آوای جنوب

نامه «مهدی روشنفکر» به آیت‌الله ملک حسینی در خصوص استخدام‌های فله‌ای

بعد از استخدام و بکارگیری نیروهای فله‌ای در برخی از ادارات کهگیلویه و بویراحمد مهدی روشنفکر از فعالان سیاسی و دانشگاهی استان با انتشار نامه‌ای خطاب به آیت‌الله ملک‌حسینی نماینده ولی فقیه، رئیس دادگستری و دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد خواستار برخورد با چنین امر ناپسند شد.

آوای جنوب؛
متن نامه مهدی روشنفکر کاندیدای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

محضر مبارک حضرت آیت الله ملک حسینی دامت توفیقاته

نماینده محترم ولی فقیه و نماینده مردم شریف استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری

با عرض سلام و تقدیم احترام

نظر به جایگاه رفیع انقلاب اسلامی ایران و تمایز اساسی آن از نظر پیدایش، انگیزه و کیفیت مبارزه در مقایسه با دیگر انقلاب های جهانی و همچنین نقش و جایگاه والای محرومین و متدینین که به فرمایش معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره)، گردانندگان و برپادارندگان واقعی انقلاب اسلامی ما بودند، قطعا درک، خدمت، و حمایت از این اقشار، نقشی غیر قابل انکار در جهت حفاظت و حراست از ارزش های اصیل ما دارد.

همان طور که استحضار دارید طی روزهای اخیر خبر اول رسانه های مجازی و مکتوب استانی و حتی نقل مجالس و نشست های عمومی و خصوصی؛ بکارگیری بی ضابطه و غیر قانونی افراد در برخی از سازمان ها و دستگاه های اداری استان می باشد که بعضا نام و نشان دقیق آنها در سایت های خبری نیز منعکس گردیده است. قطعا وجود چنین مسائل و حاشیه هایی در ادارات استان که ظاهرا تا بالاترین درجات و مراتب مدیریتی نیز نفوذ کرده اند از چشم های تیز بین افراد حق طلب و رسانه های مختلف عصر حاضر پنهان نمی ماند.

حضرت آیت‌الله ملک حسینی

آیا این رابطه سالاری های گسترده (در صورت اثبات) در ادارات و سازمان های مختلف استان معنای دیگری جز تائید وجود فساد اداری دارد؟ و آیا فساد اداری با اجحاف در حق مردم مظلوم و محروم باعث نمی شود که بدنه ی سازمانی و مدیریتی استان از وجود نخبگان، دلسوزان و افراد علمی لایق تهی بماند و ما پیوسته در چنگال این محرومیت اسیر باشیم؟ اگر کسی بدون رعایت ضوابط و بدون تخصص لازم در جایگاهی گمارده شود و همواره از حمایت مدیران بالا دست برخوردار باشد، آیا انگیزه ای برای انجام صحیح امور اداری و رقابت سالم باقی می ماند؟ آیا دیگر کارمندان با سابقه و محترم وقتی یقین کنند که بدون کوچک ترین ضابطه و کارایی افرادی به مجموعه اداری آنان افزوده شده اند، احساس وظیفه مندی و پاسخگوئی می کنند؟ در استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل پایه های ضعیف اقتصادی، عدم وجود کارگاه ها و کارخانه های صنعتی و نبود موقعیت های شغلی مناسب، روشن است که استخدام های ادارات و سازمان های دولتی استان تنها امید جوانان و تحصیل کردگان این دیار باشد؛ حال آیا استخدام های بی ضابطه، نخبگان و دانشجویان این دیار را بی انگیزه و نا امید نمی‌کند؟

حضرت آیت‌الله ملک حسینی

سوالات از جنس بالا بسیار هستند و البته پاسخ آنان بر همگان واضح. چنین تخلفات و اقداماتی همه ما را آزرده می کند ولی آنچه مردم استان را آزرده تر ساخته پاسخ ها و توجیهات مبهم مدیران و مسؤلانی است که گوئی فراموش کرده اند در عصر ثانیه های تکنولوژی و آگاهی دیگر هیچ گفتار و رفتاری از افکار عمومی پوشیده نمی ماند. لذا از محضر حضرتعالی در خواست دارم به هر طریق ممکن که صلاح می دانید اجازه ندهید اینگونه حقوق خانواده های متدین، زجر کشیده و جوانان آگاه و دیندار این دیار شهیدپرور نادیده گرفته شود. در دفاع از نام بلند انقلاب اسلامی اجازه ندهید که تعدادی مسئول متخلف انگشت شمار و سهل انگار به جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی و اعتماد متقابل جوانان این دیار خدشه وارد کنند.

بخشی عظیمی از این مردم مظلوم و محروم، به ما مراجعه می کنند و البته حداقل در زمان کنونی دست اینجانب کوتاه است و تنها راه دادخواهی توسل به آینه ی تمام نمای ولایت در استان و دستگاه های نظارتی و قضایی استان می باشد. بنابراین اگرچه سوالات فوق خطاب به حضرتعالی بوده ولی در واقع از اداره های بازرسی و دفترهای حراست سازمان ها و البته مدیرانی که در این چند روز شرح حال شان بسیار رفته است، پرسیده می شنود. اداره های بازرسی و دفترهای حراست سازمان ها که باید پاسخ دهند مگر حقوق و مزایا دریافت نمی کنند تا در مقابل تخلف هایی از این دست ساکت ننشسته و مراتب را به سیستم های تعریف شده مربوطه اطلاع دهند؟ مدیرانی که وظیفه دارند و باید در محضر مردم شریف استان و سیستم های نظارتی و قضایی توضیح دهند که نحوه ی استخدام های انجام گرفته در ادارات و سازمان های متبوع شان با کدام بخش از فرامین و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص استخدام های نیروی انسانی مطابقت داشته است؟ برخی از سیاست های کلی نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری:

ماده۲٫ عدالت محوری در جذب، تداوم خدمت و ارتقای منابع انسانی

ماده۳٫ بهبود معیارها و روزآمدی روشهای گزینش منابع انسانی به منظور جذب نیروی انسانی توانمند، متعهد و شایسته و پرهیز از تنگ نظری ها و نگرشهای سلیقه ای وغیرحرفه ای.

ماده ۴٫ دانش گرایی و شایسته سالاری مبتنی بر اخلاق اسلامی در نصب و ارتقای مدیران.

ماده ۱۹٫ زمینه سازی برای جذب و استفاده از ظرفیت های مردمی در نظام اداری. و …

ضمن سپاس، از مدیرکل متعهد و مقتدر دادگستری استان به همراه دادستان شجاع و با انگیزه مرکز استان که به شدت از خویشاوند سالاری، کارهای سلیقه ای، قصور در حفاظت از حقوق عمومی مردم در این استان نگرانند، تقاضا داریم همانند اقدامات مقتدرانه سابق خود اجازه ندهند این موج دادخواهی گروه‌های مختلف مردمی در داخل استان تبدیل به آتش زیر خاکستر، عقده و دمل چرکین شود. و با یک اقدام صریح، سریع و قاطع گزارش شفاف مسؤلین اداری را خواستار شده و البته با معرفی و اخراج متخلفان، یک بار برای همیشه تکلیف این مردم ولایتمدار را با این سنت غلط و نامیمون مشخص کنند.

با ابراز درخواست فوق، در پایان قابل ذکر است که اقدامات فرد یا افراد انگشت شمار خاطی را به نام نظام درخشان جمهوری اسلامی ایران نمی گذاریم و به مردم شریف بشارت می دهم که رابطه سالاری، تضییع حقوق فقرا و مستضعفان و دستبرد به حقوق محرومین، آن هم در نظام جمهور اسلامی که ماحصل خون هزاران شهید وارسته می باشد، دوامی نداشته و نتیجه ای جز رسوایی و خواری به همراه نخواهد داشت.

رونوشت؛

رئیس کل محترم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد

دادستان محترم مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president