آوای جنوب

آیت‌الله ملک‌حسینی خطاب به رئیس دانشگاه یاسوج : دانشگاه یاسوج سیاست‌زده نشود

دانشگاهی می‌تواند موفق باشد که خود را متصل به کارهای دانش بنیان کند تا بتواند در آینده پاسخگوی نیاز فارغ‌التحصیلان خود باشد

ملک حسینینماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد از رئیس دانشگاه یاسوج خواست اجازه ندهد این دانشگاه راه سیاست‌زدگی در پیش گیرد.

آوای جنوب؛

عصر امروز سید ضیا هاشمی معاون وزیر علوم به همراه رئیس دانشگاه یاسوج و معاونین این دانشگاه با آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد دیدار کردند.

در این دیدار نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از دغدغه‌های اصلی ما در حال حاضر وضعیت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است که پس از تحصیل با مشکل کار مواجه هستند، اظهار کرد: شاید برخی از ساختارهای اشتباه در گذشته‌ها باعث شد که امروز چنین مشکلاتی را در بحث اشتغال جوانان فارغ‌التحصیل دانشگاهی داشته باشیم.

آیت‌الله ملک‌حسینی بیان کرد: دانشگاهی می‌تواند موفق باشد که خود را متصل به کارهای دانش بنیان کند تا بتواند در آینده پاسخگوی نیاز فارغ‌التحصیلان خود باشد.

این استاد برجسته حوزه علمیه تصریح کرد: همچنین اگر به پژوهش‌ها و تحقیقات دانشگاهی اعتنایی نشود در مسیر توسعه با مشکل روبرو خواهیم شد بنابراین مطلوب است که ادارات و دستگاه‌های استان پژوهش و تحقیقات مورد نیاز خود را از دانشگاه‌‌ها بخواهند.

وی به دلایل خالی شدن برخی از صندلی‌های دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: باید دید آیا برای نیل به کیفی‌گرایی این صندلی‌ها خالی شده‌ یا اینکه به دلیل کاهش رشد جمعیت بوده است.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری افزود: تاکنون جوابی از نخبگان، فرهیختگان و روزنامه‌ها و رسانه‌ها در کشور نشنیده‌ایم که با این همه سرمایه‌ای که پس از تحصیل تلف می‌شود چه باید کرد؟، لذا به دنبال پاسخ روشن و مشخص از سوی متولیان هستیم.

وی در ادامه در پاسخ به دعوت از سوی مسئولان دانشگاه یاسوج برای حضور در جمع اساتید به صورت متناوب و جلسات پرسش و پاسخ، اظهار کرد: همواره آماده حضور در دانشگاه هستیم و برای تعالی و رشد دانشگاه در استان از کمکی دریغ نخواهیم کرد.

آیت‌الله ملک‌حسینی در انتها با درخواست از رئیس دانشگاه یاسوج برای کمک هر چه بیشتر در زمینه رشد علمی دانشگاه افزود: دانشگاه یاسوج باید با پرهیز از سیاست‌زدگی، علمی شود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president