آوای جنوب

خطیب جمعه گچساران : عده ای هنوز می خواهند با خنده پای میز مذاکره بنشینند/دولت در مقابل بیکاری و معیشت مردم مسئول است

امام جمعهحجت‌الاسلام علیرضا صفایی امام جمعه موقت گچساران ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته این شهرستان اظهار داشت: نمایندگان مجلس آمریکا خواستار وضع تحریم‌های جدید علیه ایران هستند.

آوای جنوب/ علی مراد کاظم پور
صفایی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند برجام نقاط قوت و ضعفی برای ما دارد گفت : امروز یکسال از توافق هسته ای و برجام بین ایران و کشورهای ۵+۱ می گذرد اما عده ای حاضر نمی شوند که بپذیرند که چه اشتباهاتی کرده اند.
خطیب جمعه گچساران ادامه داد : امروز شما رسانه های دنیا را نگاه کنید ، آمریکا هر روز در رسانه هایش می گوید نمی گذاریم هسته ای ایران پیشرفت کند .
حجت الاسلام صفایی افزود : در ایران نیروگاه آب سنگین اراک را بتن کردند اما سوال اینجاست آنها چه اقداماتی انجام دادند.
وی با خطاب قرار دادن مذاکره کنندگان هسته ای ایران تاکید کرد : آمریکا دست از دشمنی با ایران بر نداشته است چرا که همین چند روز پیش کنگره آمریکا مصوباتی را برعلیه ایران صادر کرد.
صفایی با بیان اینکه: در حالی که پس از اجرای برجام توسط ایران و اعضای ۱+۵ باید تمام تحریم‌های اعمال شده علیه ملت ایران برداشته شود و هرگونه تحریم‌های جدید نقض آشکار برجام در توافق هسته‌ای است گفت : مقام معظم رهبری بارها از بدعهدی آمریکا سخن گفته است اما عده ای هنوز می خواهند با خنده پای میز مذاکره بنشینند.
خطیب جمعه گچساران اظهارداشت : مقام معظم رهبری دشمن شناس ، بیدار و هوشیار است تصریح کرد : همانگونه که تا امروز نیز انجام شده مذاکره کنندگان ما باید از رهبری تبعیت کنند.
امام جمعه موقت گچساران در ادامه با اشاره به انتشار فیش‌های حقوقی در رسانه‌ها گفت: عامل بروز حقوق‌های نجومی و نامتعارف و نامشروع نبود نظارت کافی دستگاه‌های نظارتی است.

صفایی افزود : فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر غیرشرعی بودن دریافت‌های کلان از بیت‌المال به عنوان حقوق‌های نجومی یک عمل گناه و نابخشودنی و غیرقابل اقماض است.
وی با بیان اینکه : حکومت در مقابل مردم مسول است آنطور نباشد که عده ای بیت المال را به یغما و چپاول ببرند خاطرنشان کرد : مسولین باید با چنین افراد خیانتکاری برخورد قاطع نمایند.
خطیب جمعه گچساران در بخش دیگری از سخنانش پیوند رژیم آل‌سعود را با گروهک منافقین و رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: این موضوع دلیلی بر استیصال حاکمان نالایق و خائن سعودی است. مثلث شوم منافقین، رژیم اسرائیل و آل‌سعود مولود نامشروع نظام سلطه به ویژه رژیم آمریکا است.
صفایی ادامه داد : آنها رسما اعلام کرده که ما از منافقین حمایت می کنیم در حالیکه همین منافقین ۱۷۰۰۰نفر مردم ایران رابه خاک و خون کشیدند.
وی افزود : امروز ذلت را ببینید که حتی خبر مرگ مسعود رجوی هم که مشخص نیست چه زمانی به درک واصل شده است باید از دشمن شنید.
وی همچنین به سالروز تخریب قبور ائمه بقیع در مدینه اشاره کرد و افزود: این اتفاق توسط رژیم وهابی آل‌سعود یکی از تلخ‌ترین حوادث تاریخ اسلام است. قبرستان بقیع یکی از کهنسال‌ترین و قدیمی‌ترین قبرستان‌های مدینه از زمان پیامبر اکرم است. این قبرستان محل دفن ۴ امام معصوم و همسران پیامبر غیر از خدیجه و شماری از صحابه پیامبر است.

امام جمعه موقت گچساران اضافه کرد: تخریب قبور اهل بیت توجیه امروز گروه تکفیری داعش در تخریب اماکن مقدس در عراق و سوریه است. توجیهی که رژیم آل‌سعود حدود یک قرن پیش برای ویرانی قبول ائمه و یاران پیامبر در بقیع به کار برده بود همان توجیهی که امروز تروریست‌های داعش در سوریه و عراق اظهار می‌دارند.
خطیب جمعه گچساران همچنین در بخش دیگری از سخنانش به سی و ششمین سالگرد تاسیس شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: شورای نگهبان مهم‌ترین نهاد نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده که در راستای پاسداری از شرع مقدس و قانون اساسی و صیانت از انتخابات تاکنون کوچک‌ترین ضعفی از خود نشان نداده است.

صفایی تصریح کرد: این نهاد به دور از جنجال‌های رسانه‌ای دشمن و تبلیغات مسموم معاندان برای تحقق آرمان‌های امام و شهدا و رهبری انقلاب گام‌های بلندی برداشته است. این نهاد مقدس امروز در دستان فقیه برجسته ، آگاه ، مومن و متدین است که در مسیر انقلاب اسلامی ثابت قدم است.
خطیب جمعه گچساران در بخش دیگری از سخنانش به هفته بهزیستی اشاره کرد و ادامه داد: سازمان بهزیستی یکی از نهادهای امدادرسان و در خدمت مقدس‌ترین و عزیز‌ترین قشر جامعه است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president