آوای جنوب

رییس دادگستری گچساران : دستگاه قضایی با هیچ فردی و هیچ جریانی عقد اخوت نبسته است + تصاویر

این مقام قضایی با بیان اینکه تنها یکبار نماینده محترم شهرستانهای گچساران و باشت را در نماز جمعه ملاقات کرده ام

mishanبه گزارش آوای جنوب از گچسارن نشست رییس دادگستری شهرستان گچساران ساعتی پیش با اصحاب رسانه پایان یافت.

آوای جنوب؛

DSC_0087
رضا میشان رییس جدید دادگستری گچساران در اولین نشست خبری خود پیش از ظهر امروز به  همراه دادستان شهرستان ، رییس زندان گچساران و رییس اداره ثبت و اسناد با اصحاب رسانه بیان کرد : در دستگاه قضایی نظام جمهوری اسلامی با هیچ کس و هیچ جریانی پیوند اخوت نبسته ایم .
وی در ادامه افزود تعداد پرونده های وارد شده به دادسرای شهرستان گچساران در سال گذشته چهارده هزارو۶۹۷ مورد بوده است که خروجی آن ۱۵۲۰۷ پرونده با عملکرد مثبت ۵۱۰ می باشد .
میشان در ادامه بیان داشت : میزان ورودی و خروجی به دادگاههای عمومی و حقوقی شعبه ۲ شهرستان گچساران تعداد ۹۹۵۶ پرونده بوده که آمار خروجی آن ۱۰۲۷۶پرونده با عملکرد مثبت ۳۲۰ می باشد.

وی پرونده های ورودی را به شورای حل اختلاف در سال گذشته را ۵۳۵۱ مورد اعلام کرد و گفت : تعداد ۵۸۷۰ پرونده مختومه شده است و یک هزارو۳۴۸ پرونده نیز به صلح و سازش رسیده است.

سرقت بیشترین آمار جرائم در گچساران
میشان با بیان اینکه بیشترین جرائم در این شهرستان مربوط به سرقت می باشد اظهار داشت : در سال گذشته یک هزارو ۶۰۹ پرونده به حوزه قضایی شهرستان وارد شد که این میزان نسبت به سال قبل کاهش ۲۵ درصدی داشته است .
این مقام عالی قضایی شهرستان زمان رسیدگی به پرونده های کیفری را بین ۲۰تا۳۰ روز وپرونده های حقوقی را بین ۴۰ تا۶۰ روز اعلام کرد.
در زمینه حفظ حقوق وصیانت از بیت المال ۱۰ هکتار زمین از اراضی دولتی سال گذشته به بیت المال بازگشت داده شد.
میشان در ادامه افزود:بیش از یک هزار پرونده در زمینه ضرب وجرح عمدی وارد محاکم قضایی این شهرستان شده که نسبت به سال ۹۳ کاهش ۹درصدی را داشته ایم.
وی عنوان کرد هم چنین جرایمی مانند مزاحمت تلفنی ، تخریب ، حمل مواد مخدر ، کلاهبرداری ، استعمال مواد مخدر ، تهمت و افترا ، ایجاد مزاحمت با چاقو و تصرف غیر قانونی ، کاهش ۲۲ درصدی نسبت به سال گذشته داشته ایم.

وی تصریح کرد: در سال گذشته ۶۰ هزار نفر به دادگستری و شوراهای حل اختلاف این شهرستان مراجعه کردند.

DSC_0056
کدام جرائم در گچساران رشد داشته اند؟

ریس دادگستری گفت در برخی از جرائم ،جرائمی هستند که نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده اند مانند تصادفات منجر به فوت که افزایش ۶۲درصدی را در این زمینه داریم و از نظر دعوی و حقوقی در سطح شهرستان گچساران رتبه اول را دارد که این اشخاص حقیقی یا حقوقی،مطالبه خاصه یا مطالبه وجه نقد بوده که با افزایش ۴۵درصدی مواجه هستیم.
رتبه دوم مربوط به اعسار از پرداخت ورسیدگی به پرونده هابوده که افزایش ۳۸درصدری را داشته است وهم چنین رتبه سوم مربوط به مطالبه مهریه که با افزایش ۶۰درصدی مواجه هستیم.
در ادامه افزود :در زمینه برخورد با شکارچیان وصیادان غیر مجاز که مربوط به اداره محیط زیست در سال ۹۴می باشد ۵۰رای صادر شده است.

DSC_0099
پرونده شهرداری و شرکت نفت گچساران در دست بررسی است

رئیس دادگستری گچساران گفت: پرونده شهرداری دوگنبدان و شرکت نفت در دادسرای این شهرستان در دست بررسی است.

رضا میشان روز شنبه در نشست با خبرنگاران گچساران افزود: این پرونده ازجمله پرونده هایی می باشند که موضوع آن در دستگاه قضایی در حال رسیدگی است.
وی ابراز کرد: متهمان اصلی این دو پرونده با قرار وثیقه سنگینی آزاد هستند.
رئیس دادگستری گچساران گفت: رسیدگی پرونده های متخلفان به سرعت و با رعایت موازین شرعی و قانونی انجام و حکم صادر خواهد شد.

DSC_0056
انتظار از اصحاب رسانه شهرستان

در ادامه رضا میشان از رسانه ها به عنوان تریبون مردم یاد کرد و گفت: رسانه ها علاوه بر انتقال نظرات مردم به مسوولان، واسطه ای برای انعکاس مطالب و انتظارات مسوولان به جامعه هستند.
ایشان با با بیان اینکه مدیران مسوول، سردبیران و خبرنگاران رسانه های شهرستان گچساران چشم و گوش دستگاه قضایی هستند ابراز امیدواری کرد که در دوره مدیریت جدید ارتباطات خوبی از طریق روابط عمومی دادگستری با رسانه ها انجام گیرد.
وی عنوان کرد: اصحاب مطبوعات در راستای پیشگیری از جرایم در شهرستان می توانند با دستگاه قضایی همراه باشند و از این جهت همیشه برای پیشنهادات اصحاب رسانه در خدمت آنها هستیم .

میشان تصریح کرد : همواره تاکید می شود که مصالح کلی نظام جمهوری اسلامی ایران، جامعه و مردم مورد اهتمام اصحاب مطبوعات باشد.

DSC_0073
هیچ نماینده ای در انتصاب من نقش نداشته است

رضا میشان قوه قضاییه را از ارکان نظام جمهوری اسلامی ذکر کرد و افزود: دستگاه قضایی از ادوار گذشته تاکنون شاخص ترین و با ثبات ترین شخصیتها را در راس مسئولیت خود داشته است.
وی قوه قضاییه را قوه ای مستقل و با شرح وظایف مشخصی در قانون توصیف کرد و افزود: دستگاه قضایی با هیچ فردی و هیچ جریانی عقد اخوت نبسته است .
این مقام عالی قضایی عدالت را محوری ترین رسالت قوه قضاییه دانست و تصریح کرد: این استقلال شایسته قوه قضاییه است  و در هیچ دوره ای به سمت گروه یا جناح خاصی تمایل پیدا نکرده است.

در انتها وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگر درباره اینکه آیا نماینده گچساران در انتصاب شما نقشی داشته است بیان کرد : در دستگاه قضایی جمهوری اسلامی اصلا چنین چیزی وجود ندارد و رئیس دادگستری بانظر رییس قوه قضاییه که زیر نظر مستقیم مقام معظم رهبری می باشد انتخاب می شود نه جریان های سیاسی.
این مقام قضایی با بیان اینکه تنها یکبار نماینده محترم شهرستانهای گچساران و باشت را در نماز جمعه روز گذشته ملاقات کرده ام گفت : ایشان هیچ نقشی در انتصاب من نداشته اند و در مراسم معارفه ام نیز از ایشان تشکر نکرده ام بلکه اعلام کرده ام به جهت راه اندازی و تکمیل ساختمان جدید دادگستری ایشان با ما همکاری لازم را داشته باشند.DSC_0072 DSC_0087 DSC_0051

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. حسین پور دهبزرگ گفت:

    استادم بوده,انسان منصف,و معقولی است,انشاالله که در پست جدید موفق باشند

  2. سعید محمدی گفت:

    احسنت عالی بود

  3. مجید گفت:

    جناب آقای میشان بحق یکی از مومن ترین وموفق ترین وعادل ترین قضات جوان نظام مقدس جمهوری اسلامی می باشد برایش آرزوی موفقیت وسلامتی وخدمت روزافرون ازدرگاه ایزدمنان خواسارم

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president