آوای جنوب

سد راه اصولگرایان در انتخابات آینده مجلس!/”تاجگردون” به لوک خوش شانس شباهت دارد/شورای شهر بیشتر در حاشیه است

وی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص عملکرد آقای “تاجگردون”، افزود:ببینید بررسی عملکرد جناب تاجگردون در دو مقطع زمانی باید صورت گیرد ،مدتی که وی به عنوان معاونت سازمان برنامه

آوای جنوب
عضو سابق شورای شهر گچساران گفت:آقای تاجگردون دور قبل رقیب جدی در انتخابات مجلس نداشت و این دورهم تعدد و تکثر کاندیداهای اصولگرا نشانی از خوش شانسی وی است که بیشتر به لوک خوش شانس شباهت دارد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آوای جنوب،حمید بخشایی، فعال سیاسی گچساران در گفت و گو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص ارزیابی اش از جناحهای سیاسی (اصول گرا و اصلاح طلب)، در جامعه گفت: اصلاح طلبان هنوز بر کوس و طبل اصلاحات می نوازند،شرایط وخیم مردم در جامعه دیگر نیاز به اصلاحات تدریجی و قطره ای (کارل پوپر) نداردو راهکارهای اصلاح طلبان هم عقیم مانده است.

 

اصلاحات جوابگوی رفع مشکلات مردم نیست

وی افزود:ما امروز به تغییرات و تحولات بنیادین در حوزه مجلس، دولت، شورای نگهبان و … نیاز داریم،دیگر اصلاحات جوابگوی رفع مشکلات مردم نیست و هیچکدام از جناحهای سیاسی دارای صدای جدیدی نیستندو مثل نوجوانی می مانند که اولین تیغ اصلاح خود را خریده وبه جای اینکه کرکهای نوجوانی اش را پاک کند، صورت مسئله را پاک می کند.

انحراف سیاسی در افکار عمومی

بخشایی اظهار کرد:صورت مسئله هایی همچون فقر، فساد اخلاقی ، اختلاس، رانت، سرگشتگی ، آمار خودکشی ، فساد اقتصادی ، فساد سیاسی پدیدارهایی مثل لپ قرمزها،ژنهای خوب؛اینها مبین انسداد سیاسی جناحهاهستند و جناحهای سیاسی هم ناتوان در رفع آنها،هرچند کنش و نظرات جناحهای سیاسی در این شرایط نسبت به انتخابات، یک انحراف سیاسی در افکار عمومی است و آیا رفتارهای سیاسی و اقتصادی جناحهای سیاسی تاکنون به عنوان یک رهیافت پاسخ به تاریخ ایران و هویت ایرانیان یا پاسخ به شهداء بوده است؟،هرچند جناحهای سیاسی در حد یک جنبش دانشجویی ویا یک جنبش زیست محیطی هم نتوانستند ظاهر شوند.

سد راه اصولگرایان در انتخابات آینده

وی درادامه در پاسخ به این سوال مبنی بر وحدت اصول گرایان این شهرستان بیان کرد: این وحدت راه میانه است که فرجام خوشایندی نداردو اگر هم اصول گرایان موفق شوند، بعد از موفقیت به تضادها و هنجارهایی در عرصه های حقوقی مثل پُست و مقامها خواهند رسید و اصولا هم تصمیم گیرندگان اصول گرایان دارای پایگاه طبقاتی و جایگاه اجتماعی ، تحصیلات آکادمیک و شخصیتهای فردی متفاوتی هستند که همین ویژگی های فردی در آینده سد راه آنها خواهد شد .

اصولگرایان بدنبال حذف تاجگردون هستند

بخشایی تصریح کرد:وحدت اصول گرایان پیش از آنکه در مقابل اصلاح طلبان باشد به نوعی واقع بینانه در صدد حذف تاجگردون است که این وضعیت یک تضاد آشتی ناپذیر (آنتاگولیسم فردی) و تسویه حسابهای شخصی به نظر می آید.

حذف نخبگان

این عضو شورای سوم و چهارم گچساران افزود:پُست مدرنها هم با اینکه نظرات متفاوتی داشتند ولی در یک وجه شریک بودند و آن براندازی مدرنیسم بوده و مصداق این حرکت اصول گرایان ؛ مشکل مملکت همیشه همین بود که برد یک جناح مترادف است با حذف جناح دیگر، یعنی بازی با حاصل جمع صفر و حذف نخبگان هم ناشی از این رهیافت بد تاریخی ست که در کشورمان رایج شده است.

واکاوی عملکرد تاجگردون؟

وی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص عملکرد آقای “تاجگردون”، افزود:ببینید بررسی عملکرد جناب تاجگردون در دو مقطع زمانی باید صورت گیرد ،مدتی که وی به عنوان معاونت سازمان برنامه و بودجه در دوره اصلاحات(خاتمی)بود و دوره ۸ساله نمایندگی اش،که این موارد نیاز خود به واکاوی و تحلیل جداگانه ای دارند که در نشست های بعدی با رسانه ها به طور اختصاصی به این موضوعات هم پرداخته خواهد شد.

اصولگرایان و ابرمرد نیچه

بخشایی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا اصولگرایان گچساران در این کارزار انتخاباتی موفق می شوند؟،اظهارکرد:ببینیددراین ایام اصولگرایان با انتقاد از شخص نماینده ظاهرا بدنبال “ابرمردنیچه” هستند و این تمنایی محال است و در ثانی عدم استفاده از جنس زن در این نشست اصول گرایان دیدگاه جنسیتی یکسویه آنها را نشان می دهد و یک نوع ضعف در راهبرد اصولگرایی است.

شباهت تاجگردون به لوک خوش شانس

این فعال سیاسی گچساران گفت:آقای تاجگردون دور قبل رقیب جدی در انتخابات مجلس نداشت و این دورهم تعدد و تکثر کاندیداهای اصولگرا نشانی از خوش شانسی وی است که بیشتر به لوک خوش شانس شباهت دارد.

شورای شهر در حاشیه قرار دارد

بخشایی هم در ادامه در پاسخ به سوالی با اشاره به عملکرد شورای فعلی شهر گچساران تصریح کرد:البته قضاوت عملکرد شورا با قاطبه مردم است،شورای شهر می توانست خیلی بهتر از این هم عمل کند،اما بیشتر در حاشیه قرار دارد.

وی درادامه نیز با ذکر سوالی گفت:سوال من از بیوت آیات عظام ، فقها و روحانیون ائمه جمعه اینست که با توجه به تاریخ این قشر محترم که در تمامی جنبش های مثل تحریم تنباکو، انقلاب مشروطه ، انقلاب اسلامی و … همیشه جلودار بوده اند؛آیا سکوت آنها در شرایط فعلی رضایت از وضع موجود است و یا تصور بر آن است که با خطابه ای غرا مردم از این وضعیت نگران کننده خلاص می شوند؟.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president