آوای جنوب

هشدار فرماندار گچساران به روسای ادارات/ وقتی ادارات گچساران مشکلات فی مابین خود را نمی‌توانند حل کنند

فرماندار گچساران به اختلافات بین دستگاه‌های اجرایی اشاره و خاطرنشان کرد: جای تعامل و تاسف دارد که دستگاه‌های اجرایی مشکل فی‌ما بین خود را نمی توانند حل کنند.

آوای جنوب: 

به گزارش  آوای جنوب از گچساران پیش از ظهر امروز نشست شورای اداری با حضور فرماندار و روسای ادارات در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.

 در این نشست علی خوانپایه با تبریک هفته دولت به دولتمردان و تبریک روز کارمند اظهار کرد:  یاد و خاطره شهیدان دولت را گرامی می‌داریم.

 وی با بیان اینکه نشست شورای اداری با  سه دستور کار  امروز برگزار شد، گفت: هدف از تشکیل این جلسه موضوع هفته دولت و ایام سوگواری ماه محرم و هفته احیا امر به معروف و نهی از منکر است.

 فرماندار گچساران با بیان اینکه  وظیفه دستگاه اجرایی این است به موضوع اسلامیت توجه خاصی داشته باشیم، افزود: ما در کشور جمهوری اسلامی در حال زندگی هستیم که بایستی به موضوع  عفاف و حجاب توجه خاصی شود.

 وی در ادامه با اشاره به دیدار اخیر دولت مردان با مقام معظم رهبری  گفت: رهبری بر ۲موضوع یکی  بحث مسائل فرهنگی و رونق تولید تاکید داشته است.

 بالاترین مقام اجرایی گچساران در ادامه به ایام سوگواری ماه محرم و شهادت سالار شهیدان ابا عبدالله حسین (ع)  اشاره کرد و افزود: ماه محرم را در پیش رو داریم که هیئت‌های مذهبی در این ایام سازماندهی شود و دستگاه‌های دولتی در زمینه تبلیغات محیطی ادارات اقدامات لازم  را انجام دهند.

 فرماندار گچساران ادامه داد: در بحث اربعین شهرستان گچساران از دو ویژگی خاص برخوردار است که یک وظیفه دورن شهری و اعزام زائرین  به کربلا و خدمات رسانی به زائران و سازماندهی اقداماتی صورت خواهد گرفت.

 وی در ادامه به افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌ها در هفته دولت اشاره و ابراز کرد:  در هفته دولت پس از  یک سال تلاش و کوشش در جهت خدمات بهتر و مناسب در حوزه‌های مختلف ضروری است که این عملکردها اطلاع رسانی و بیان شود.

 خوانپایه با بیان اینکه گچساران سومین شهرستان در استان از لحاظ جمعیتی است، گفت:  با توجه به جمعیت و وسعت این شهرستان پروژه‌های بسیاری در هفته دولت با حضور مسوولان استانی و شهرستانی افتتاح می‌شود.

فرماندار گچساران  اذعان کرد:علاوه بر افتتاح چندین پروژه در هفته دولت، پروژهای بسیار خوب و عظیم در حوزه زیربنایی و زیرساخت‌های جهادکشاورزی، آب، آموزش و پرورش که به تناوب و با توجه به نظارتی که صورت می‌گیرد  این پروژه‌ها در سالجاری افتتاح خواهد شد.

 وی با اشاره به تخصیص اعتبارات به پروژه‌ها در سالجاری گفت: اولویت کار  تخصیص اعتبارات به پروژهای نیمه تمام عمرانی است.

فرماندار گچساران با بیان اینکه زیرساخت‌های خوبی در سطح شهرستان در حال انجام است، افزود: با توجه به ایجاد زیرساخت‌ها و اجرای طرح هادی در روستاهای این شهرستان، گچساران جزء شهرستان‌هایی است که مهاجرت معکوس از روستا به شهر کمتر بوده است.

 خوانپایه به کاهش آسیب اجتماعی اشاره کرد و گفت: با توجه به نوسازی بافت فرسوده دوگنبدان  و  تغییر چهره ظاهری این بافت موجب شده تا آسیب‌های اجتماعی  در این محلات کاهش یابد.

 وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی این شهرستان عنوان کرد: از مجموع چهار قطعه راه ترانزیتی در استان ۲ قطعه در شهرستان گچساران است که قطعه  اول گچساران – بابا میدان به بهره برداری و قطعه دوم  گچساران -بهبهان است که  تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

 فرماندار گچساران  ابراز کرد: احداث بزرگترین تونل در جنوب کشور با ۲۶۰۰ متر طول که از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است از اقدامات و زیر ساخت صورت گرفته در این شهرستان است.

 خوانپایه  با بیان اینکه  ۱۶۰ میلیون متر مکعب آب  به ۲ حوزه صنعت و کشاورزی این شهرستان تخصیص داده شده است، گفت: طرح انتقال آب به ۵۸۰ هکتار زمین کشاورزی باباکلان که از پیشرفت خوبی برخوردار است  و تا پایان سال  شاهد افتتاح و به بهره برداری رسیدن  این طرح خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در حوزه کشاورزی  ۱۱هزار هکتار از  اراضی این شهرستان به سیستم آبیاری نوین مجهز شده است، بیان کرد: هم‌اکنون  ۱۹ هزار هکتار از اراضی این شهرستان  در دست مطالعه و اجرا  است.

خوانپایه با اشاره به اینکه زیرساخت‌های خوبی در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان انجام شده است، اظهار کرد: با افتتاح بیمارستان نرگسی تا پایان سالجاری سرانه تخت بیمارستانی این شهرستان  از سرانه کشوری بیشتر خواهد شد.

 فرماندار گچساران  با توجه به وجود زیرساخت‌ها  در این شهرستان از دغدغه‌هایی که وجود دارد موضوع ایجاد اشتغال جوانان است‌، افزود: زیرساخت‌ها  در این شهرستان مهیا شده، ظرفیت های فوق العاده و نهفته در این شهرستان وجود دارد که بایستی  این ظرفیت‌ها از بالقوه به بالفعل صورت گیرد.

وی ادامه داد: اکنون استخدام  در ادارات وجود ندارد و بایستی بخش خصوصی را فعال کنیم تا اشتغالزایی به وجود آید.

خوانپایه در ادامه به مصوبات جلسات اشاره کرد و گفت: روسای ادارات اگر نمی‌خواهید مصوبات را اجرایی کنید خواهشا در این جلسات حضور پیدا نکنید تا ما تکلیف خودمان را بدانیم

وی با بیان اینکه نظم و انضباط در سیستم اداری و حضور در جلسات بسیار مهم است، عنوان کرد: روسای ادارات ساعت تعیین شده  برای حضور در جلسات را رعایت کنند و سرزمان مقرر حضور پیدا کنند.

 بالا ترین مقام اجرایی گچساران اداه داد: اگر نظم و  انضباط را رعایت نکنیم چگونه می‌توانیم به ارباب رجوع خدمات ارائه دهیم.

فرماندار گچساران  خطاب به روسای ادارات عنوان کرد: روسای ادارات وقت بگذارید و نباید تلفن همراه خود را خاموش و یا از دسترس خارج کنید و  به مشکلات مردم بپردازید تا خدای ناکرده نارضایتی‌ها به وجود نیاید.

وی در ادامه  به اختلافات بین دستگاه‌های اجرایی اشاره و خاطرنشان کرد: جای  تعامل و تاسف دارد که دستگاه‌های اجرایی مشکل فی‌ما بین  خود را نمی توانند حل کنند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president