آوای جنوب

لزوم برخورد قاطع با زمین‌خواران در گچساران/جلوی تخلف را باید از سرچشمه گرفت

همگان به خوبی می دانیم آیت الله رئیسی در سخنان خود با مفسدین اتمام حجت کرد و لذا امیدواریم در آینده نزدیک مفسدین واقعی، زمین خواران و کسانی که سالهاست سر در توبره بیت المال دارند و در حاشیه امن قرار دارند دستگیر، محاکمه و به سزای اعمال پلید خود برسند

آوای جنوب

مگر وسعت گچساران چقدر است که شاهد اینگونه آمارها هستیم؛ چگونه زمین خواری صورت گرفته است؛ چه کسانی در پشت صحنه هستند.

آیت الله رییسی رئیس قوه قضائیه با تأکید بر لزوم برخورد قاطع دادگستری‌ها با زمین خواری‌ها، به صراحت می گوید: اجازه ندهید سودجویان کاربری اراضی کشاورزی و منابع طبیعی را برای احداث ویلا و مراکز تفریحی تغییر دهند.
آیت الله رییسی تاکید می کند؛ جلوی تخلف را باید از سرچشمه گرفت. هر قانون‎ شکنی و جرم یک قانون ‎شکنی و جرم دیگر را در پی دارد
رئیس قوه قضاییه در ادامه با اشاره به وظیفه مسئولان متولی در مراقبت و حفظ منابع طبیعی، گفت: اگر معلوم شد که مسئول و مدیری در زمان خودش، مراقبت لازم را انجام نداده و علیرغم داشتن اختیار، از اختیارات خود برای پیشگیری استفاده نکرده است و این اراضی مورد تصرف قرار گرفته است، جای سئوال از این مدیر وجود دارد ولو اینکه از سنوات سابق باشد.

حجت الاسلام رئیسی تصریح کرد: گاهی خسارت برخی از ترک فعل‌ها، از خیلی افعال و فعل‌های بیشتر است؛ یعنی گاهی فردی یک کاری را انجام می‌دهد، ولی گاهی یک وظیفه‌ای در زمان خودش به هر دلیلی انجام نمی‌شود که این قابل تعقیب است؛ چون موجب خسارت‌هایی می‌شود که همواره بر دوش نظام و ملت است؛ لذا معتقدم باید مدیرانی که در ادوار گذشته و در دوره آن‌ها این تصرفات صورت گرفته و معلوم می‌شود وظایف قانونی خود را انجام نداده‌اند حتما جای سئوال وجود دارد و باید پاسخگو نسبت به ترک فعل خودشان باشند؛ چون یک وظیفه قانونی در ارتباط با حفظ منابع طبیعی، محیط زیست و ثروت‌های ملی بر عهده آن‌ها بوده و در زمان خودشان آن وظیفه بایسته را انجام نداده‌اند.

وی ادامه داد: اگر معلوم شود در زمان خودشان قصور و یا تقصیر داشته‌اند حتما قابل تعقیب هستند و نباید از این ترک فعل‌هایی که خسارت برخی از آن‌ها از یک فعل بیشتر است، با مسامحه برخورد کنیم تا مدیریت در جامعه بداند در همه زمان‌ها باید نسبت به مقطع خودش پاسخگو باشد و این موضوع حتما باید مورد پیگیری قرار گیرد.
اما مگر وسعت گچساران چقدر است که آمارها به خوبی نشان می دهد ماجرای زمین خواری در گچساران چنان حرفه ای صورت می گیرد که آب از آب تکان نمی خورد

جناب آقای ادیبان دادستان محترم گچساران اینجا گچساران است جایی که عده ای گرم بازی های چپ و راست هستند و برخی در این میان به دنبال بلعیدن زمین های بیت المال.
با نگاهی به آمار دادستان ها در گچساران خود حکایت از آن دارد چگونه برخی آزادانه در زمین های بیت المال دست برده اند و بی تردید باید بپذیریم همانگونه که آیت الله رییسی فرموده اند جلوی تخلف را باید از سرچشمه گرفت.
همگان به خوبی می دانیم آیت الله رئیسی در سخنان خود با مفسدین اتمام حجت کرد و لذا امیدواریم در آینده نزدیک مفسدین واقعی، زمین خواران و کسانی که سالهاست سر در توبره بیت المال دارند و در حاشیه امن قرار دارند دستگیر، محاکمه و به سزای اعمال پلید خود برسند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president