آوای جنوب

احمد خورشیدی: اظهارات اخیر مقام معظم رهبری جلوی کاپیتولاسیون هسته‌ای را گرفت

خورشیدیدبیرکل جمعیت خدمتگزاران انقلاب اسلامی گفت: اظهارات هوشیارانه اخیر مقام معظم رهبری جلوی کاپیتولاسیون هسته‌ای را گرفت.

آوای جنوب؛

احمد خورشیدی‌آزاد امروز در گفت‌وگو یی تلفنی با خبرنگار ما با اشاره به اینکه عده‌ای در کشور یا عناصر خوشبین و یا وابسته به غرب هستند، گفت: برخی به واسطه خوش‌بینی که به غرب دارند دوستان غرب از جمله عربستان در منطقه را حمایت می‌کنند و خیلی هم برای آنها مصالح و منافع کشور اهمیتی ندارد.

وی بیان کرد: این در حالی است که اوضاع و احوال کشوری مثل عربستان در منطقه به شکل کنونی است و رژیم سعودی جنگ نیابتی را از طرف آمریکا در منطقه شروع کرده است.

وی گفت: هم اکنون عربستان به گونه‌ای بدرفتاری می‌کند و حمایت‌هایی که از طرف آمریکا می‌شود، احتمال هرگونه شیطنتی از طرف عربستان چه شیطنت سیاسی و چه شیطنت‌های دیگر وجود دارد.

وی به فرمایشات اخیر رهبری اشاره کرد و افزود: آقا البته فرمودند که قبلی‌ها در رأس حکومت عربستان محتاط‌تر بودند و ظاهر را حداقل حفظ می‌کردند اما عده‌ای که امروز اثرپذیری بیشتری از آمریکا دارند از آنها هیچ کاری بعید نیست.

این فعال سیاسی در ادامه اظهار کرد: همان‌طور که الان می‌بینید در یمن کودک‌کشی و تخریب زیرساخت‌ها را در دستور کار قرار داده و بدتر از غزه بر سر یمن می‌آورند.

وی گفت: از این‌ها هیچ جیز بعید نیست و متأسفانه در کشور هم همان جریانی که متمایل به غرب است و جریانی که مذاکرات را به اینجا کشاند که آقا موضع خود را اعلام کرد و یک کاپیتولاسیونی را در ایران در حال راه انداختن داشتند همان جریان به گونه‌ای یا سکوت اختیار کرده و یا در لفافه از سعودی‌ها حمایت می‌کنند.

خورشیدی‌آزاد تصریح کرد: چند روز پیش مردم تهران از همه صنف‌ها و گرایش‌ها اطراف سفارت عربستان به صورت خودجوش تجمع کردند و در همین حال شما نشریه‌های زنجیره‌ای و برخی سایت‌ها را که نگاه کنید یا سکوت کرده و یا برخی هم حمایت از رژیم عربستان می‌کنند.

وی با انتقاد از مکثی که دولت در خصوص حادثه فرودگاه جده داشت، خاطرنشان کرد: یک حرکتی که در شیراز در خصوص علی مطهری پیش آمد به وضوح دیدیم که شورای عالی امنیت ملی و وزارت کشور را راه انداختند و به دنبال عزل استاندار آن‌جا بودند اما در خصوص تجاوز آشکار به دو نوجوان ایرانی که شرف و غیرت ایرانی‌ها را جریحه‌دار کرد دیدیم که چه مکثی در این قضیه داشتند.

وی در خصوص عقبه این گونه رفتارهای دوگانه گفت: عقبه سیاسی و تئوریک آن‌ها عمدتا همان فتنه‌گران هستند و امروز می‌بینیم که فتنه‌گران سال ۸۸ علنا بسیاری از مسندها را در دست گرفته‌اند و حتی سخنرانی‌های برخی آقایان را آنها می‌نویسند که این تندروی‌ها با مشی اعتدال همخوانی ندارد

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. صداقت گفت:

    موضع گیری شجاعانه ای بود و نشانگر آگاهی نسبت به مسائل روز دارد

  2. واقع بین گفت:

    درود بر افتخار اصولگرایان گچساران

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president