آوای جنوب

گفتگویی خواندنی با محبوبه رضایی عضو شوای شهر دوگنبدان و کاندید پنجمین دوره انتخابات/بانوی گچسارانی با تجربه‌ای چهارساله/ از انتخاب شهردار تا دوری از حاشیه‌ها

همیشه و در همه حال سعی کردم با مشورت با بزرگان در راستای خدمت به مردم شهرم به کارم ادامه دهم.

انجام گفت‌وگو ها موجب می‌شود که جامعه و مخاطبین ما پتانسیل هر کدام از کاندیداهای شورای شهر را بشناسند و از این رو در تصمیم گیری خود بهتر عمل کنند.

به گزارش آوای جنوب از گچساران، در حالی اینروزها سپری می‌شود که به فضای انتخاباتی در کشور و شهرستان نزدیک می‌شویم .
همزمانی انتخابات ریاست جمهوری در کنار آن انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا موجب شده که شاهد چنین فضایی در جامعه باشیم.
اینروزها در فضاهای مجازی و کانال‌ها و همچنین سایت‌ها هر کدام از کاندیداها برای بیان انگیزه خود برای ورود به شورای شهر خود را معرفی می‌کنند.
آوای جنوب بر اساس رسالت خود سعی برآن دارد تا در گفت‌وگو‌هایی متفاوت با افرادی که خود را به عنوان کاندید معرفی کرده‌اند انجام دهد تا شهروندان در تصمیم‌گیری خود بهتر عمل کنند.
گفت‌وگو با کاندیداها در چندین مرحله تا پایان انتخابات انجام خواهد شد و کاندیداهاب برنامه‌های کاری خود را به اطلاع مردم می‌رسانند.
انجام گفت‌وگوها و یادداشت‌ها موجب می‌شود که جامعه و مخاطبین ما پتانسیل هر کدام از کاندیداها را بشناسد و از این رو در تصمیم گیری خود بهتر عمل کند.
کاندیدی که امروز آوای جنوب با آن گفت‌وگویی انجام داده سیده محبوبه رضایی عضو فعلی شورای شهردوگنبدان و نایب رئیس شورای استان کهگیلویه وبویراحمد است که برای دومین بار با ثبت نام خود اعلام حضور کرده است.
او این روزها در فضایی آرام و به دور از حاشیه‌ها به کار خود در شورای شهر ادامه می‌دهد.
کاندیدی که تنها نماینده بانوان گچسارانی در دوره چهارم شورای شهر دوگنبدان است و گفتمانش حکایت از آن دارد که با اندوخته‌ها و تجربه چهارساله‌اش در شورای شهر این روزها پخته‌تر از محبوبه رضایی روزهای اول در پی مطالبات بانوان در این شهر است و پاسخ‌های او به سوالهایم نشان می‌دهد که این بانوی گچسارانی عزم خود را جزم کرده تا این بار نیز یکی دیگر از اعضای شورای شهر دوگنبدان باشد.
در ادامه آوای جنوب به گفت‌وگو با کاندید شورای شهر دوگنبدان می‌پردازد.

آوای جنوب: لطفا خودتان را برای مخاطبین ما معرفی کنید؟

به نام او که هرچه داریم از اوست. قبل از گفتگو عید بزرگ مبعث را به مسلمانان و همشهریان خودم تبریک می گویم . من دارای مدرک کارشناسی ارشد مطالعات کشورهای عضو سازمان اکو از دانشگاه علامه طباطبایی و دانشجوی دکترای سیاستگذاری عمومی، مدرس دانشگاه و به عنوان خادم مردم خوب شهرم عضو شورای شهر دوگنبدان و نائب رئیس شورای استان هستم.
آوای جنوب: با توجه به تجربه شما در شورای شهر و حضورتان در شورا آیا از عملکرد شورای شهر رضایت داشتید؟
باید بگویم با وجود تمام انتقاداتی که بر علیه شورا که این روزها نیز بیشتر شنیده می‌شود به طورکلی عملکرد شورا مثبت و در دید عموم رضایت بخش بوده است.
اختلافات شخصی و بعضا خانوادگی میان بعضی از اعضای شورا یکی از موارد ضعف شورای چهارم بود که اگر چه در برخی از تصمیم گیریها تاثیرگذار بود ولی خوشبختانه بر روند کلی کار شورا تاثیر عمده‌ای نگذاشت و همیشه و در همه حال سعی کردم با مشورت با بزرگان در راستای خدمت به مردم شهرم به کارم ادامه دهم.
آوای جنوب: بهترین عملکرد شورا در طی دوره‌ای که حضور داشته‌اید چه می‌تواند باشد؟
شورا در بسیاری از زمینه‌ها از جمله فرهنگی و به ویژه عمرانی عملکرد مثبتی داشت که نمود آن را در بسیاری از نقاط شهر می توان مشاهده کرد و باید بگویم کارهای خوبی صورت گرفته و ادامه دارد.شاید بتوانم اینگونه هم بگویم ، چند روز گذشته جاده کمربندی شهر در دست تعمیر بود و مردم مشاهده می کردند که در وسط شهر ماشین های سنگین در حال تردد هستند و اینجا بود که پی می بریم در سالهای گذشته آن کسانی که ایده و فکر جاده کنار گذر را داده اند نامی ازآنها نیست اما خدماتشان برای ما مشهود است. یا همین زیرگذر شهر را نگاه کنید ؛ کافی است که اینروزها ساعتی برای تعمیر بسته شود؛ آنوقت است که کارهای گذشتگان ما به چشم می آید.
آوای جنوب: به نظرتان نقدهایی که اینروزها به شورا می‌شود دلیل آن چه می‌تواند باشد؟
گرچه به هیچ وجه نقد به ویژه نقد سازنده را رد نمی‌کنم و همیشه و در همه حال در چهارسال گذشته آماده شنیدن نقدهای شما بوده ام به خصوص نقدهای شما در رسانه ولی در بعد وسیع و آن هم در بحبوحه ی انتخابات به نظر می‌آید برخی از افراد به جای بیان برنامه‌ها و راهکارهای خود سعی می‌کنند با تخریب شورای فعلی خود را مطرح کنند، هرچند من برای همه منتقدین احترام قائل هستم اما تجربه من در شورای شهر نشان داد شعار تا عمل تفاوتش زمین تا آسمان است.
آوای جنوب: نظرتان نسبت به انتخاب شورای چهارم  در خصوص شهردار شدن زینل‌زاده چیست؟
واقعیت این است که در انتخاب شهردار دوگنبدان به دور از دیدگاه‌های قومی و جناحی بر اساس معیارهایی مانند تخصص تعهد سابقه و تجربه مدیریتی در حوزه‌ی شهر اقدام به تهیه لیستی از گزینه‌های موجود کرد که نهایت بر گزینه‌ی مهندس زینل‌زاده به توافق جمعی رسیدیم گرچه گزینه‌های خوب دیگری هم در لیست بودند به طور کلی عملکرد شهردار خصوصا در حوزه ی عمران شهری و باتوجه به پاکدست بودن ایشان مثبت بود اما با این حال در برخی موارد انتقادهایی هم بر ایشان وارد است.
آوای جنوب: چه چیزی باعث شد که این دوره نیز کاندیدای شورای شهر دوگنبدان شوید؟
دعوت اقشار و گروه‌های مختلف مردم علی الخصوص بانوان و جوانان مجددا تصمیم به حضور در پنجمین دوره شورای إسلامی شهر دوگنبدان گرفتم.
آوای جنوب: نگاه شما به شورای شهر چیست ؟
ابتدای ورودم به شورا سعی کردم به دور از حواشی و جناح بندی‌های سیاسی به مردم شهرم خدمت کنم و مطالبات آنها را پیگیری کنم، به هرحال اکنون دارای تجربه‌ای چهار ساله هستم که فکر می‌کنم می‌توانم بیش از گذشته موثر باشم.
آوای جنوب: عمده ضعف شوراها به نظر شما در چه می تواند  باشد؟
ضعف شورای شهر یک ضعف بنیادی است که غالب شوراها کم و بیش با آن دست به گریبان هستند و آن هم نهادینه نشدن جایگاه شوراها در نزد سایر ادارات و دستگاه‌هاست و دور شدن از اهداف و اختیاراتی است که در قانون اساسی پیش بینی شده است و متاسفانه به شورای شهرداری ها محدود شده اند.
آوای جنوب: آیا برنامه خاصی برای رفع مشکلات شهری دارید؟
آمده ام تا اگر همشهریان عزیزم به ماندنم آری گفتن در کنار دیگر منتخبان مردم ادامه ی روند خدمت رسانی و آبادانی شهرم را تکمیل کنم و به ویژه به عنوان یک بانو مطالبات بانوان شهرم را به صورت جدی پیگیری نمایم.
آوای جنوب: چه صحبتی با مردم شهر دارید؟
از همشهریان عزیزم که خصوصا در این ایّام با پیام‌های محبت آمیز خود بنده را مورد لطف خود قرار دادند و باعث دلگرمی و قوت قلبم بوده‌اند صمیمانه سپاسگذاری می‌نمایم و به آنها اطمینان می دهم همچنان در راه خدمت به مردم شهرم با دوری از حاشیه ها فقط و فقط برای اهداف بلند شهرم به مسیرم ادامه دهم.

آوای جنوب: ممنون از وقتی که در اختبار ما گذاشتید.

من هم از شما و سایر اصحاب رسانه که در این ایام زحمت می کشید و رسالت سنگینی بر روی دوش تان هست تشکر می کنم و آرزوی موفقیت برایتان دارم.

این گفتگو ادامه دارد.

گفتگو از سمیرا نصاری

در پایان از تمامی مخاطبان و همشهریان عزیز دعوت می شود سوالات خود را از کاندیداهای شورا در قسمت نظران درج کنند تا در مصاحبه ها از ایشان پرسیده شود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. امین الله انصاری فرد گفت:

    موفقیت شما، که با اندیشه کار وتلاش وآمیختگی اهداف خدمت بافطرت پاک دینی واخلاق ناب اسلامی است ازدرگاه معبود یکتا مسئلت می نماییم انشاءالله

  2. شهروند گفت:

    خانم رضایی دلایل شما برای ابقای زینل زاده چه بود؟

  3. سوال گفت:

    در صورت امکان از ایشان سوال شود چه کارهایی برای بانوان صورت گرفته است؟

  4. كارمند ش گفت:

    راهکارهای رفع فساد از بدنه فسادخیز شهرداری؟
    راهکارهای شما برای جذب و ایجاد منابع مالی جدید برای شهرداری ها چیست؟

  5. ناشناس گفت:

    درود بر با نوی زیبای دیارمان

  6. ;¤¤¤ωωωωω گفت:

    منظور از دعواهای فامیلی آقای …و …..است؟

  7. حامیان ملک زادا گفت:

    نوبتی هم باشه نوبت خانم ملک زاده هستش

  8. لطفا جواب دهید گفت:

    میزان دریافتی شما از شورا چقدر بوده و راست است که به اعضای شورا سکه و زمین داده اند

  9. لطفا جواب دهید گفت:

    میزان دریافتی شما از شورا چقدر بوده و راست است که به اعضای شورا سکه و زمین داده اند….

  10. سادات امام زاده علی گفت:

    به امید پیروزی شما

  11. نادر گفت:

    آیا بازهم زینل زاده شهردار خواهد بود ما دیگه خسته شدیم

  12. ها بله گفت:

    شورایی که نماینده تصمیم می گیرد چه کسی رئیس بشود یا نشود الفاتحه….

  13. رضوان از دهدشت گفت:

    فقط سادات امام زاده علی
    دختر لر دوستت داریم

  14. نفس گفت:

    در چهار سال گذشته چه مصوباتی را برای بانوان پیگیری کردید؟

  15. سادات امام زاده علی گفت:

    زنده باد سادات امام زاده علی

  16. گچسارانی اصیل گفت:

    تا این لحظه و با این گفتمان شما را پسندیدم

  17. کیسفی گفت:

    مگه چند تا خانم هستش خودت اولی بعد از بلوطی

  18. محقق گفت:

    خانم رضایی شورا باید از نخبگان شهر استفاده کند آیا شما در این چهارسال از نخبگان دعوت کردید

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president