آوای جنوب

اردلان زینل‌زاده: با قدرت به کارم ادامه خواهم داد/ هر چه فشارها بیشتر شود مقاومت من هم بیشتر می‌شود

آوای جنوب؛از ماجرای استعفای شهردار دوگنبدان گزارش می‌دهد.

آوای جنوب؛از ماجرای استعفای شهردار دوگنبدان گزارش می‌دهد.

آوای جنوب/ سمیرا نصاری

در حالی که دو روز از استعفای اردلان زینل‌زاده شهردار دوگنبدان می‌گذرد هنوز شورا تصمیمی در این خصوص نگرفته است شهرداری که با اتفاق آرای جمیع شورای شهر دوگنبدان سکان شهرداری را در دست گرفت.

هنوز صدای ضبط شده مصاحبه با او در گوشی موجود است که در پاسخ به شایعات استعفا بیان می‌کند، با قدرت به کارم ادامه خواهم داد و هر چه فشارها بیشتر شود مقاومت من هم بیشتر می‌شود.

شهردار آن روز در پاسخ به خبر رفتنش با اقتدار هر چه تمام‌تر بیان کرد، تنها هدف من خدمت است و نه چیز دیگر.

شورای شهری که خود داستان هزار دستانی دارد تا چندی پیش خود را در پشت عملکرد خوب و مناسب که رضایتمندی مردم را به همراه داشت پنهان کرده بودند و با نزدیک شدن به فضای انتخابات وارد فضای دیگری شده‌اند.

عده‌ای مطرح شدن اردلان زینل‌زاده را در راستای یکی از کاندیدهای آینده اصولگرایان شهرستان گچساران دلیلی بر فشارها برای فشار بر رفتن می‌گذارند.

هر چند شنیده‌ها حکایت از آن است که کارگران شهرداری مدت دوماه است که حقوق دریافت نکرده‌اند اما گفت‌وگو با چند نفر از آنها حکایت از آن داشت که اردلان زینل‌زاده را انسانی پاکدست می‌دانستند و بیان می‌کردند که اینکه مطالبات شهرداری پرداخت نمی‌شود برای فشار به شهردار برای رفتن است.

حال سؤال اینجاست آیا با رفتن شهردار دوگنبدان پول و مطالبات شهرداری از سوی دستگاه‌های دولتی پرداخت خواهد شد که اگر اینگونه شود همه چیز برملا خواهد شد.

هرچند عده‌ای دیگر نیز همکاری نکردن شهردار در پایان دادن به ساخت دیوار کنار گذری می‌دانند که به این موضوع در وقت خود خواهیم پرداخت اما بر آن شدیم تا نظرات چند تن از اعضای شورای شهر دوگنبدان و واکنش آنها به استعفای شهردار را جویا شویم.

کیانوش بلوطی رئیس شورای شهر دوگنبدان در این باره به خبرنگار ما گفت: من با استعفا شهردار مخالف هستم و شهردار در زمینه عمران و آبادانی شهر گچساران خوب کار کرده است.

وی ادامه داد: تا زمانی که استعفای اردلان زینل‌زاده مورد بررسی قرار نگیرید ایشان به عنوان شهردار دوگنبدان به کار خود ادامه خواهد داد.

بلوطی در پاسخ به خبرنگار ما که آیا تمایل دارید شهردار شوید، اظهار کرد: من شخصا دوست ندارم سکان شهرداری شهر دوگنبدان را در دست بگیریم و به اندازه کافی مشکلاتی در زمینه کاری خود دارم.

در ادامه حمید بخشایی دیگر عضو شورای شهر دوگنبدان که نام کاندیدای شهردار شدن مطرح است با رد این شایعات به فارس گفت: یک رسانه به عنوان یک صنعت فرهنگ ساز در جامعه معرفی شده است.

عضو شورای شهر دوگنبدان افزود: متاسفانه برخی از رسانه‌ها تیشه به ریشه این درخت برداشته‌اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر شورای شهر دچار یک سوء تغذیه مدیریتی شده است و در شرایط فعلی علی‌رغم اینکه شهرستان گچساران مانند مرجان دریایی رشد بی‌رویه در این زمینه داشته است.

بخشایی تصریح کرد: متاسفانه سوء تغذیه مدیریتی رشد بی‌رویه داشته است و ما باید جلوی رشد بی‌رویه مرجان‌ها را بگیریم.

وی اذعان کرد: ما از خدمات چشم‌گیر شهردار رضایت داریم و خدمات ایشان بر هیچ کس در این شهرستان پوشانده نشده است.

بخشایی در پاسخ به فارس که آیا برای رفتن و ماندن شهردار نظر خاصی دارید، خاطرنشان کرد: در زمان ایشان که شهردار دوگنبدان شده بودند من نبودم و در حال حاضر برای رفتن و یا ماندن ایشان هیچ نظر خاصی را ندارم و در این زمینه اظهار نظر نمی‌کنم.

در ادامه به سراغ دیگر عضو شورای شهر دوگنبدان می‌رود و سوالات خود را مطرح می‌کند، فرزاد حیدر در زمینه شرایط فعلی که پیش آمده اظهار کرد: شرایط داخلی شورای شهر موجب شده که دودستگی در شورا بوجود بیایید و همین عامل موجب شده که انسجام و وحدت در شورای شهر دوگنبدان بوجود نیاید.

حیدری ادامه داد: شورای شهر فعلی از لحاظ توانمندی یکی از موفق‌ترین شورای چند سال گذشته است.

وی افزود: اما متاسفانه با وجود دودستگی در شورای شهر دوگنبدان موجب شده که شهردار در این زمینه سو استفاده کرده و نظری که شورا باید در زمینه عملکرد شهرداری داشته باشد، شورا نتواند به وظیفه اصلی خود عمل کند.

عضو شورای شهر دوگنبدان تصریح کرد: شورا باید در تمام پروژه‌های عمرانی نظارت داشته باشد و شهرداری باید به عنوان اجرای این پروژه‌ها به کار خود ادامه دهد.

حیدری خاطرنشان کرد: اما متاسفانه با وجود دودستگی در شورای شهر دوگنبدان موجب شده که شهردار در بسیاری از پروژه‌های عمرانی تک‌رویی داشته باشد.

وی اذعان کرد: بسیاری از عملکرد شهردار در زمینه پروژه‌های عمرانی مورد تایید شورا و نظام مهندسی نبوده و در بسیاری از پروژه‌ها نظر شخصی شهردار بوده است.

حیدری بیان کرد: در بسیاری از موارد مانند همین پروژه دریاچه مصنوعی اعضای شورا مخالف بوده و تنها فقط نظر شخصی شهردار بوده است.

وی افزود: پروژه دریاچه مصنوعی که اعتبارات این پروژه استانی است و این پروژه بیش از ۴ میلیارد تومان هزینه شده است و تنها فقط ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

عضو شورای شهر دوگنبدان ادامه داد: با برآورد پیش آمده اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان لازم است تا که این پروژه به اتمام برسد.

حیدری تصریح کرد: برای مثال آسفالت معابر در شورای شهر اولویت‌بندی انجام شده، اما متاسفانه شهردار جایی را که مدنظر خود بوده ان مناطق را اسفالت کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اختلافات در شورا شهر و اختلافات جناح‌بندی موجب شده بود که شورای به یک انسجام و وحدت نرسد.

حیدری به انتخابات دوره جدید اشاره کرد و گفت: از شهروندان تقاضا دارم در دوره جدید انتخابات شورای شهر به دور از تعصب سیاسی و جناح‌بندی و در زمینه پیشرفت شهر اعضای جدید را انتخاب کنند.

عضو شورای شهر دوگنبدان به شهردار‌های قبلی این شهرستان اشاره کرد و گفت: مهندس باقرپور در زمینه خدمت رساندن خدمات خوبی را ارائه داده است.

وی به مهندس زینل‌‌زاده اشاره کرد و افزود: مهندس اردلان زینل‌زاده به عنوان شهردار تمام تلاش خود را در زمینه پیشرفت شهر و پروژه‌های عمرانی این شهرستان انجام داده است.

حیدری عنوان کرد: جایگاهی که مهندس باقرپور برای اعضای شورای شهر گذاشته بود متاسفانه مهندس اردلان زینل‌زاده این کار را نکرده است و احترام شورای شهر را نگذاشته است.

وی ادامه داد: شهردار کاری کرده بود که همه او را قبول داشتند و کسی کار به شورای شهر دوگنبدان نداشته است.

حیدری اذعان کرد: جایگاه شورا باید حفظ شود و شورا باید قانونگذار و شهردار به عنوان مجری طرح باید در زمینه عمرانی کار کند.

عضو شورای شهر دوگنبدان خاطرنشان کرد:مخالف استعفا ایشان هستم و شهردار باید در شورا حضور پیدا کند و عملکرد خود را تشریح دهد.

حیدری بیان کرد: با توجه به بدهی‌های که به وجود آمده شهردار باید پاسخگو باشد.

خبرنگار ما در ادامه به سراغ یکی دیگر از اعضای شورای شهر دوگنبدان می‌رود، ایاز اکبری در این زمینه اظهار کرد:شهردار گچساران تقاضایی مبنی بر اینکه گرفتاری خانوادگی دارم استعفا خود را به شورای شهر دوگنبدان داده است.

وی با بیان اینکه مشکلات مالی که به وجود آمده از عوامل دیگری است که موجب شده شهردار استعفا بدهد افزود: به زودی در شورا موضوع استعفا شهردار مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اکبری در زمینه طلب شهرداری از دیگر ارگان‌های دولتی تصریح کرد: شهرداری از خیلی ارگان‌ها طلب دارد و اگر دستگاه‌های دولتی طلب خود را پرداخت کنند بسیاری از مشکلات شهرداری برطرف خواهد شد.

رئیس شورای شهرستان گچساران اذعان کرد: شهرداری دوگنبدان ۱۳ میلیارد تومان از پتروشیمی گچساران طلب دارد که در یکی دوماه اخیر هیچ مبلغی به حساب شهرداری واریز نشده است.

وی به دیگر طلب شهرداری اشاره کرد وگفت: ۶۰۰ میلیون تومان شهرداری از شرکت بهره‌برداری نفت وگاز طلب دارد.

اکبری ادامه داد: دیگر دستگاه‌های اداری و دولتی بدهی‌هایی به شهرداری دارند که در چند ماه اخیر هیچ مبلغی به حساب شهرداری واریز نشده است.

عضو شورای شهر دوگنبدان بیان کرد: شهرداری دوگنبدان در حال حاضر به پیمانکاران مبلغی به میزان ۸ میلیارد تومان بدهی دارد.

وی به دیگر بدهی های شهرداری اشاره کرد و گفت: مبلغی به میزان ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بازار دوگنبدان از شهرداری طلب دارد.

اکبری ابراز کرد: شهرداری دوگنبدان دارای ۵۱۲ پرسنل شهرداری مستقیم و غیرمستقیم در این نهاد مشغول به کار هسستندکه قریب بر دو ماه است حقوق دریافت نکرده‌اند.

وی ادامه داد: ماهانه مبلغی بالغ بر یک‌میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان ماهانه حقوق ۵۱۲ نفر از پرسنل شهرداری دوگنبدان می‌شود.

اکبری ابراز کرد: هنوز شورای شهر با استعفا شهردار موافقت نکرده است و درصد آن هستیم که شهردار به شورا رجوع کنند و علت استعفا خود را از شهرداری بیان کند.

عضو شورای شهر دوگنبدان خاطرنشان کرد: در خصوص ماندن و یا رفتن شهردار باید تصمیمی گرفت که رضایت شهروندان در آن وجود داشته باشد.

 

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president