آوای جنوب

پنج نفر در گچساران به بیماری تب مالت مبتلا شدند

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: پنج نفر از ابتدای امسال تاکنون در این شهرستان به بیماری خطرناک تب مالت مبتلا شده اند.

آوای جنوب؛

ستار اسد پور روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: تمام این افراد مبتلا به تب مالت ساکن روستا و دامدار هستند که دلیل بیماری آنها تماس با دامهای آلوده و استفاده از فراورده های لبنی این دامها گزارش شده است.
وی تصریح کرد: در سال گذشته ۱۵ نفر در این شهرستان به بیماری تب مالت مبتلا شد.
اسدپور با بیان اینکه هفت نفر از این تعداد افراد مبتلا به تب مالت دامدار بودند گفت: تمامی این افراد بر اثر شیر جوشیده نشده به این بیماری مبتلا شدند.
وی تعداد افراد مبتلا به تب مالت در سال ۹۳ را ۲۷ نفر اعلام کرد و افزود: کاهش ابتلا به این بیماری نسبت به سالهای گذشته نشانگر کنترل کامل این بیماری در سطح شهرستان است.
اسد پور اظهار داشت: شیر خام در بسیاری از فروشگاه ها به صورت فله ای و بدون رعایت نکات بهداشتی و فارغ از نظارت کارشناسان مربوط عرضه می شود.
وی طولانی شدن دوره درمان و مقاومت دارویی را از عمده مشکلات درمان تب مالت ذکر کرد و گفت: تب و لرز و تعریق شبانه، درد مبهم عضلات و مفاصل، احساس ناخوشایند کمردرد، ضعف و بی حالی از جمله علائم بالینی تب مالت است.
فرماندار گچساران نیز در این نشست، به خرید دستگاه پاستوریزه کردن شیر از سوی بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: این دستگاه روزانه یکهزار لیتر لبنیات پاستوریزه تولید می کند که این خود گام مهمی در خصوص سلامت و امنیت غذایی مردم است.
عبدالرحیم رحیمی گفت: بیش از ۱۰ میلیارد ریال در زمینه پاستوریزه کردن لبنیات از سوی این سرمایه گذار هزینه شده است.
وی بیان کرد: وضعیت کشتارگاه دام این شهرستان در حال حاضر از نظر بهداشت و تجهیزات نگران کننده است و تمامی موارد باید هر چه سریعتر بررسی شود.
رحیمی گفت: رهاسازی فاضلاب خام در زمین های کشاورزی، دفن غیربهداشتی ضایعات دام در اراضی همجوار، آلودگی شدید یرای آب و خاک و محیط زیست در منطقه ایجاد شده است.
رحیمی اظهار کرد: این اقدام واحد کشتارگاه موجب تجمع سگهای ولگرد و جانوران موذی شده و بوی تعفن منطقه را فرا گرفته بود.
وی تصریح کرد: ساخت یک کشتارگاه استاندارد و برخوردار از شاخص های مطلوب فنی و بهداشتی از نیازهای اساسی این شهرستان محسوب می شود.
رحیمی گفت: متولیان امر موظف اند تا پایان هفته آینده موارد و گزارش ها این واحد صنعتی را به طور کارشناسی شده ارایه و دربرطرف کردن مشکلات موجود با همکاری دستگاه های ذی ربط تلاش کنند.
رحیمی گفت: در صورت رعایت نکردن بهداشت و ارایه خدمات مطلوب به شهروندان این کشتارگاه تعطیل خواهد شد. ایرنا/

انتهای پیام /*

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. همشهری گفت:

    عجب مدیری هستی مرد حسابی برو بزار مردم نفس بکشن یک نفر اتو راضی نیست

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president