آوای جنوب

اقتدار تاجگردون / خروج اصولگرایان از محاق/پیچیدگی در حوزه ی کهگیلویه

حوزه ی گچساران که فعلا تحت الشعاع اقتدار تاجگردون است و دقیقا مشخص نیست اصولگرایان چه در سر دارند اما از قرار معلوم اصولگرایان گچسارن در حال برنامه ریزی خاصی برای پیروزی بر تاجگردون هستند

۲۷۶۱۳_۹۸۴تا چندروز پیش همه خبرها معطوف به اصلاحطلبان و همایش ها و گمانه زنی هایشان در خصوص کاندیداهای احتمالی و همچنین بحث توافق برسر اعلام گزینه واحدشان بود ولی اصولگرایان تقریبا در محاق بودند. در همان روزها از یکی از فعالان اصولگرا درخصوص این سکوت محض در میان این طیف سیاسی سوال شد که این فعال اصول گرا نوید خبرهای داغ ظرف چند هفته آینده داده بود.

اقتدار تاجگردون

با موضعگیریهای هدایت خواه و مشخص شدن تقریبی گزینه حوزه بویراحمد نوبت به حوزه ی کهگیلویه ی بزرگ و حوزه ی گچساران رسید. حوزه ی گچساران که فعلا تحت الشعاع اقتدار تاجگردون است و دقیقا مشخص نیست اصولگرایان چه در سر دارند اما از قرار معلوم اصولگرایان گچسارن در حال برنامه ریزی خاصی برای پیروزی بر تاجگردون هستند ضمن اینکه تاجگردون نشان داده حریفی بسیار سخت و قدر است.

چند گزینه ای اصولگرایان کهگیلویه

اما در حوزه ی کهگیلویه ی بزرگ ،وضع کمی پیچیده شده است . وجود بزرگواری که بنا بر اعتقاد برخی خیلی برایش وضعیت محرومیت در منطقه مهم نیست و اصرار دارد دوباره کاندید شود از یک طرف و اعلام کاندیداتوری برخی گزینه های دیگر اصول گرا از جمله عدل هاشمی و جدیدا دکتر مصطفی تقوی عامل پیچیدگی، وضعیت درحوزه ی انتخابی کهگیلویه،بهمئی،چرام و لنده شده است. محمد موحد هم که در برزخ حضور و عدم حضور است .شنیده هایی حاکی از ائتلاف موحد و حبیبی و عدل هاشمیست هرچند این خبر غیر رسمیست اما بر اساس شواهدی این امر امکان پذیر است .

از طرف دیگر دکتر تقوی فرزند ارشد میر احمد تقوی روحانی سرشناس منطقه است که موحد در پیروزی های خود مدیون ایشان می باشد. از آنجا که احتمال حمایت موحد ازیکی از کاندیداهای اصولگرابالاست و باتوجه به مواردی که گفته شد ،پیش بینی حمایت موحد از هر کدام از گزینه ها سخت است چرا که اگر عدل هاشمی اصرار بر کاندیداتوری داشته باشد ،باز هم موحد مدیون عدل هاشمی و همچنین سردار حبیبی می باشد اینجاست که برخی ها اعلام می کنند ،اصولگرایان باز هم برمیگردند روی گزینه بزرگواری که تا همین حالا هم هزینه های سیاسی زیادی به علت مواضع ایشان متحمل شده اند.

حال که اصولگرایان از محاق بیرون آمده اند معلوم نیست به چه سرانجامی خواهند رسید!؟بزرگواری که کاملا امید به بلبشوی موجود چه درمیان اصلاح طلبان و چه درمیان اصولگرایان بسته است چرا که با یارگیری های غیر معمولی که در میان اصلاح طلبان کرده معلوم نیست سرانجام چه خواهد شد.منظور جمله بالا اینست که بزرگواری در میان برخی اصلاحطلبان حمایت می شود!چیزی که خود وی اذعان می کند.

آینده چه خواهد شد؟

حال باید منتظر بود و دید آیا اصولگرایان که برخلاف اصلاح طلبان از انسجام بهتری برخوردارند می توانند در نهایت به اتحاد برسند یانه؟البته می توان گفت اتحاد هر کدام از طیف های اصلاح طلب یا اصولگرا می تواند بر هماهنگی و اتحاد طیف مخالف تاثیر زیادی داشته باشد،بدین صورت که اگر اصلاح طلبان به وحدت برسند می تواند اصولگرایان را وادار و اجبار به اتحاد کند و یا برعکس .

به هر جهت کم کم آرایش انتخاباتی گزینه های موجود اصول گرایان در حال مشخص شدن است .باید کمی انتظار کشید تا شفافیت بیشتری را دید هرچند پیش بینی سخت و از یک کارشناس عاقل بعید است .

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president