آوای جنوب

هوای گچساران کربلایی می‌شود/ موکب طریق الکربلا گچساران آماده میزبانی از زائرین کربلای حسینی

آوای جنوب مسوول موکب طریق الکربلایی گچساران از آمادگی موکب طریق الکربلا به جهت پذیرایی از زائرین کربلا خبر داد.

آوای جنوب
مسوول موکب طریق الکربلایی گچساران از آمادگی موکب طریق الکربلا به جهت پذیرایی از زائرین کربلا خبر داد.

محمد رمضانی در گفت‌و گو با خبرنگار ما در گچساران اظهار کرد: موکب طریق الکربلا برای چهارمین سال متوالی آمادگی پذیرایی از زائران اربعین حسینی دارد.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با موکب داران عراقی که بیان داشتند، راهپیمایی اربعین زمینه‌ساز تحقق «تشکیل تمدن عظیم و نوین اسلامی» است گفت: امسال با پیش بینی‌های که صورت گرفته ۴۰ میلیون نفر عازم کشور عراق می‌شوند و از این رو همه ما وظیفه داریم در پذیرایی از زائرین کربلای معلی سهیم باشیم.

مسوول موکب طریق الکربلای گچساران ادامه داد: همزمان با حرکت کاروان‌های اربعین حسینی، خیمه موکب مردمی طریق الکربلا در بوستان شهدای گمنام گچساران برای چهارمین سال متوالی با شعار ((گچساران معبرگاه رزمندگان و شهدا در دفاع مقدس و همچنین زائران اربعین حسینی))
برپا شده است.

رمضانی تصریح کرد: این مجموعه مردمی همچون سالهای گذشته ، آمادگی خدمت به هزاران زائر اربعین حسینی در شبانه و روز را دارد.

مسوول موکب طریق الکربلای گچساران با بیان اینکه در این ایام سه وعده غذایی گرم در بین زائران کربلا توزیع می‌شود، عنوان کرد: پیش بینی غذا و پذیرایی صبحانه؛ ناهار؛ شام و میان وعده در موکب شده است.

وی اظهار داشت‌: همچنین دمنوش؛ آب؛ شربت؛ چای به صورت مستمر نیز در این مکان برقرار است.
رمضانی با اشاره به حضور زوار از کشورهای دیگر و استان‌های مختلف در گچساران افزود: مکان خواب و استراحت تا ظرفیت ۲ هزار نفر جهت زائرانی که راه‌های دور را طی کرده و نیاز به استراحت داشته باشند تدارک دیده شده است.

وی به پیش بینی پزشک و اکیپ درمانی در محل موکب در زمانهای پر رفت و آمد نیز اشاره کرد و گفت: همچنین بسته‌های فرهنگی ویژه کاروانهای شهرستان گچساران که می‌خواهند در کنار موکب طریق کربلا و شهدای گمنام اعزام شوند تهیه شده است.

رمضانی با بیان اینکه طرح زیارت و خادم به نیابت از شهدا در این موکب پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: در این طرح هر خادم به نیابت از یک شهید از زائران اربعین حسینی پذیرایی مینماید.

وی از استقرار اکیپ تعمیرگاه مکانیک سیار ویژه خودروی زائران خبر داد و گفت: همچنین طرح‌هایی از جمله واحد ((پاسخ به سئوالات شرع ، عقیدتی و راهنمای زائر))، پیش بینی مهد جوانه‌های انقلاب جهت نونهالان همراه زائران و همشهریان در کنار موکب با حضور مربیان با تجربه، برگزاری نماز جماعت، سخنرانی، زیارت عاشورا و تفسیر زیارت توسط یکی از اساتید بر جسته دانشگاه – روضه و مداحی و مراسم ویژه شب اربعین در بوستان شهدای گمنام در کنار موکب و پخش مستقیم از صدا و سیما طبق سنوات گذشته برگزار می‌شود.

مسوول موکب طریق الکربلای گچساران خاطرنشان کرد: مخارج و هزینه این موکب از محل نذورات و کمکهای مردمی تهیه می‌شود

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president