آوای جنوب

توزیع ناعادلانه اعتبار در استان /عدل هاشمی جلسه را به نشانه اعتراض به سازمان برنامه و بودجه استان ترک کرد+تصاویر

باید باورشان شود کهگیلویه شامل چهار شهرستان است تا زمانی که محرومیت اینجا را باور نکنند امکان ندارد به فکر توسعه این شهرستان باشند.

توزیع اعتبارات شهرستان کهگیلویه با اعتراض نماینده مردم این شهرستان و نارضایتی دستگاه‌های اجرایی همراه بود.

آوای جنوب؛

کمیته برنامه‌ریزی این شهرستان با هدف توزیع اعتبارات استانی،نفت و ماده ۱۸۰ بین دستگاه‌های اجرایی عصر امروز در حالی برگزار شد که روند ناعادلانه در اختصاص اعتبارات چالش‌های جدیدی را پیش‌روی این شهرستان قرار داده است.

شهرستان کهگیلویه که طی سالیان گذشته از توسعه عقب مانده و عمق محرمیت آن به حدی بوده که در برخی حوزه‌ها به مرز بحران رسیده است هر روز از شاخص‌های توسعه بیشتر فاصله می‌گیرد و آن طور که در توزیع اعتبارات نمایان بود قرار هم نیست فکر اساسی به حال و روز آن شود.

پروژه‌های زخمی،نیمه تمام و رها شده کهگیلویه به دلیل کمبود اعتبارات به کما رفته‌اند و حال اورژانسی طرح‌های عمرانی در کمیته برنامه‌ریزی امسال هم مرهمی نیافت.

از پروژه‌های با قدمت ۱۰ ساله نظیر جاده ارتباطی سوق به دهدشت گرفته تا نیاز به اجرای پروژه‌های جدیدی از قبیل پایگاه امداد و نجات بین جاده‌ای در قلعه دختر که به دلیل عبور رودخانه مارون سالیانه جوانانی از این دیار را به کام مرگ می‌فرستد در انتظار توزیع اعتباراتی بوده تا شاید در گذر زمان کورسوی امید را در دل مردم شهرستان روشن کند.

اما آنچه از آمار و ارقام توزیع شده برآمد حکایت از تداوم وضعیت موجود و راه به جایی نرسیدن بود.

در حالی که احداث پایگاه امداد و نجات جاده‌ای به عنوان پروژه مهم و حیات‌بخش با توجه به شرایط بحرانی این حوزه نیازمند ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار است در کمیته برنامه‌ریزی تنها ۷۰ میلیون تومان برای آن در نظر گرفته شده است!

مظلومیت جمعیت هلال‌احمر در عدم اختصاص اعتبارات تا جایی بود که حتی از رئیس این جمعیت برای شرکت در کمیته برنامه‌ریزی بنا دلایل شخصی دعوت نشده بود تا حداقل نسبت به مبلغ اختصاصی اعتراض کند.

اختصاص اعتبارات در دیگر حوزه‌ها هم رضایت‌بخش نبود و البته مدیران این حوزه‌ها در این نشست اعتراض خود را اعلام و خواستار رسیدگی و تجدید نظر شدند.

عدل هاشمی‌پور نماینده مردم شهرستان هم در ابتدای نشست با اعلام نظر خود و اعتراض نسبت به توزیع ناعادلانه اعتبارات در استان خواستار تعطیلی کمیته برنامه‌ریزی تا مشخص شدن نتیجه اعتراض‌ها شد پیشنهادی که البته با تکرار چند باره آن مورد موافقت فرماندار به عنوان رئیس کمیته قرار نگرفت.

هاشمی‌پور که از آمار و ارقام لحاظ شده انتقاد داشت تصریح کرد:اگر این نشست تشکل نمی‌شد بهتر بود چون شرکت در آن به معنای تأیید همه شاخص‌ها در توزیع اعتبارت است.

نماینده مردم کهگیلویه با بیان اینکه مدیریت برنامه‌ریزی استان شیوه خوبی در توزیع اعتبارات بکار نبردند افزود: اگر الان کوتاه بیاییم و روی اعداد و ارقام صحه بگذاریم و امضاء کنیم یعنی همه چیز را بپذیرفتیم.

وی افزود: به دلیل بی‌عدالتی و ابهاماتی که وجود دارد کمیته برنامه‌ریزی نباید شکل می‌گرفت حالا که برگزار شده است فرماندار به عنوان رئیس می‌تواند هر تصمیمی بگیرد اما من به عنوان نماینده نمی‌پذیرم و امضا نمی‌کنم.

هاشمی‌پور در اعتراض به روند تصمیم‌گیری مسؤولان استانی گفت: باید باورشان شود کهگیلویه شامل چهار شهرستان است تا زمانی که محرومیت اینجا را باور نکنند امکان ندارد به فکر توسعه این شهرستان باشند.

وی با بیان اینکه در نشستی با حضور استاندار و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی موضوع را شفاف‌سازی می‌کنم افزود: از همان ابتدا روی تعیین شاخص‌هایی که توسط سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی استان و تصمیم‌های درباره اعتبارات اعتراض داشتم و با فرماندار هم صحبت کردم.

نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی پس از بیان سخنان اعتراض آمیز خود نسبت به روند اختصاص اعتبارات،نشست کمیته برنامه‌ریزی را ترک کرد.

علی پوزش اعتبارت شهرستان از محل اعتبارات استانی، ماده ۱۸۰ و سهمیه نفت را ۴۷۰ میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: در این نشست ۲۴۰ میلیارد ریال از اعتبارات استانی و نفت توزیع شد.

پوزش افزود: اعتبارات ماده ۱۸۰ نیازمند بازنگری است و پس از بررسی اعتراض‌ها اعلام می‌شود.

سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در توزیع اعتبارت نه تنها به خوبی عمل نکرده بلکه اجحاف بزرگی در حق شهرستان کهگیلویه که باید مورد توجه و تدبیر ویژه قرار گیرد شده است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. ستار3628 گفت:

    ماشاالله

  2. خندبازار گفت:

    قهر فایده نداره ویس زور کن یا دس چماق وابو

  3. فیلگاه گفت:

    یکم خلاقیت به خرج بده حق مردم را بگیر قهر کردن نداره میخوای چی را ثابت کنی با قهر کردن…؟
    مردم کار و عمران آبادی میخوان این کار شما نیاز به رسانه ای کردن نداشت یکم از تاجگردون یاد بگیر آقای به ظاهر زرررررنگ دیدی پول ریختن تو انتخابات قدرت سیاسی نمیاره زرررررشک

  4. همشهری گفت:

    هر که قهر کرد خودشو بی بهر کرد خخخخخخخخخخخخخ

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president