آوای جنوب

آقایان مسوول جابجایی زندان گچساران یادتان نرود

خانواده هایی را می‌شناسم که بارها به راقم پیام داده اند که بخاطر چنین شرایطی به ملاقاتی هم نمی روند و فرزندانشان حاضر نیستند به ملاقاتی بروند و از سوی دیگر وجود زندان در مرکز شهر دارای مشکلاتی است که همگان بر آن واقف هستیم

آوای جنوب 

زندانی در دل شهر؛ زندان گچساران را می گویم؛ بی تردید همه گچسارانی ها از کنار زندان گچساران عبور کرده اند و خانواده هایی را دیده اند که برای ملاقاتی در پشت درب زندان ایستاده اند اما همین خانواده ها در آن دقایق به گونه ای می ایستند که کسی آنها را نشناسد.

خانواده هایی را می‌شناسم که بارها به راقم پیام داده اند که بخاطر چنین شرایطی به ملاقاتی هم نمی روند و فرزندانشان حاضر نیستند به ملاقاتی بروند و از سوی دیگر وجود زندان در مرکز شهر دارای مشکلاتی است که همگان بر آن واقف هستیم.

اردیبهشت سال ۹۴ بود که رئیس زندان گچساران در گفتگو با رسانه ها خبر از جابجایی زندان گچساران داد.

رئیس زندان گچساران در اردیبهشت سال ۹۴ مطرح کرد
جابجایی زندان گچساران دستور ویژه کارگروه مسئولان استانی و شهرستان قرار گرفت.

افشین نارکی رئیس وقت آن روز زندان و امروز زندان گچساران در اردیبهشت ۹۴ با اشاره به مشکلات انتقال زندان مرکزی گچساران و اراضی واگذاری به آن، اظهار کرد: ساخت زندان مرکزی در مکان فعلی نیز مشکلات بسیاری به دنبال داشته که در این راستا رایزنی‌های بسیاری جهت مکان‌یابی این زندان از جمله انتخاب مکانی مناسب از اراضی منابع طبیعی شهرستان توسط مسئولان و مدیرکل زندان‌های استان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه اراضی انتخاب شده جهت احداث زندان جدید موافق نظر استاندار و کارشناسان مربوطه بوده، افزود: این مکان محل مناسبی برای احداث زندان است.

رئیس زندان گچساران با اشاره به مصوبه دولت مبنی ‎بر انتقال زندان‌‌ها به خارج از شهرها، تصریح کرد: ۱۰ هکتار اراضی جهت ساخت زندان مرکزی گچساران اختصاص یافته که بر اساس قرارداد هر ساله مبلغی برای اجاره بها به حساب جهاد کشاورزی واریز می‌شود.

نارکی با بیان اینکه مدیرکل زندان‌های استان از سازمان جهاد کشاورزی درخواست تمدید قرارداد فوق‌الذکر را تا زمان تامین اعتبار جهت احداث این پروژه به لحاظ اهمیت موضوع کرده است، عنوان کرد: با توجه به مشکلات ایجاد شده به علت موقعیت کنونی این زندان در مرکز شهر، امید است مسئولان امر هرچه سریع‌تر نسبت به انتقال آن به روستای خنگ بنار گچساران که مکان انتخابی بوده نیز اقدام کنند.

وی به جلسه اخیر مسئولان استانی و شهرستانی در راستای انتقال این زندان در فرمانداری گچساران اشاره کرد و افزود: جابجایی و انتقال زندان مذکور در دستور ویژه کارگروه مسئولان استانی و شهرستانی قرار گرفته است.

از آن زمان تا کنون چندین سال می گذرد تا چند روز پیش که شاهد سفر آیت الله رئیسی به یاسوج بودیم و ایشان دستور جابجایی زندان یاسوج را صادر کردند.
آیت الله رئیسی در این خصوص اظهار داشتند: آیت الله رئیسی افزود: در همه نقاط کشور به دنبال جابه‌جایی زندان‌ها از کالبد شهرها به مکان‌های دیگر هستیم تا نقاط فعلی محلی برای ارائه خدمات اجتماعی باشد.

وی در خصوص جابجایی زندان یاسوج نیز گفت: آماده‌ایم در صورت همکاری سایر مسئولان مرتبط این زندان را به مکانی دیگر منتقل کنیم تا از این مکان برای خدمات شهری و مردم استفاده شود.
حال با توجه به سخنان آیت الله رئیسی و آماده بودن زمین زندان جدید گچساران بهتر آن است مسوولان گچسارانی در این خصوص ورود کرده و پیگیر این مهم باشند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. فتاح عباسی نژاد گفت:

    اگر این کار صورت بگیرد ….بسیار عالی است

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president