آوای جنوب

بیشتر رانندگان سرویس مدارس کهگیلویه و بویراحمد فاقد یک گواهی مهم/مسؤولان پاسخگو باشند

در آخرین گزارشی که رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد داده بیشتر رانندگان سرویس مدارس فاقد یک گواهی مهم برای نشستن پشت سرویس مدارس هستند

آوای جنوب
در آخرین گزارشی که رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد داده بیشتر رانندگان سرویس مدارس فاقد یک گواهی مهم برای نشستن پشت سرویس مدارس هستند.

به گزارش آوای جنوب؛ همزمان با بازگشایی مدارس در استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از دغدغه‌های اصلی خانواده‌ها به خصوص در شهرهای بزرگ استان همچون یاسوج و گچساران و دهدشت امنیت فرزندان‌ آن‌ها در سرویس مدارس است.

پدر و مادرانی که با هزاران امید و آرزو فرزندان خود را روانه مدارس می‌کنند و به همین خاطر انتظار دارند سرویس مدارس آن‌ها امن و ایمن و بدون مشکل باشد.

متاسفانه در سال‌های اخیر برخی گزارش‌ها مبنی بر بی‌صلاحیت بودن رانندگان سرویس‌های مدارس دریافت شده که از سیگار کشیدن در سرویس گرفته تا پخش ترانه‌های غیر مجاز و بازی مداوم با گوشی تلفن همراه گزارش شده و در صورت هرگونه اعتراض دانش‌آموزان بدترین برخورد صورت گرفته است.

هر چند تاکنون خوشبختانه گزارشی از تصادف منجر به تلفات و مصدومیت آن چنانی از سرویس‌های مدارس نشنیده‌ایم اما با افزایش ترددها در سطح معابر استان که نسبت به سال‌های قبل به صورت محسوسی بیشتر شده انتظار می‌رود که کنترل بیشتری بر کار رانندگان سرویس مدارس شود.

در آخرین گزارشی که سرهنگ اسماعیل خوشوقت رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد داده بیشتر رانندگان سرویس مدارس کارت صلاحیت ندارند و به جز تعدادی اندک هنوز چنین گواهی مهمی برای عده زیادی از آن‌ها صادر نشده است.

سوال این است؛ در صورتی که اتفاقی برای دانش‌آموزان در سرویس‌های مدارس رخ دهد چه کسی پاسخگوی نبود کارت صلاحیت رانندگان سرویس‌های مدارس خواهد بود و در صورت نداشتن چنین گواهی مهمی با مسببان این بی‌قانونی چه نوع برخوردی خواهد شد؟
چگونه مدارس با رانندگانی قرارداد بسته است که راننده با چند مدرسه دیگر قرارداد دارد و هر روز باید پس از زنگ اول به مدرسه برود…
انتظار این است به مانند مدارس شاهد این مهم فرمالیته نشود…

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president