آوای جنوب

آبرسانی باتانکر به۸۰روستای کهگیلویه وبویراحمد/هدرروی آب بالاست

امسال به دلیل کاهش بارشها در استان وضعیت نگران کنده است و لازم است تمهیدات لازم برای کاهش اثرات کم آبی در استان اندیشیده شود

۷۳۶۸۵۲یاسوج – مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: به دلیل کاهش بارش نزولات جوی ۸۰ روستای کم آب این استان با تانکر آبرسانی می شوند.

آوای جنوب؛

فیض الله پاسره در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: این روستاها اغلب در بخش گرمسیری استان قرار دارند.

وی بیان کرد: امسال به دلیل کاهش بارشها در استان وضعیت نگران کنده است و لازم است تمهیدات لازم برای کاهش اثرات کم آبی در استان اندیشیده شود.

پاسره هدرروی آب در این استان را بالاتر از استاندارد دانست و گفت: متاسفانه در برخی روستاها از آب شرب برای آبیاری مزارع و باغات استفاده می شود و یا از انشعابات غیر مجاز استفاده می کنند.

وی تاکید کرد: همکاری مردم در استفاده بهینه از آب در روستاها بسیاری از مشکلات ناشی از کمبود منابع آبی را کاهش می دهد.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: هم اکنون هشت مجتمع آبرسانی در مناطق مختلف این استان در دست اجراست.

پاسره افزود: تعداد روستاهای تحت پوشش این مجتمع ها ۱۴۱ روستا با جمعیتی بالغ بر ۳۴ هزار نفر است.

مناطق محروم بویر احمد

وی شاخص برخورداری واقعی روستاهای این استان را از آب آشامیدنی سالم ۸۸ درصد عنوان کرد و اظهار داشت: برای برخورداری ۹۷ درصدی روستاییان این استان از نعمت آب آشامدینی سالم افزون بر ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

میزان خطوط انتقال شبکه های آبرسانی در سطح روستاهای استان را حدود ۲۶ هزار کیلومتر ذکر کرد و گفت: بیش از ۵۰ درصد شبکه ها و خطوط انتقال در بخش آبرسانی روستایی این استان قدیمی و فرسوده هستند.

وی از تخصیص چهار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه آبرسانی روستایی در استان خبر داد و گفت: این مبلغ بر اساس شاخص‌ها شده و اولویت با پروژه‌های بود که پیشرفت فیزیکی بیشتری داشتند.

وی بیان داشت: حدود یکهزار روستا از مجموع یکهزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه در این استان زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی هستند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president