آوای جنوب

افزایش پروازهای فرودگاه یاسوج از دو پرواز در هفته به شش پرواز

مسئولین استانی با جدیت پیگیر رفع موانع زیرساختی فرودگاه یاسوج از جمله افزایش طول باند هستند که در صورت تحقق این امر، هواپیماهای نیمه سنگین نیز قابلیت فرود در باند این فرودگاه را دارند

هواپیمامعاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از افزایش پروازهای فرودگاه یاسوج از دو پرواز در هفته به شش پرواز خبر داد.

آوای جنوب؛

پژمان نیک اقبالی صبح پنجشنبه به خبرنگاران گفت: با پیگیری های مکرر استاندار استان و برگزاری چندین نشست با مسئولین کشوری مشکل کاهش تعداد پروازهای فرودگاه یاسوج مرتفع شد.

وی افزود: پرواز های رفت و برگشت یاسوج به تهران در فرودگاه یاسوج هر روزه به جز روزهای پنجشنبه انجام می شود.

نیک اقبالی بیان داشت: پیش از این پروازهای فرودگاه تنها دو روز در هفته برگزار می شد و موجب نگرانی شهروندان شده بود.

معاون عمرانی استاندار تصریح کرد: تنها هواپیمای قابل استفاده در فرودگاه یاسوج در حال حاضر هواپیمای ATR است که این هواپیما به تعداد کمتر از انگشتان دست در اختیار شرکت هواپیمایی آسمان است.

وی افزود: با توجه به زمین گیر شدن تعدادی از این هواپیماها در کشور این شرکت در این زمینه دچار مشکل شده بود.

نیک اقبالی اظهار داشت: از طرفی این هواپیماها باید در مسیرهای کمتر از یک ساعت پرواز کنند تا مقرون به صرفه باشند و با توجه به اینکه طول پرواز یاسوج به تهران بیش از یک ساعت است هزینه های زیادی به شرکت تحمیل می کرد.

وی گفت: براین اساس با تعهد مسئولین استانی مبنی بر پرداخت بهای صندلی های خالی قابل عرضه که به خاطر نبود مسافر خالی می مانند، مسئولین هواپیمایی آسمان متقاعد به افزایش پروازها شدند.

پیگیری مسئولین برای رفع موانع زیرساختی فرودگاه یاسوج

نیک اقبالی تاکید کرد: همچنین مسئولین استانی با جدیت پیگیر رفع موانع زیرساختی فرودگاه یاسوج از جمله افزایش طول باند هستند که در صورت تحقق این امر، هواپیماهای نیمه سنگین نیز قابلیت فرود در باند این فرودگاه را دارند.

این مسئول یکی از موانع توسعه فرودگاه یاسوج را زندان مرکزی این شهر دانست و بیان داشت: به دنبال جابجایی این زندان در یک فرآیند زمانی چهار ساله هستیم.

معاون عمرانی استاندار بیان کرد: هم اکنون مطالعات اولیه برای انتخاب زمین مناسب در راستای انتقال زندان در حال انجام است.

وی همچنین از نصب اغلب تجهیزات ناوبری فرودگاه یاسوج طی چند ماه گذشته خبر داد و گفت: تنها یکی از سیستم ها به دلیل کمبود هواپیمای “فلای چک” که کار تنظیم و تایید تجهیزات را بر عهده دارد، اجازه عملیاتی شدن را نداشته است.

نیک اقبالی افزود: البته در جلسه ای با رئیس هواپیمایی کشور، دستور اکید برای پرواز این هواپیما و تایید نهایی این سیستم صورت گرفته است.

وی در خصوص بسترسازی برای پرواز در شب از فرودگاه یاسوج نیز گفت: تحقق این امر نیازمند امکاناتی است که مسئولین فرودگاه به دنبال تهیه آن هستند که با تامین آن شاهد انجام پرواز در شب در این فرودگاه خواهیم بود.

نیک اقبالی از مردم این استان خواست با انتخاب پروازهای فرودگاه یاسوج، به رونق هرچه بیشتر این فرودگاه کمک کنند.

وی دستگاههای اجرایی استان را نیز ملزم به انجام پروازهای اداری خود از طریق این فرودگاه دانست.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president