آوای جنوب

یادداشتی از غلامرضا تاجگردون

از پیشنهادهایش تا نظرش درباره رفتن باورساد و محمودی

غلامرضا تاجگردون که چند وقتی است و هر از چند گاهی مطلبی را خود به نگارش در می آورد اینبار نیز دست به قلم شده است و اینگونه نوشته است…

غلامرضا تاجگردون که چند وقتی است و هر از چند گاهی مطلبی را خود به نگارش در می آورد اینبار نیز دست به قلم شده است و اینگونه نوشته است:

چندی پیش در سایتهای محلی بحث تغییر دو مدیر محترم نفت و دانشگاه آزاد خیلی مورد بحث قرار گرفت/یکی گفت فتح سنگر به سنگر، یکی گفت اصولگرا و غیر اصولگرا و خلاصه هر کسی حرفی بیان کرد و نظری داد

آوای جنوب؛

طبق وظیفه ام که می بایست به موکلین خود هر از چندی گزارشی ارائه دهم، اینبار نیز تمایل داشتم در این گزارش چند موضوع را با مردم شریف دیارم در میان بگذارم.

هرکسی نماینده می شود نباید اجازه دهد که حق گچساران تضییع شود

– محاسبه قیمت نفت در محاسبه آلایندگی رو که امسال در بودجه تا حدودی درست کردیم به شکل دایمی درست شد و قیمت رو از کارمزدی خارج کردیم و به قیمت داخلی تبدیل کردیم. یعنی دو دلار شد بیست دلار و انشالله سالهای آینده که قیمت بالا میره و واقعی میشه درآمد آلایندگی هم بالا و بالاتر میره و حق و حقوق ما اداء میشه. باز هم میگم هر کسی از شهرم نماینده بشه باید فقط حفظش کنه و نزاره حقمون دوباره تضییع بشه.

– ایثارگران عزیز مشکل جدی برای درمانشون دارن. یه سال بهشون میگن باید اداره تون پول درمان رو بده، یه سال میگن بنیاد شهید و خلاصه این وسط خیلی اذیت میشن. تو این قانون داریم تکلیفشون رو مشخص و نهایی میکنیم تا مشکلشون کم بشه.

– اینکه پتروشیمی ها و حتی پتروشیمی ما خوب جلو نمیره و سرمایه گذار نمیاد جلو، دلیلش اینه که قیمتش مشخص نیست و نمیدونن دولت قراره باهاشون چطور برخورد کنه. خیلی بحث مفصلی شد. من از جمله نمایندگانی هستم که میگم حالا که خام فروشی می کنیم و رهبری هم مکرر ما را منع از خام فروشی میکنند چرا نباید کمک کنیم تو کشورمون این فرصت رو به سرمایه گذاران بدیم. بعضی ها هم که به نظرم خیلی تنگ نظرند و سالهاست مملکت رو قفل کردن از ترس چیزای دیگه کار رو نمیزارن جلو بره. اصلا کاری ندارن تو گچساران و دهدشت و… کار بشه یا نه. فقط بحثشون اینه که بعضی ها پولدار میشن و نباید این کار بشه. به هر حال جوری قیمت گذاشتیم هم سودشون تضمین بشه و هم منابع مملکت تلف نشه. از اون طرف یه پیشنهاد خوب دادیم که اگر رفتن در مناطق توسعه نیافته و یا صنایع پایین دستی سرمایه گذاری کردند تا سی درصد تخفیف خوراک بگیرند. این کار برای ما و مملکتمون خیلی مهمه و ما هم یعنی گچساران از جمله مناطقی هستیم که بدلیل مزیت نسبی احداث پتروشیمی بالاخص صنایع پایین دست بیشترین منفعت رو میبریم.

توسعه فرهنگ دینی در اولویتهای کاری ام است

-همیشه گفتم توسعه فرهنگ دینی جزء اولویتهای کاری منه. سالهاست توسعه حوزه های علمیه در سراسر کشور با مشکل جدی روبه روست. من شخصاً اعتقاد دارم همانطور که یک مدرسه راهنمایی میسازیم باید مدرسه دینی هم بسازیم ولی چون در برنامه نمیزاریم ساخت این مدارس گیر میکنه و بعضی ها ناراحت میشن فکر میکنن بعضی ها با دین مشکل دارند. پیشنهادی دادم خوشبختانه کمیسیون پذیرفت و یک برنامه ذیل برنامه آموزش گذاشتیم که علما ما دنبال ساخت و ساز نروند و آموزش و توسعه تبلیغ که وظیفه اصلیشونه فراموش نکنند. دولت اسلامی مدرسه رو مطابق نظریه مرکز حوزه علمیه میسازه و در اختیار حوزه قرار میده. البته در قالب یک چهارچوب مشخصی که به تایید حوزه برسه و زور زدنی نباشه. این پیشنهاد من خوشبختانه هم حوزه پذیرفت و هم کمیسیون فرهنگی و فکر کنم کار خوبیه و برای یک مملکتی که مزین به اسم اسلام است لازم باشد.

– دایمی کردن بیست درصد از درآمد صندوق توسعه ملی به شکل ریالی برای کشاورزان و صنعت. دو گروه هم ویژه امسال وارد کردیم و دایمی شد، یکی سهمی برای اشتغال مددجویان کمیته امداد و یکی هم عشایر عزیز که سالهاست فراموش شده اند.

مصوبه ای برای روستاییان و کشاورزان

– خیلی از کشاورزان ما وقتی میخوان وام بگیرند چون در شهر سند رسمی ندارند نمیتونن وثیقه بزارند، نمیتونن وام بگیرن یا بعضی ها پیدا میشن یه پولی ازشون میگیرن تا سندشونو تو رهن بزارن. یه تبصره تصویب کردیم اسناد روستایی ها که رسمی نیست ولی واقعیه یا به قول خودمون غیر رسمی اونا رو به عنوان وثیقه بپذیرن تا اینقدر کشاورزان و دامداران عزیز سردرگم نشن. اینم از اون مصوباتی هست که خیلی واسه منطقه خودمون خوبه.

پیرامون تغییر دو مدیر در گچساران

– چندی پیش در سایتهای محلی بحث تغییر دو مدیر محترم نفت و دانشگاه آزاد خیلی مورد بحث قرار گرفت و هر کسی به ساز دل خود قلمی زد. یکی گفت فتح سنگر به سنگر، یکی گفت اصولگرا و غیر اصولگرا و خلاصه هر کسی حرفی بیان کرد و نظری داد که البته همه نیز قابل احترامند. دوستان محترم یک نکته اساسی را باید مدنظر قراربدهند که معمولا مسئولین با تغییر دولت تغییر میکنند نه الزاما با تغییر نماینده. هر دو عزیز بزرگواری که تغییر کردند در زمان نمایندگی من منصوب شدند و تقریبا توسط منتقدین من تا چند ماه قبل مورد هجمه قرار گرفته بودند و این عزیزان رو نیروهای من عنوان و حتی عنوانهای نابجا بکار میبردند و بد نیست در این رابطه سایتهای محلی را مطالعه بفرمایید. دوستان عزیزم اقایان باورساد و محمودی که انشالله هر کجا باشند خدا یارشان باد خودشان بهتر میدانستند شرایط عمومی برای ادامه خدمتشان که خارج از حوصله این یادداشت است وجود ندارد و ادامه این وضعیت هم شاید خوب نبود. به هر حال تغییر طبیعیست و ماندن هر کس به نحوه کار مدیر متناسب با شرایط دولت و منطقه وجود دارد. چه بسا برخی از مدیران دیگری که حتی در زمان نمایندگی من منصوب شده باشند دستگاه های مدیریتیشون شرایط رو برای خدمت آنان به صلاح ندانند. به هر حال از اینکه دوستان منتقد من سوژه ای برای پرداختن به من ندارند و حرفی میزنند که دور از اخلاق حرفه ای است نگرانم، ولی دوستان عزیزم آقایان دکتر محمودی و مهندس باورساد بدانند من قدردان خدمتشان در منطقه ام هستم و از اینکه قسمتی از عمر گرانبهایشان را صرف خدمت به مردم شریف گچساران کردند ممنونم.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. ميرزاهاشم گفت:

    لطفآبفرماییدشرایط عمومی چیست؟ماکه هرچه دیدیم وشنیدیم اعمال فشارخاص بودوبس!!!!!!!

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president