آوای جنوب

کنایه سنگین رئیس کل دادگستری به مدیرکل بانوان استانداری/ هشدار به صدا و سیما/ ازدواج دانشجویی مخرب ترین ازدواج درکهگیلویه و بویراحمد است

مدیرکل امور بانوان برای برگزاری جلسات حوزه بانوان و شرکت مدیران اهتمام می ورزد که مدیران در جلساتش شرکت کند در جلسه به این مهمی که به حوزه خانواده و بانوان مربوط می شود و باید حضور داشته باشد اما شرکت نمی کند

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد از مدیرکل امور بانوان استانداری به عدم حضور در نشست پیشگیری از وقوع جرم که دستور جلسه طلاق بود انتقادکرد و گفت: وقتی متولی نباشد دیگران چه کاری می توانند انجام دهند.

آوای جنوب؛

حجت الاسلام غلامرضا مزارعی در چهارمین جلسه پیشگیری از وقوع جرم که قبل از ظهر امروز برگرار شد، ضمن تبریک میلاد حضرت محمد(ص) گفت: در قرآن کریم در آیات مختلف بیان شده است که هر کس که محور زندگیش را پیامبر قرار دهد رستگاری در آنجاست و هرکس فاصله بگیرد بدیهی است که دچار مشکل می شود.

حجت الاسام مزارعی با انتقاد از مدیرکل امور بانوان استانداری گفت: مدیرکل امور بانوان برای برگزاری جلسات حوزه بانوان و شرکت مدیران اهتمام می ورزد که مدیران در جلساتش شرکت کند در جلسه به این مهمی که به حوزه خانواده و بانوان مربوط می شود و باید حضور داشته باشد اما شرکت نمی کند.

وی با اشاره به اینکه وقتی متولی یک برنامه حضور نداشته باشد دیگران چه کاری می توانند انجام دهند، افزود: مدیرکل امور بانوان باید برای این موضوع چانی زنی کند و اعتبار لازم را جذب کند نه اینکه خودشان هم در چنین جلساتی حضور پیدا نکند.

 

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در حوزه طلاق و وضعیت آن در استان باید حوزه استانداری وارد موضوع شود چرا که اعتبارت در استانداری است و  بخشی از یک درصدی اعتباراتی که به بخش فرهنگی اختصاص داده شده است را نیز در این بخش هزینه کند.

حجت الاسلام مزارعی در بخشی دیگر از سخنان خود صدا و سیمای مرکز استان را خطاب قرار داد و گفت: صدا و سیما نیز بهتر است که به جای برخی از برنامه های با بازدهی کم عمده فعالیت هایش را به بخش فرهنگی اختصاص دهد و در این زمینه نیز برنامه تهیه کند.

وی بیان کرد: برای کارهای فرهنگی صدا و سیما از ما هزینه می خواهد اما ما اعتبار لازم برای این کار را ندارم و صدا و سیما باید خودش از ما کارشناس بخواهد و ما نیز کارشناس را بدون هزینه در اختیارش می گذاریم.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: صدا و سیمای مرکز استان برای پر کردن وقت خود از برنامه های خوب و جذاب استفاده کند چرا که اعتقاد من این است که باید برنامه های فرهنگی را اجرا کند یکی از سیاست های عمده صدا و سیما پخش کارهای فرهنگی است.

 

کانون خانواده عنصر اصلی ارتقای جامعه است

رییس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از صحبت های خود به کانون خانواده و نقش آن در جامعه اشاره کرد و گفت: کانون خانواده یکی از  عناصر اصلی ارتقای جامعه است و اگر خانواده سالم باشد جامعه نیز سالم خواهد بود اما خانواده ناسالم جامعه را نیز دچار مشکل می کند.

حجت الاسلام مزارعی گفت: همه مسئولان از جمله مسئولان ارشد استانداری باید همه تلاش خود را برای استحکام خانواده ها بکنند سوال من این است که تاکنون چه میزان از اعتبارات استانی به کانون خانواده ها اختصاص یافته است آیا نباید حداقل بخشی از این یک درصد اعتبار فرهنگی در این بخش هزینه شود.

وی با اشاره به اینکه اگر خانواده ها آرام نباشند جامعه را نیز نمی توان آرام کرد، عنوان کرد: ۸۰ درصد خشونت های در جامعه به رشد در خانواده ها مربوط می شود و هر حرکت نا متعارفی که در جامعه رخ می دهد  به خانواده ها برمی گردد.

 

ازدواج دانشجویی مخرب ترین و بی پایه ترین ازدواج در استان است

رییس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: تا کنون برای ازدواج جوانان چه قبل از ازدواج و چه بعد از ازدواج تا چه اندازه آنها را در انتخاب درست راهنمایی کرده ایم.

حجت الاسلام مزارعی با اشاره به ازدواج های دانشجویی در سطح استان و پیامدهای این ازدواج گفت: ازدواج دانشجویی مخرب ترین و بی پایه ترین ازدواج است فردی که در شمال ایران است و دیگری در جنوب ایران است نمی توانند دو گزینه مناسب برای ازدواج باشد.

وی با بیان اینکه برای تحکیم بنیاد خانواده ها در استان باید دو مرحله قبل از ازدواج جوانان و بعد از ازدواج را بررسی کنیم و بر روی این مراحل کار شود، عنوان کرد: باید جوانان هدف از حلقه تشکیل خانوده را بدانند اما تا کنون این سنخیت و کیفیت چه اندازه برای جوانان مطرح  شده است و آن را تا کنون چه اندازه تبیین کرده ایم.

 

تست شخصیت قبل از ازدواج برای جوانان در نظر گرفته شود

رییس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: علاوه بر تست های مواد مخدر و سایر تست ها، تست اخلاق و تست شخصیت را نیز برای این افراد در نظر بگیرند  و از کارشناسان در ابعاد مختلف برای این کار استفاده شود.

وی تصریح کرد: خروجی این چنین جلساتی نباید تنها یک جلسه باشد مسئولان به فکر باشند و چاره ای بیندیشند در استانی که غیرت،شرافت و مردانگی هست نباید آمار طلاق بالا رود.

حجت الاسلام مزارعی در بخشی دیگر از صحبت های خود به  وضعیت حجاب و پوشش در خیابان ها اشاره کرد و  افزود: گاهی پوشش هایی دیده می شود که فلان دختر تنها پوست بدنش پیدا نیست وقتی مردان نیز چنین پوششی را ببنید بدون شک آمار طلاق بالا می رود.

وی بیان کرد: زن و مردی که طلاق می گیرند هر دو فرد ورشکسته اجتماعی هستند و موجب انجام کارهای خلاف اخلاق می شوند و بچه های طلاق نیز دچار مشکلات زیادی می شوند به گونه ای که ۸۰ درصد  سرقت های زیر ۱۸ سال مربوط به بچه های طلاق است.

رییس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد افزود: کانون های خانواده نباید به فراموشی سپرده شود باید به خانواده ها توجه شود در این استان باید کاری شود که پایلوتی برای کل کشور در جلوگیری از از هم کسستگی خانوده ها و جامعه شود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president