آوای جنوب

سرانه کم‌نظیر تعداد پزشک متخصص نسبت به جمعیت در شهرستان باشت/کاهش مرگ‌ و میر نوزادان در باشت

رضاییرئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشت از سرانه کم‌نظیر تعداد پزشک متخصص نسبت به جمعیت در شهرستان باشت خبر داد.

آوای جنوب؛

کریم رضایی عصر امروز به مناسبت تجلیل از بهورزان شهرستان باشت اظهار داشت: در حوزه سلامت و بهداشت و درمان شهرستان باشت خدمات خوبی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه حوزه درمان و بهداشت ۲۵ درصد امور سلامت جامعه را بر عهده دارد، افزود: ۷۵ درصد بقیه بر عهده اشخاص است که بتوانند با رعایت مسائل بهداشتی به سلامت خود و جامعه کمک کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشت عنوان کرد: در طی سالهای اخیر شبکه بهداشت باشت جز دستگاه‌های برتر در حوزه سلامت شناخته شده است.

رضایی افزود: از سال ۹۲ تا سال ۹۵ تعداد آمبولانس‌های این شهرستان به ۸ دستگاه رسیده است و خانه بهداشت‌های شهرستان بهداشت در زمینه خدمات‌رسانی جان تازه‌ای گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: پایگاه‌های اورژانس در این چند سال اخیر پیشرفت خوبی داشته است و از یک پایگاه به ۳ پایگاه افزایش یافته است.

رضایی خاطرنشان کرد: مجهزترین کلینیک با متخصصین در شهرستان باشت است که به ازای هر ۹۰۰ نفر یک پزشک متخصص وجود دارد و این سرانه مشابه سرانه کشوری است که در این زمینه یک شاخص بی‌نظیر محسوب می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشت تصریح کرد: مرگ و میر مادران باردار به صفر رسیده و همچنین مرگ و میر نوزادان در این شهرستان کاهش یافته است.

وی بیان کرد: افزون بر ۲ میلیارد تومان از خیرین سلامت جمع‌آوری و در حوزه بهداشت و درمان هزینه شده است.

رضایی عنوان کرد: پیشرفتی در زمینه مراکز سلامت وجود دارد که این مراکز در سالهای اخیر از ۳ مرکز به ۴ مرکز سلامت در این شهرستان رسیده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشت تصریح کرد: تعداد بهورزان شهرستان باشت ۴۴ نفر، پزشک متخصص ۲۳ نفر و همچنین پزشک عمومی ۹ نفر در این شهرستان مشغول به کار هستند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president