آوای جنوب

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به شیوه دولت نهم به مردم پاسخ می دهد

پروژه سامد، پروژه‌ای ‌است که در دولت نهم در بهمن سال ۱۳۸۵ اجرا شد

اینروزها استاندار کهگیلویه و بویراحمد به شیوه سیستم «سامد»  برای پاسخگویی به مردم و پیگیری مشکلات با مردم استان ارتباط برقرار می کند.

آوای جنوب؛

خبرگزاری فارس: سیستم «سامد» کم‌هزینه‌ترین راه برای پیگیری مشکلات مردم

 

سید موسی خادمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در یاسوج اظهار کرد: یکی از وظایف ما مسئولان در نظام جمهوری اسلامی پاسخگویی به مردم و پی‌گیری مشکلات آن‌هاست که باید در نهایت احترام و تکریم مردم جوابگوی مشکلات باشیم.

وی به مشغله‌های فراوان مسئولان به خصوص استانداران اشاره کرد و گفت: تقریبا همه ساعات ما در طول یک روز صرف کار و رسیدگی به امور و جلسات مختلف بوده و به گزافه نیست اگر بگوییم که تقریبا وقتی برای استراحت نداریم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد، وظیفه یک استاندار در استان‌هایی همانند کهگیلویه و بویراحمد را بسیار سخت دانست و گفت: استانی که در حال توسعه بوده و به دنبال خروج از بن‌بست محرومیت است کارهای زیادی دارد که وظیفه مسئولان را دو چندان می‌کند.

خادمی، دیدار چهره به چهره با مردم را بسیار مهم و اثرگذار دانست و افزود: این ارتباط نباید هیچ‌گاه قطع شود تا مسئولان مشکلات را از نزدیک و از زبان مردم مشاهده و احساس کنند و با استفاده از خرد جمعی مردم بیشتر به مشکلات پی ببرند.خادمی

وی سپس به سیستم سامد و مزایای آن اشاره کرد و افزود: در این سیستم مردم و مسئولان ارتباط تلفنی مستقیم دارند و مزایایی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به کم هزینه بودن آن اشاره کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این نوع ارتباط از آن جهت کم هزینه است که برای مثال کشاورز دهدشتی و یا سرمایه‌گذار یاسوجی به جای هزینه ایاب و ذهاب و تلف شدن وقت با سیستم سامد مشکل خود را با استاندار و سایر مسئولان در میان می‌گذارد.

خادمی با بیان اینکه از این پس در برقراری ارتباط با مردم سیستم «سامد» را بیش از گذشته در دستور کار قرار خواهد داد، خاطرنشان کرد: وظیفه رسانه‌ها این است که این سیستم ارتباطی را به نحو مطلوبی در بین مردم و مسئولان فرهنگ‌سازی کنند تا همه به مزایای آن پی ببرند.

 پروژه سامد، پروژه‌ای ‌است که در دولت نهم در بهمن سال ۱۳۸۵ اجرا شد.

این پروژه به عنوان سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت «سامد» برای تعامل آسان مردم و دولت و تسریع در انتقال مشکلات و نظرات مردمی، نام گرفت تا نظارتی موثر بر کلیه فرآیندهای رسیدگی به شکایات و درخواست‌های مردم موجب شود.

در این سامانه از طریق شماره تلفن ۱۱۱، درخواست ها و شکایات ،پیشنهادات مردم اعلام می شود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president