آوای جنوب

مدیرکل آموزش و پرورش:

انتقال فرهنگیان به آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد غیرممکن است

زارع پورمدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: هرگونه انتقال فرهنگیان به آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد به غیر از یک مورد استثنا در مقطع ابتدایی از سایر نقاط استان غیرممکن است.

آوای جنوب؛

هادی زارع‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در یاسوج با اشاره به نشستی که روز گذشته مدیران آموزش و پرروش شهرستان‌ها و مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد در شهر یاسوج داشته‌اند، اظهار کرد: همه آن چه را که برای سال تحصیلی جدید در آموزش و پرورش مد نظر داریم در این نشست مرور کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در این نشست موضوعاتی همچون هدایت تحصیلی، پروژه مهر، انتخاب مدیران، ثبت‌نام دانش‌‌آموزان، تفاهم‌نامه‌ها، استقرار ارزیابی عملکرد به صورت سامانه‌ای، موضوعات سوادآموزی، پوشاک، نقل و انتقالات و اصلاح نظام اداری برای سال تحصیلی ۹۵-۹۶ مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

این مسؤول گفت: در این نشست ویژگی‌های نظام اداری مطلوب از منظر اسلام و امام علی(ع) بیان شد که در آن به وظایف یک مدیر در نظام اسلامی نیز پرداخته شد.

زارع‌پور در بخش دیگری از اظهارات خود مهم‌ترین موضوع این روزها را پروژه مهر دانست و گفت: در پروژه مهر به دنبال شروع به موقع سال تحصیلی هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: ساماندهی و سازماندهی نیروی انسانی امسال با تمهیدی که اندیشیده شده بهتر از هر سال دیگر خواهد بود.

وی افزود: در این نشست همچنین موضوعات دیگری از جمله تخصصی کردن تدریس در پایه‌های پنجم و ششم ابتدایی در درس‌هایی مانند ریاضی و علوم مطرح شد که قرار است نیروهای مازاد در مقطع متوسطه اول این کار را انجام دهند.

ساماندهی اولین نیروهای دانشگاه فرهنگیان در استان که از سال ۹۱ تحصیل خود را در پردیس دختران و پسران یاسوج آغاز کرده‌اند، از دیگر برنامه‌هایی بود که زارع‌پور به آن اشاره کرد و گفت: آن‌هایی که تا پایان شهریورماه فارغ‌التحصیل می‌شوند را به کار خواهیم گرفت.

موضوع هدایت تحصیلی و اعتراضاتی که در استان به همین دلیل شد از دیگر موضوعاتی بود که زارع‌پور به آن اشاره کرد و گفت: گرایش به رشته تجربی در استان بسیار زیاد است که همین در آینده مشکلات زیادی برای استان ایجاد خواهد کرد.

زارع‌پور افزود: میزان گرایش به این رشته در کشور ۴۶ درصد است در حالی که در استان گرایش ۵۶ درصدی به این رشته را داریم.

وی همچنین به نقل و انتقالات درون استانی اشاره کرد و گفت: برای نمونه هیچ انتقالی به شهرستان بویراحمد در مقاطع متوسطه اول و دوم، فنی و حرفه‌ای و کاردانش و ابتدایی نخواهیم داشت و تنها در رشته ابتدایی و در درس‌های تخصصی فرهنگیان می‌توانند از مزایای انتقال استفاده کنند.

وی پی‌گیری برای پروژه‌های نوسازی را یکی دیگر از موارد مهم مورد پی‌گیری در این نشست ذکر کرد و گفت: قرار است تا اول شهریور تعدادی آموزشگاه در اختیار آموزش و پرورش قرار داده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: قرار شد تعداد ۱۵ پروژه تا اول شهریور تحویل آموزش و پرورش داده شود و همچنین پیگیر تعمیر و نوسازی مدارس هستیم.

وی موضوعاتی مانند لباس متحدالشکل دانش‌آموزان برای اول مهر و سرویس ایاب و ذهاب دانش‌‌آموزان را از دیگر موارد مهم برای سال تحصیلی جدید دانست که آموزش و پرورش برای اجرای این کار تمهیدات لازم را اندیشیده است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president