آوای جنوب

دیشموک شهری با مساجد بدون امام جماعت+تصاویر

13950707001246_photolشهر دیشموک در مساجد خود امام جماعت ندارد که لازم است مسؤولان تبلیغات اسلامی در آستانه محرم چاره‌اندیشی کنند.

 آوای جنوب؛

به گزارش خبرگزاری فارس از دیشموک، مهم‌ترین وظیفه سازمان تبلیغات اسلامی اعزام روحانیون به مساجد است و حضور روحانیون در تمام ایام اعیاد، شهادت‌ها و ولادت‌ها تاثیر زیادی در بصیرت‌افزایی دارد.

یکی دیگر از مهم‌ترین وظایف سازمان تبلیغات اسلامی هم ساماندهی ائمه جماعات در مساجد است که در دیشموک دیده نمی‌شود.

ارائه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در مساجد لازم و برای جذب جوانان و نوجوانان بسیار موثر است.

اما مهم‌ترین وظیفه سازمان تبلیغات اسلامی در ارتباط با مساجد است و تجربه نشان داده هر مسجدی که امام جمعه و روحانیون در آن حضور دارند برنامه‌های فرهنگی و فعالیت‌های علمی و کارهای عمرانی در آن انجام می‌شود.

با توجه به اینکه در مساجد انتقال فرهنگ و مفاهیم دینی به مخاطبان خود به خصوص جوانان شکل می‌گیرد و حضور روحانیون در مساجد در ترویج سبک زندگی اسلامی تاثیر زیادی دارد سازمان تبلیغات اسلامی در خط مقدم فرهنگ دینی وظیفه خطیری بر عهده دارد.

 


مسجد صاحب‌الزمان(عج) دیشموک

 

وقتی  رهبر معظم انقلاب اسلامی روی موضوعات فرهنگی دغدغه دارند باید این حوزه را جدی بگیریم، لذا مسؤولان فرمایشات رهبری را باید سرلوحه کار خود قرار دهند.

اهمیت مسجد و نقش آن در ترویج فرهنگ اسلامی بارز اس و همه اماکن مقدس نظیر مکه، مدینه، بیت‌المقدس و کوفه نیز به اعتبار مسجد مقدس شده‌اند.

 


مسجد امیرالمومنین(ع) دیشموک

 

در حدوث و بقای انقلاب اسلامی به ویژه در زمان دفاع مقدس مساجد خدمات قابل توجهی داشته‌اند و جایگاه و نقش مسجد در صورت توجه کافی در مرحله حساس مقابله با هجوم فرهنگی دشمن می‌تواند کارساز باشد.

شهر دیشموک با جمعیتی بالغ بر ۷ هزارنفر در ۸۵ کیلومتری از مرکز شهرستان کهگیلویه (دهدشت) واقع است که دارای ۳ مسجد به نام‌های مسجد صاحب‌الزمان(عج) مسجد جامع این شهر، مسجد امیرالمومنین(ع) و مسجد امام حسین(ع) اما بدون روحانی است.

 


مسجد امام حسین(ع) دیشموک که بدون پیش نماز تعطیل شد

 

شهر دیشموک در سال‌های گذشته هم از نعمت روحانی سازمان تبلیغات مستقر در این شهر و هم از نعمت امام جمعه برخوردار بود که متاسفانه طی یک طرح ضربتی شگفت‌انگیز  نماینده سازمان تبلیغات اسلامی و  امام جمعه این شهر را بدون جایگزینی انتقال داده شدند و در خصوص جایگزینی این دو جایگاه رفیع تاکنون اقدامی نشده است.

با توچه به اینکه ایام محرم در پیش است و چند روزی بیشتر به این ایام نداریم اما متاسفانه دیشموک از نعمت امام جماعت و روحانی نماینده سازمان تبلیغات محروم است.

بیش از ۴ ماه است که مساجد شهر دیشموک از نعمت امام جماعت در سه مسجد محروم می‌باشند و کم کم مساجد این شهر رنگ خاموشی به خود گرفته است.

به گزارش فارس، با توجه به اینکه دیشموک شهری بزرگ و بدون روحانی است از مسؤولان متولی در استان کهگیلویه و بویراحمد خواستاریم که مشکلات امام جماعت در شهر دیشموک و همچنین نداشتن امام جمعه این شهر را در اسرع وقت در دستور کار خود قرار دهند.

به فرموده حضرت امام خمینی(ره)  مسجدها سنگر هستند نگذارید این سنگرها خالی بمانند مسوولان متولی باید بدانند که دیشموک با این همه جمعیت نیازمند روحانی مستقر سازمان تبلیغات اسلامی در این شهر است.

*****************

گزارش از: آرش آهنگ

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president