آوای جنوب

انتقاد تاجگردون از دولت : دولت ناتوانی خود را با بهانه تراشی نپوشاند

تاجگردونعضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با بیان اینکه لزومی به تشکیل کمیته ای متشکل از دولت و مجلس برای ساماندهی وضعیت یارانه ها نیست، گفت: ساماندهی وضعیت یارانه ها وظیفه مسلم دولت است و دولت باید رد این خصوص پاسخگوی کوتاهی های خود باشد.
آوای جنوب؛

غلامرضا تاجگردون در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به اظهارات اخیر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص یارانه ها و ضرورت تشکیل کمیته ای مشترک از دولت و مجلس برای ساماندهی آن، گفت: لزومی به تشکیل چنین کمیته ای نیست زیرا ساماندهی وضعیت یارانه ها وظیفه مسلم دولت است.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت ناتوانی از ساماندهی وضعیت قانون هدفمندی یارانه ها را نباید با بهانه تراشی بپوشاند، افزود: طرح پیشنهادی در خصوص تشکیل کمیته ای برای ساماندهی وضعیت یارانه بگیران نشان از فرار دولت و وزیر کار از زیر اجرای صحیح قانون هدفمندی با گذشت دو سال است.

تعلل در اجرای قانون هدفمندی به صلاح نیست

این نماینده مردم در مجلس نهم، با اشاره به قانون مصوب مجلس در خصوص هدفمندی یارانه ها و حذف دهک های پردرآمد از دریافت یارانه، تصریح کرد: قانون به خوبی تمامی راه ها را برای ساماندهی به این قانون در نظر گرفته و تعلل در اجرای این قانون به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

وی ادامه داد: اگر دولت معتقد است قانون هدفمندی دارای ایراداتی بوده یا خود در اجرای آن ناتوان است باید پیشنهاد و لایحه اصلاح قانون را به مجلس بدهد.

تاجگردون با بیان اینکه ادعای دولت در حال حاضر نداشتن بانک اطلاعاتی دقیق برای حذف دهک های پردرآمد از دریافت یارانه است، گفت: حتی اگر نداشتن بانک اطلاعاتی دقیق نیز برای این مهم صحت داشته باشد باید از مجلس درخواست کمک کرده تا قانون همسو با توانمندی دولت اصلاح شود.

وی یادآور شد: دولت باید در خصوص اجرای قانون هدفمندی پاسخگوی مجلس بوده و بتواند با دلیل و استدلال سوالات در خصوص میزان توفیق در این سال ها را جواب بدهد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، افزود: شهریور ماه سال جاری زمان پیگیری مجلس در خصوص نحوه اجرای قانون هدفمندی است./

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president