آوای جنوب

تلنگر امام جمعه باشت به مسوولان در خصوص سرگرم بودن آنها با گوشی هایشان در جلسات اداری

ظهر امروز حجت‌الاسلام عبدالرحیم عبودی در نماز جمعه عبادی و سیاسی این هفته باشت ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: تقوا بهترین پوشش برای انسان است و در این عالم هیچ پوششی بهتر از تقوای الهی نیست.

آوای جنوب؛

عبودی با اشاره به ۸ ربیع‌الثانی و ولادت امام حسن عسکری(ع) ضمن تبریک این روز بیان داشت: امیدوارم عیدی همه ما فرج فرزندش امام زمان(عج) باشد.

وی با اشاره به ۱۰ ربیع‌الثانی شهادت حضرت معصومه(س) ضمن تسلیت این روز اظهار کرد: این بانوی مکرمه با ورودش به قم باعث تحول قم و عالم اسلام شد.

این خطیب جمعه با بیان حدیثی از امام صادق(ع) گفت: امام صادق(ع) فرمودند حضرت معصومه(س) در قم دفن می‌شود و هر کسی که او را زیارت کند بهشت بر او واجب خواهد شد.

امام جمعه باشت با یادآوری قیام ۱۹ دی ۵۶ بیان داشت: وقتی حاج آقا مصطفی فرزند امام از دنیا رفت که بسیاری قائل به شهادت او هستند نه مرگ طبیعی در سراسر ایران مراسمات ترحیم برگزار شد که این مراسمات به تبلیغ انقلاب و امام تبدیل شده بود.

وی ادامه داد: شاه از این مراسمات سرگردان شده بود لذا یک مقاله توهین‌آمیز نسبت به امام در روزنامه اطلاعات منتشر شد که مردم و علما و مراجع قم وقتی متوجه آن شدند همه قیام کردند و ۱۹ دی ۵۶ در شهر قم در بیوت علمای بزرگواری مثل مرحوم آیت‌الله گلپایگانی تجمع کردند که در ‌‌نهایت با حمله مسلحانه رژیم مواجه شدند که باعث شهادت و مجروح شدند عده‌ای از مردم شد.

عبودی افزود: از ویژگی‌های این قیام می‌توان به بصیرت و آگاهی مردم اشاره کرد، شاه دستور داد تا مقاله‌ای نوشته شود و در آن به صورت مستقیم به امام توهین کنند اما فکر نمی‌کرد مردم این قدر حساسیت نشان دهند امام مردم آگاهی پیدا کردند و به واسطه علما و روحانیون به صحنه آمدند و احساس تکلیف کردند و الا اگر کسی احساس تکلیف نکند نمی‌تواند خودش را در معرض گلوله قرار دهد.

وی بیان داشت: خدا را شاکریم که این همه سال از انقلاب می‌گذرد و همچنان مردم و ملت عزیز ما با بصیرت و آگاهی در صحنه هستند.

عبودی با اشاره به تحولات منطقه و پیروزی‌های سوریه و عراق بر تروریست‌ها و اتفاقات این روزهای ترکیه اظهار کرد: ترکیه از جمله کشورهایی بود که از تروریست‌ها بسیار حمایت کرد و امروز چاهی که کنده بود خودش در آن گرفتار شده و امروز هدف اول داعش است.

وی ادامه داد: این‌‌ همان ترکیه‌ای است که پادگان‌های آموزشی داعش و تروریست‌ها در آن بوده و در همین چند شبانه روز چندین انفجار رخ داده و نمی‌دانند چه بکنند.

امام جمعه باشت افزود: این اتفاقات نشان می‌دهد جمهوری اسلامی در مواضع خودش درست عمل کرده و امروز اگر می‌بینیم ترکیه تمایل نشان داده که به سمت ایران و روسیه بیاید به جهت این است که خودش احساس نا‌امنی می‌کند و این پاسخ به آن‌هایی است که می‌گویند چرا به سوریه و عراق کمک می‌کنیم در حالی که ما داریم به امنیت خودمان کمک می‌کنیم.

عبودی بیان داشت: امروز دشمن را در خاک سوریه و عراق زمین‌گیر کرده‌ایم و خودمان دارای امنیت هستیم.

این خطیب جمعه بیان داشت: امروز عربستان را اگر نگاه کنیم در یمن درمانده شده، یعنی هیچ وقت عربستان باور نمی‌کرد یمن که حتی دولت رسمی آنچنانی ندارد و انصارالله یمن بتوانند دو پایگاه نظامی عربستان را به تصرف خودشان در بیاورند.

عبودی در خصوص فضای مجازی اظهار کرد: فضای مجازی یک فضای گسترده‌ای است که ما نمی‌توانیم از آن فرار کنیم و در دسترس همه می‌باشد.

وی با اشاره به آمار وزیر ارتباطات که ۲۵ هزار روستا در این سه سال اخیر تحت پوشش اینترنت قرار گرفته‌اند اظهار کرد: این از جهتی خدمت است که مردم دسترسی داشته باشند و بتوانند کار‌هایشان را انجام دهند و از جهتی هم خطر است که مردم باید هوشیار باشند.

عبودی با اشاره به مضرات فضای مجازی اظهار کرد: اولین ضرر فضای مجازی اتلاف وقت است، در همین فضای مجازی چقدر از وقتمان تلف می‌شود که اکثرا هیچ ثمر و سودی برای دنیا و آخرت ما ندارد.

وی با اشاره به میزان ساعت اتلاف وقت نوجوانان و جوانان در فضای مجازی بیان کرد: هر نوجوان و جوان ما ۹ ساعت از وقت خودش را در فضای مجازی سپری می‌کند، مگر چقدر وقت داریم؟ مگر ما نمی‌خواهیم زندگی کنیم؟

عبودی افزود: به هرخانه‌ای که بروی می‌بینی که هر کسی سرش در گوشی و موبایل خودش است.

این خطیب جمعه با اشاره به استفاده از تلفن همراه در جلسات اداری افزود: مسئول رفته در جلسه‌ای نشسته تا برای خدمت به مردم تصمیم بگیرد اما نگاه می‌کنی می‌بینی سرش در گوشی است.

امام جمعه باشت با اشاره به افت تحصیلی بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان بیان داشت: دانش آموزان و دانشجویان ما خیلی افت تحصیلی دارند که یکی از علت‌های آن همین فضای مجازی است.

عبودی گفت: از نظر علمی کسانی که مرتب در فضای مجازی هستند حوصله، صبر و تحمل ندارند و این برای زندگی انسان ضرر دارد، کسی که در محل کارش مشغول گوشی شد دیگر ارباب رجوع یادش می‌رود و نمی‌تواند برایش کاری انجام دهد.

وی در پایان بیان داشت: دختران و پسران حواسشان را جمع کنند که خیلی از افراد به واسطه همین فضای مجازی آبروی آن‌ها رفته است، بنابراین فضای مجازی را بیشتر به آن توجه کرده و کنترل کنیم.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president