آوای جنوب

بدهی ۸۳ میلیاردی مشترکان برق استان/ گچسارانی ها رکورددار بدهی‌ها

راهزادی برقمدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد ریز مطالبات این شرکت از مشترکان دولتی و بخش خصوصی و سایرین را اعلام کرد و از بدهکاری ۸۳ میلیارد تومانی مشترکان برق این استان خبر داد.

آوای جنوب؛

داود راهزادی ظهر امروز در نشست وصول مطالبات شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این شرکت وصول حداکثری مطالبات در سال‌جاری است، اظهار کرد: به دنبال اجری این کار با همه توان هستیم.

وی به مشکلاتی که وصول نشدن مطالبات برای شرکت توزیع نیروی برق ایجاد می‌کند اشاره کرد و گفت: این مشکل سب کندی کار و عقیم ماندن انجام وظایف محوله می‌شود.

راهزادی به مطالبات بالای این شرکت از مشترکین برق خبر داد و افزود: در حال حاضر رقم این مطالبات بیش از ۸۳ میلیارد تومان است.

وی به اقداماتی که در صورت پرداخت نشدن بدهی‌ها از سوی مشترکین صورت می‌گیرد اشاره کرد و گفت: چنین مشترکینی بدون هیچ گونه اغماضی با قطع انشعاب خود مواجه خواهند شد و همچنین از طریق مراجع قضایی این کار پیگیری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بیشترین بدهی‌ها را مربوط به دستگاه‌های دولتی ذکر کرد و گفت: ۵۷ میلیارد از این مبلغ بدهی مربوط به دستگاه‌های دولتی در استان است.

این مسؤول، مطالبات مربوط به مشترکین خانگی را بیش از ۱۳ میلیارد توان ذکر کرد و گفت: جالب است که از مطالبات ۵۷ میلیارد تومانی تنها بیش از ۲۷ میلیارد تومان آن مربوط به حوزه وزارت نفت است.

وی در رده بعدی دومین مجموعه با بدهکاری رقم بالا در استان را مربوط به آب و فاضلاب‌های شهری و روستایی ذکر کرد و گفت: هر دو روی هم رفته ۱۳٫۵ میلیارد تومان بدهی دارند.

راهزادی از بدهکاری و رقم مطالبات از دو بخش تجاری و صنعتی هم خبر داد و گفت: در بخش صنعت مطالبات ۴ میلیاردی و در بخش تجاری نیز مطالبات ۶ میلیارد تومانی داریم و بخش کشاورزی نیز ۱٫۵ میلیارد تومان بدهکار است.

وی به شهرستان‌هایی که بیشترین مطالبات را برق استان از آن‌ها دارد اشاره کرد و افزود: این مطالبات در بخش دولتی و خصوصی در گچساران رقمی معادل با ۳۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است که شهرستان بویراحمد نیز با ۲۶ میلیارد تومان در رده بعدی قرار دارد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. ناشناس گفت:

    گچساران دماش ۶۰درجه مثل یاسوج نیست که برق مصرف نمیکنه

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president