آوای جنوب

توصیه عدل هاشمی به وزیر نفت : مدیر پروری نسل آینده نفت را در کنار مدیران با تجربه نفت خیزجنوب در اولویت قرار دهید

عدل هاشمی پور نماینده مردم کهگیلویه وعضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درباره جلسه کمیسیون حادثه پتروشیمی بو علی در گفت و گو با خبرنگار…

عدل هاشمیعدل هاشمی پور نماینده مردم کهگیلویه وعضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه ویژه کمیسیون انرژی در خصوص حادثه پتروشیمی بو علی گفت : از آن جا که حادثه اتفاق افتاده در پتروشیمی بو علی ماهشهر در سطوح ملی بوده است بر این اساس کمیسیون انرژی مجلس به این موضوع مهم ورود کرده و نشستی را با حضور شاهدایی مدیر عامل شرکت پتروشیمی ، نژاد سلیم مدیر عامل هلدینگ خلیج فارس و مدیر عامل پتروشیمی بو علی برگزار کرده است.

آوای جنوب؛
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : در این جلسه که با حضور حسنوند رئیس محترم کمیسیون و نایب رئیس و اعضای محترم کمیسیون انرژی برگزار شد مسولان پتروشیمی به تشریح وقوع حادثه پتروشیمی ماهشهر و نحوه مهار و خاموش شدن آن پرداختند.
وی بابیان اینکه :ما نباید در این حادثه به دنبال مُچ گیری باشیم تصریح کرد :در تمام شرکت های نفتی دنیا چنین حوادثی اتفاق می افتد و در آینده نیز خواهد افتاد.
هاشمی پور اظهار داشت : در حال حاضر کارگروه بررسی آتش سوزی پتروشیمی بوعلی تشکیل شده و مقرر شده است هیاتی از نمایندگان مجلس ، پدافند غیر عامل ،متخصصان و کار شناسان فنی به منطقه اعزام شوند تا گزارش های کاملی در این خصوص به کمیسیون ارائه گردد و اگر قصور سهل انگاری نیز صورت گرفته باشد با متخلفین برخود صورت بگیرد.
نماینده کهگیلویه ادامه داد: کمیسیون انرژی ریشه یابی وقوع چنین حوادثی را در صنعت نفت در دستور کار خود قرار داده تا بتوانیم از تکرار چنین حوادثی که خسارات سنگینی به دنبال دارد را جلوگیری کنیم .
عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطر نشان کرد :اعضای کمیسیون انرژی تمام تلاششان بر این است تا بتوانیم با کمک مسولین هلدینگ هر چه سریعتر پتروشیمی را به حالت اولیه بر گردانیم.
عدل هاشمی پور با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۸۲۵ نفر کارگر پتروشیمی در انتظار راه افتادن دوباره پتروشیمی بوعلی هستند تصریح کرد : مهندس نژادسلیم که خود از متخصصین پتروشیمی در کشور می باشد قول داده است که کارخانه هر چه سریعتر به روز اول بر گردد و در مدار تولید قرار بگیرد.
عضو کمیسیون انرژی با تشکر از مهندس عالی پور مدیر مناطق نفت خیز جنوب که در همان ابتدای حادثه در محل حضور یافت ، استاندار ، مهندس بهمنی مدیر عامل حفاری و رئیس کمیسیون انرژی و مهندس نژادسلیم ، وزیر محترم نفت که در محل حادثه حضور یافته اند  بیان کرد : امیدواریم همان گونه که مدیران با تجربه مناطق در مهار آتش در سریع ترین زمان ممکن وارد میدان شدند در راه اندازی مجدد نیز سریعا وارد عمل شوند تا باعث یاس و نا امیدی دشمنان شوند.
هاشمی پور در ادامه با اشاره به اینکه اینروزها انتقادهایی نسبت به مدیریت ها در صنعت نفت می شود اظهار داشت : در کجای دنیا می توانیم مدیران با تجربه نفتی همانند مناطق نفت خیز جنوب را پیدا کنیم .
نماینده مردم کهگیلویه در پایان با اشاره به اینکه در حال حاضر تعدادی از مدیران با تجربه صنعت نفت در کشور در حال بازنشستگی هستند تاکید کرد : به وزیر محترم نفت توصیه کرده ام کادرسازی و مدیر پروری نسل آینده را در کنار مدیران با تجربه مناطق نفت خیزجنوب را در اولویت اصلی وزارت نفت قرار بدهند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president