دارای روحانی افزایش یابد.

وی به افزایش حقوق و وسیله ایاب و ذهاب روحانیون اشاره کرد و اظهار داشت: باید حق‌الزحمه و وسیله ایاب و ذهاب روحانیون مدنظر باشد تا روحانی بدون دغدغه و مشکل برای اقامه نماز در مساجد حاضر شود.

عبودی به مساجد بدون روحانی شهرستان‌های باشت، کهگیلویه و شهر دیشموک اشاره و خاطرنشان کرد: از مجموع ۴۰ مسجد شهرستان باشت ۳۳ مسجد فاقد روحانی است، ضمن اینکه ۵۱ مسجد از ۷۴ مسجد شهر دهدشت و ۶ مسجد از هشت مسجد دیشموک فاقد روحانی است که باید در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president