آوای جنوب

استاندار خوزستان :آموزش فرهنگ ترافیکی از سطح مدیران ارشد استان آغاز شود

مقتداییاستاندار خوزستان گفت: آموزش فرهنگ ترافیکی و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی باید از سطح مدیران ارشد استان شروع شود تا این مدیران سفیرانی برای آحاد جامعه باشند .

 

آوای جنوب؛

‘عبدالحسن مقتدایی’ در جلسه فرهنگ شهروندی با موضوع فرهنگ ترافیک درون و برون شهری که دوشنبه در محل استانداری خوزستان برگزار شد گفت: یکی از برنامه های طرح ارتقاء فرهنگ شهروندی ،مسئله رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و رعایت فرهنگ ترافیکی است.

وی ادامه داد: علت آشفتگی ترافیکی در برخی از شهر های استان ،ناشی از عدم احترام به قوانین و برگزار نشدن کلاس های آموزشی برای اقشار مختلف است.

استاندار خوزستان افزود: در این راستا در طرح ارتقاء فرهنگ ترافیکی درون و برون شهری استان ۱۴ محور تدوین شده که آموزش یکی از مهمترین محور های این طرح است.

مقتدایی اظهار کرد: همچنین برای تجهیز شهرهای استان به سیستم های نظارتی ترافیکی ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای نصب دوربین ،گاردریل و ایجاد خطوط راهنمایی و رانندگی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه در بحث ارتقاء فرهنگ ترافیکی استان تیمی با حضور مسوولان و اساتید دانشگاهی تشکیل شده است بیان کرد: در این خصوص مقرر شده که آموزش های لازم ابتدا از سطح مدیران انجام شده تا این افراد نماینده هایی برای اجرای برنامه ها در شهر های مختلف باشند.

استاندار خوزستان گفت: در این خصوص برای فرمانداران و شهرداران شهرهای بزرگ استان ،بخشداران و شهرداران شهر های کوچک و دهیاران جلساتی آموزشی برگزار می شود.

مقتدایی افزود: در مرحله بعدی این آموزش ها ، به سطوح مختلف جامعه و مردم انتقال داده می شود.

وی گفت: از ابتدای ماه جاری یکی از شاخص های عملکرد فرمانداران ،ارتقاء فرهنگ شهروندی و فرهنگ ترافیکی است.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه خلاء های ناشی از ناهنجاری های ترافیکی باید در استان برطرف شود گفت: مسوولان استانی تنها کسانی هستند که می توانند برای حل این ناهنجاری ها راهکارهای عملی داشته باشند.

مقتدایی با اشاره به برگزاری مانور پیشگیری از اعتیاد در استان گفت: برگزاری این مانور به این منجر شد که کتابی آموزشی در راستای پیشگیری از مصرف مواد مخدر برای دانش آموزان استان تدوین شود.

در این جلسه همچنین رئیس پلیس راه استان خوزستان با اشاره به اینکه مقاومت در برابر جریمه های راهنمایی و رانندگی از سوی شهروندان استانی بسیار زیاد است گفت: این مسئله بخش قابل توجهی از توان ماموران استان را تلف می کند.

سرهنگ ‘قاسم قدرتی’ افزود: متاسفانه در بسیاری از موارد شاهد بوده ایم که جریمه شدن برخی مدیران ارشد استان در مسیر های درون شهری از سوی نیروهای راهنمایی و رانندگی استان ،منجر به بروز مشکلاتی شده و لازم است در این خصوص در ابتدا فرهنگ رعایت قوانین در نزد مسوولان نهادینه شود.

وی خواستار همکاری و مشارکت بیشتر دانشگاهیان و صدا و سیمای استان در افزایش سطح فرهنگ شهروندی و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی شد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president