آوای جنوب

پسنده: بسیج برگ برنده جهان اسلام است/ حکمتی نیک، راهبرد آمریکا در افغانستا بی ثباتی و ناامنی است

آوای جنوب،

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران گفت:امروز بسیج برگ برنده جهان اسلام است که با الگوگیری از نهضت عاشورا مقابل دشمنان صف آرایی کرده است که باید قدر این افتخار و عزت را بدانیم.

به گزارش آوای جنوب، آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره مالک اشتر و رده‌های برتر در ناحیه مقاومت بسیج گچساران با حضور نماینده ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولین در محل نمازخانه سپاه ناحیه این شهرستان برگزار شد.

سرهنگ باقر پسنده، فرمانده سپاه ناحیه گچساران در این آیین گفت:هرجا که نام بسیج است صلابت ، امنیت، عزت، اقتدار، صفا و صمیمیت است، چرا که بسیج دو خصوصیت مهم دارد یکی امیدآفرین برای دوستان و بیم آفرین برای دشمنان است.

وی افزود:بسیج در همه عرصه های انقلاب همیشه سربلند بوده و امروز هم مایه عزت ، اقتدار و آبروی جهان اسلام است ،بسیج در آزمون دفاع مقدس خوش درخشید در حالی که همه معادلات جنگ های نظامی جهان را برهم زد.

پسنده تصریح کرد:بسیج بعد از دوران دفاع مقدس با جدیت هرچه تمام تر به عرصه های مختلف اجتماعی،فرهنگی،سازندگی،محرومیت زدایی و… گام نهاد و هر جایی که کشور نیاز داشت سینه سپرکرد و خدمتگزاری به مردم را اولویت قرار داد.

فرمانده سپاه ناحیه گچساران گفت: امروز بسیج برگ برنده جهان اسلام است که با الگوگیری از نهضت عاشورا مقابل دشمنان صف آرایی کرده است که باید قدر این افتخار و عزت را بدانیم.

وی افزود:امروز نیز جشنواره مالک اشتر شهرستانی را برگزار می کنیم تا از زحمات بسیجیان عزیز قدردانی کنیم، این جشنواره به جهت شایسته سالاری و توسعه سازمانی صورت می گیرد تا ضمن قدردانی از زحمات بسیجیان، خدمات ارزنده بسیج به جامعه نیز معرفی شود.

حجت الاسلام حکمتی نیک،نماینده ولی فقیه در سپاه فتح استان در ادامه این آیین هم گفت:امروز پنجم ماه صفر و در ایام اسارت اهل بیت علیه السلام قرار داریم ،سالروز شهادت حضرت رقیه(س) و ماه عزاداری اهل بیت(ع) است که این ایام حزن انگیز را به همه عزیزان تسلیت عرض می کنم.

وی افزود:باید توجه کرد که ازگذشته تاکنون دو خطر عمده نظام اسلامی را مورد تهدید قرار داده است خطراتی که بیرون از مرزهای جغرافیایی است که همانا توطئه های کفار و منافقین هستند و دیگر هم خطراتی که از درون بدنبال اضمحلال و از هم پاشیدگی نظام اسلامی را دارد، یعنی اینکه نیروهای داخلی راه بی تفاوتی و سهل انگاری را در پیش بگیرند و حرام الهی را حلال و حلال الهی را حرام جلوه دهند.

حکمتی نیک ادامه داد:بنابراین در جامعه اسلامی دوران امام حسین علیه السلام نیز چنین بود،که هم خطرکفار و منافقین وجود داشت و هم خطر اضمحلال درونی جهان اسلام را تهدید کرده بود،در حالی که با گذشت کمتر از ۵۰ سال از رحلت پیامبراکرم(ص)،فرد فاسدی همچون یزید به عنوان حاکم بر جامعه اسلامی حکومت می کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه فتح استان اظهارکرد:فساد، اشرافی گرایی و بی بصیرتی در جامعه آنروز آنقدر رواج پیدا کرده بود که در روز روشن همه آموزه های اسلامی نادیده گرفته می شود و امام حسین علیه السلام و یارانش را در کربلا به شهات می رسانند و لذا جریان تاریخ ساز عاشورا هم درس آموز و هم عبرت آموز است و درس های شجاعت، بینش، بصیرت،کفرستیزی، صبر، استقامت، پایداری، ولایتمداری، وفاداری و جانفشانی در راه اسلام از بهترین درس های عاشوراست.

وی تصریح کرد:امام حسین(ع) قیام می کنند تا از اضمحلال درونی جهان اسلام جلوگیری کنند و به منظور ادای یک واجب بزرگ و پاسبانی از دین مبین اسلام قیام کردند تا اسلام زنده بماند، بنابراین شهات امام حسین علیه السلام و یاران با وفایشان اسلام را بیمه کرد.

حکمتی نیک ادامه داد:اما در بحث جشنواره مالک اشتر؛ امروز بسیج در محرومیت زایی،سازندگی،مقابله با کرونا، رزمایش کمک مومنانه، زلزله، سیل و دیگر عرصه ها نیز پای کار آمده است و صادقانه هم به مردم خدمت می کند،هرچند در نامه ۵۳نهج البلاغه به مالک اشتر نیز منشور حکومت داری،منشور ولایت مداری،منشور رهبری امت اسلامی،منشور فرماندهی در نظام اسلامی نیز به زیبایی بیان شده است.

وی گفت:وقتی می گوییم جشنواره مالک اشتر یعنی در نظام اسلامی بسیجیانی می خواهیم که شاگرد مکتب اهل بیت (ع) باشند،کسانی که مالک اشتر گونه زندگی کنند و از بصیرت، بینش و آگاهی در قبال حوادث پیرامونی برخورار باشد و در یک کلام خدمتگزار بی منت مردم باشند و نیز ولایتمدار و آماده جانفشانی باشند.

حکمتی نیک در ادامه درباره تحولات افغانستان گفت:اما راهبرد آمریکایی ها در خصوص طالبان، باید توجه کرد آمریکایی ها ۲۰سال در افغانستان حضور داشتند، که به نوعی ارتش افغانستان را آموزش دادند و دولت های دست نشانده ای همچون حامد کرزای و اشرف غنی را سرکار آوردند، اما نتوانستند طالبان را از بین ببرند هرچند راهبری فعلی آمریکایی ها همان بی ثبات سازی افغانستان است.

وی گفت:بنابراین آمریکایی ها بدنبال ناامنی و بی ثباتی در افغانستان هستند که شاید بدون دردسر مجددا بازگردند که به همین خاطر تلاش می کند تا با راه اندازی جنگ های درونی و تنازعاتی در بین سایر اقوام و مذاهب افغانستان، اهدافشان را دنبال کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه فتح استان اظهارکرد:نکته دیگر اینکه آمریکا می خواهد پای کشورهای همسایه افغانستان(ایران،روسیه،چین و…) را به منازعات داخلی افغانستان باز کند که به همین بهانه ایفای نقش کنند و شرایط را برای بازگشت دوباره اش هم مهیا کند.

حکمتی نیک ادامه داد:آمریکایی حقیقتا از افغانستان خارج نشدند بلکه اخراج شدند، و علت این است که بیشتر متمرکز بر منطقه شامات (سوریه و عراق)شده بودند و در پرتو همین دولت های افغانستان دچار فساد در عرصه های مختلف شدند و همه شاهد بودند وقتی طالبان آمدند مردم خیلی هم مقاومتی نکردند و ارتش هم مقاومتی نشان نداد و در طول یک هفته افغانستان به دست طالبان افتاد چرا که دولت افغانستان دولت فاسدی بود.

وی ادامه داد:در این ۲۰ سال آمریکایی ها نتوانستند به اهدافشان برسند و فرار را بر قرار هم ترجیح دادند،و نکته دیگر اینکه آمریکایی ها می خواستند اهداف خودشان را در افغانستان پیاده کنند و حتی بر منابع زیرزمینی آنها بنام مبارزه با القاعده تسلط پیدا کنند و اینکه مبارزه با ایران اسلامی را در سر می پروراندند و نکته بعد هم مهار چین و روسیه بود چرا که افغانستان دروازه ورد به خاورمیانه است .

گفتنی است جشنواره مالک اشتر ناحیه مقاومت بسیج شهرستان گچساران با هدف معرفی نفرات و رده های برتر(فرماندهان،مدیران بسیجی،گروه های جهادی و…) و نیز به‌ منظور رشد و ارتقای سطح کیفی عملکرد این ناحیه مقاومت با تجلیل از ۳۵ بسیجی برتر به پایان رسید .  

 

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president