آوای جنوب

پورالحسینی :اعزام یک‌هزار و ۳۵۰ دانش‌آموز گچسارانی به اردوی راهیان‌نور

پورالحسینیرئیس آموزش و پرورش شهرستان گچساران گفت: تعداد یک‌هزار و ۳۵۰ دانش‌آموز دختر و پسر گچسارانی در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ به اردوی راهیان نور دانش‌آموزی اعزام می‌شوند.

آوای جنوب؛

سید ظهیرالدین پورالحسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران با تسلیت ایام عزاداری حضرت امام حسین(ع) اظهار کرد: رمز پیروزی ایران اسلامی در دفاع مقدس برگرفته از رفتار، کردار و اندیشه‌های امام حسین(ع) و یارانش بود.

وی با بیان اینکه شهرستان گچساران در دوران دفاع مقدس معبر رزمندگان و شهدا بوده است، خاطرنشان کرد: اردوهای راهیان‌نور زمینه‌ساز آشنایی و ارتقاء نگرش دانش‌آموزان نسبت به ارزش‌ها و آرمان‌های والای شهیدان و جانبازان دوران دفاع مقدس است.

پورالحسینی اردوهای راهیان نور را فرصتی مناسب برای پیوند نسل‌های مختلف انقلاب برشمرد و افزود: انتقال فرهنگ ایثار، جهاد، شهادت، تقویت روحیه انقلابی و انتقال آرمان‌های رزمندگان انقلاب اسلامی در ۸ سال دفاع مقدس از جمله اهداف این اردوها است.

مدیر آموزش و پرورش گچساران با بیان اینکه این دانش‌آموزان همگی در پایه دهم هستند که درس آمادگی دفاعی را می‌گذرانند، خاطرنشان کرد: با توجه به آموزشی که به این دانش‌آموزان داده می‌شود باید اذعان کرد اردوهای دانش‌آموزی به عنوان تمرینی برای زندگی کردن، مهارت‌آموزی و یاد گرفتن هر چه بیشتر مسائل اجتماعی است.

وی با بیان اینکه دفاع فرهنگی در هر زمان و مکانی در کشور ضروری و این همان خواسته‌ای است که مقام معظم رهبری بر توانمندی دفاعی در کشور دارند بر نهادینه کردن و ترویج فرهنگ دفاع در اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی تأکید کرد.

پورالحسینی عنوان کرد: از این اردوها می‌توان به عنوان ماندگارترین و تأثیرگذارترین فعالیت پرورشی و تربیتی یاد کرد.

رئیس آموزش و پرورش گچساران در ادامه گفت: در مرحله اول اردوی راهیان نور از ۲۴ مهر رأس ساعت ۱۳ عصر، ۴۰۰ دختر از محل سالن پدخندق گچساران با حضور مسؤولان و اولیای دانش‌آموزان به مناطق جنگی اعزام می‌شوند.

پورالحسینی بیان کرد: در مجموع ۶۵۰ پسر و ۷۰۰ دختر گچسارانی در چهار مرحله اعزام می‌شوند که در مرحله اول و دوم دختران و دو مرحله بعدی پسران به مناطق جنگی اعزام می‌شوند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president