آوای جنوب

گسترش آتش سوزی در باشت/درخواست از مردم برای مهار آتش/بالگردنیایدجنگل خاکستر می شود

آتشمدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه آتش‌سوزی جنگل‌های بهره‌عنای باشت هر لحظه فوران‌تر می‌شود، گفت: انتظار داریم برای خاتمه دادن به این فاجعه مردم همکاری کنند.

آوای جنوب؛

عزت الله بهشتی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: آتش‌سوزی جنگل‌های شهرستان باشت شب گذشته مهار شد ولی مجدد امروز صبح شعله ور گردید که با تعداد کم پرسنل منابع طبیعی و تجهیزات ناچیز قابل مهار نیست و هر لحظه شعله‌های آتش فوران‌تر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه آتش‌سوزی جنگل‌های باشت دارد به فاجعه نزدیک می‌شود تصریح کرد: ستاد بحران استان هیچ توجهی به این موضوع ندارد و با وجود استمداد منابع طبیعی هیچ کمکی تاکنون برای مهار آتش نکرده است.

بهشتی‌فر با تاکید بر اینکه برای مهار آتش‌سوزی باشت نیاز به بالگرد داریم، افزود: هیچ گونه بالگردی در استان مستقر نیست و تاکنون ستاد بحران استان برای ورود بالگرد از سایر استان‌ها قادامی نکرده است.

انتقاد منابع طبیعی از مدیرکل بحران استانداری

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد افزود: طی تماس تلفنی که با مدیرکل بحران استانداری جهت استمداد برای مهار آتش سوزی جنگل‌های باشت داشتم گفتند طبق قانون تنها منابع طبیعی و محیط زیست باید برای مهار آتش سوزی اقدام کنند.

بهشتی‌فر تصریح کرد: هم‌اکنون پرسنل منابع طبیعی با همکاری تعدادی از نیروهای سازمان محیط زیست و بسیج مشغول مهار آتش‌سوزی در بهره‌عنای شهرستان باشت هستند.

وی ابراز کرد: در زمینه تامین آب برای مهار آتش با مشکل روبه‌رو هستیم به طوری که نیروهای انسانی که هم‌اکنون مشغول مهار آتش‌سوزی هستند نیز برای آب شرب مشکل دارند.

بهشتی‌فر با اشاره به اینکه از روز جمعه تاکنون ۶ آتش سوزی در جنگل‌های این استان رخ داد که ۵ مورد با همکاری مردم مهار شد عنوان کرد: همکاری ستاد بحران شهرستان بویراحمد و مردم در مهار این آتش سوزی‌های ستودنی و قابل تقدیر است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president