آوای جنوب

آتش ‌سوزی منطقه حفاظت شده دنای شرقی در کهگیلویه و بویراحمد مهار شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: پس از ۳۰ساعت تلاش آتش منطقه حفاظت شده دنای شرقی درکهگیلویه وبویر احمد مهار شد.

آوای جنوب؛

سید اسدالله هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگاران در یاسوج اظهار داشت: خشکی سرشاخه‌ها مراتع علوفه‌ای مرغوب وزش باد و صعب العبور بودن منطقه باعث طولانی شدن اطفای حریق ی‌شد.

وی عنوان کرد: آتش سوزی که از ساعت۱۴بیست و پنجمین روز از تیرماه ۹۵ در منطقه حفاظت شده دنای شرقی رخ داده بود پس از نزدیک به ۳۰ ساعت تلاش مستمر سرانجام در ساعت ۸ شسب بیست و ششمین روز از تیرماه مهار شد.

هاشمی افزود: در این آتش سوزی که به دلیل بی‌توجهی گردشگران اتفاق افتاده بود تعدادی درخت بلوط، بنه و زالزالک و ووسعتی از مراتع منطقه از بین رفت.

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با تشکر از نیروهای مردمی روستای ده برآفتاب که د مهار این حریق به کمک نیروهای یگان حفاظت محیط زیست استان آمدند افزود: طی این مدت نزدیک به ۱۰۰ نفر از مردم روستا در اطفای حریق نقش داشتند.

هاشمی تصریح کرد: خشکی سرشاخه‌های درختان بلوط، مراتع علوفه‌ای مرغوب منطقه، وزش باد و همچنین صعب العبور بودن منطقه باعث می‌شد کار اطفای حریق به کندی پیش برود.

این مقام مسئول در پایان ضمن تشکر ویژه از نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی، هلال احمر و آب و فاضلاب روستایی که در مهار حریق نقش بسزایی داشتند تصریح کرد: کوهستانی بودن مناطق حفاظت شده استان و وسعت زیاد گا‌ها «باعث به موقع نرسیدن مامورین می‌شود و از مردم انتظار می‌رود در حد امکان از روشن کردن آتش در جنگل‌ها خود داری کرده و در صورت روشن کردن قبل از ترک آن از خاموش بودن آتش اطمینان حاصل کنند.

استان کهگیلویه و بویر احمد دارای بیش از ۸۷۰ هزار هکتار جنگل وبیش از ۵۵۰ هزار هکتار مرتع است و ۸۷ درصد استان را مرتع و جنگل شکل می‌دهد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president