آوای جنوب

فدراسیون فوتبال ورود کند؛ آیا تبانی در لیگ دس۵۳cته دوم فوتبال وجود داشته است؟

طی هفت ۵۳c ه های اخیر برخی منابع از احتمال تبانی در بین تیم های صعود کننده به لیگ دسته اول خبر می دهند و این مسئله تا جایی پیش رفته که حتی برنامه ۹۰ نیز

فوتبال-پاکبا پایان مسابقات لیگ دسته دوم فوتبال کشور و مشخص شدن تیم های راه یافته به لیگ دسته اول لزوم ورود فدراسیون به برخی گمانه زنی ها مبنی بر تبانی در لیگ دس
۵۳c
ته دوم احساس می شود.

آوای جنوب؛

به گزارش آوای جنوب؛، طی هفته های اخیر برخی منابع از احتمال تبانی در بین تیم های صعود کننده به لیگ دسته اول خبر می دهند و این مسئله تا جایی پیش رفته که حتی برنامه ۹۰ نیز در دوهفته به این موضوع اشاراتی داشته است.
اما اینکه فدراسیون پس از گذشت سه هفته از مشخص شدن تیم های صعود کننده به لیگ دسته اول با وجود اطلاع رسانی برخی رسانه های از گمانه زنی ها در خصوص تبانی در لیگ دسته دوم اما همچنان شاهد سکوت فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در این خصوص هستیم .
پس از صعود مستقیم یک تیم از لیگ دسته دوم آن هم چند هفته زودتر از پایان لیگ و شکست سنگین این تیم در یک بازی بیرون خانه ، سوا
۵۳c
ل ها بسیاری را پیش رو بسیاری از کارشناسان مطرح می کند که لیگ دسته دوم نیز همانند لیگ دسته اول که در فصل ۹۲-۹۱ اسیر یک تبانی بزرگ شد، رنج می برد.
در آن فصل بسیاری از مربیان و بازیکنان بزرگ فوتبال کشور درگیر این اتفاق تلخ در فوتبال کشور شدند و حتی بنا بر رای کمیته انضباطی بسیاری از آنها با محرومیت های سنگینی مواجه شدند.

خداداد افشاریان
خداداد افشاریان در این خصوص اظهارداشت : تشخیص تبانی تنها در حیطه کار داوران نیست و بایستی کمیته اخلاق و انضباطی وراد عم
۵۳c
ل شود و به همین راحتی نمی توان آن را تشخیص داد.
افشاریان افزود: بی شک بررسی جوانب مختلف این موضوع از سوی فدراسیون و سازمان لیگ صورت گرفته یا خواهد گرفت و مطمئن هستم پس از اتفاقات تلخ سال ۹۲ در لیگ دسته اول همه اهالی فوتبال را هوشیار کرده است.
وی همچنین در خصوص اتفاقات ورزشگاه نفت گچساران در بازی پلی آف نیز افزود: درگیری در روی سکوها بود و هیچ گونه ارتباطی به بازی نداشت اما ادامه درگیری به سایر سکوها باعث شد تا برخی از فرصت سوء استفاده کنند و با بی حرمتی به سرمربی وبرخی بازیکنان پارس جنوبی مانع ادامه بازی در نیمه دوم شوند.
این داور پیشکسوت فوتبال در خصوص عمدی بودن اتفاقات ورزشگاه شهدای نفت نیز یادآور شد: تاکنون در استان کهگیلویه وبویراحمد بازی نیمه تمام رها نشده بود اما اینکه عاملان این بی اخلاقی ها مقاصد خاصی را دنبال می کردند هم می توان
۵۳c
د از طریق مراجع امنیتی و قضایی استان و شهرستان مورد بررسی قرار گیرد.
هرچند سکوت معنادار فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در این خصوص همچنان سوال برانگیز بوده اما نبود نظارت کافی و عدم پخش تلویزیونی مسابقات لیگ دسته دوم از صداو سیما شرایط را برای ایجاد هرگونه شائبه ای آماده کرده است.
اتفاقات تلخ در ورزشگاه های کشور و نیمه تمام ماندن مسابقه تیم های فوتبال نفت و گاز گچساران و پارس جنوبی جم شاید برخی از نشانه های وجود دست های پشت پرده باشد که بسیار از هواداران و علاقمندان تیم های شهرستانی از آن بی خبر هستند.
دامن زدن به برخی شایعات پیش از بازی برگشت پلی آف لیگ دسته دوم فوتبال و ایجاد شرایط امنیتی در شهر و ورزشگاه محل برگزاری مسابقه خود می تواند بخشی از سناریو تلخ تبانی در فوتبال باشد که شاید زوایای آن از دید بسیاری پنهان مانده است.

نوذر رودنیل نیز در این خصوص اظهارداشت: تنها کمیته ویژه متشکل از کارشناسان داوری و فوتبال با بررسی فیلم بازی و استناد به مدارک و مستندات می توانند مسئله تبانی در لیگ دسته
۵۳c
دوم را بررسی کنند.
رودنیل تاکید کرد: به هیچ عنوان نمی توان تیمی که با بازیکنان ذخیره به میدان می رود را به تبانی محکوم کرد اما می توان با تشکیل کمیته ویژه و بررسی فیلم بازی تیم های مورد بحث نظرات کارشناسانه داد و آنگاه اتهام تبانی را تایید یا رد کرد.
این عضو کمیته پنج نفره بررسی تبانی فصل ۹۲-۹۱ در لیگ دسته اول افزود: تنها راه تشخیص تبانی در لیگ دسته دوم ارائه مدارک و مستندات از سوی تیم ها خواهد بود که بررسی آن نیاز به تشکیل کمیته ویژه از سوی فدراسیون فوتبال دارد و به همین سادگی نمی توان آن را تایید یا تکذیب کرد.
براساس این گزارش، اتفاقات نادری که در فصل ۹۵-۹۴ در لیگ دسته دوم فوتبال رخ داد که از مهمترین آنها خرید امتیاز تیم کیمیا فرایند توسط مالک بادران تهران و همچنین بازگشت تیم سقوط کرده هف سمنان با رای کمیته استیناف به لیگ دسته دوم است، ل�
۵۳c
�وم تشکیل کمیته ویژه برای رفع ابهام از هرگونه بی اخلاقی در لیگ دسته دوم احساس می شود.
هرچند در طی چند بازی خانگی تیم فوتبال نفت و گاز گچساران در استادیوم شهدای نفت هیچگونه بی نظمی از سوی تماشاگران گچسارانی مشاهد ه نشده بود اتفاقات بازی پلی آف و همچنین حاشیه های رسانه ای که پیش از این بازی در هفته های اخیر از سوی برخی ایجاد شده بود نیاز به بررسی دقیق تر از سوی کارشناسان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ دارد.
اتفاقات کم نظیر استادیوم شهدای نفت گچساران و شایعه تیراندازی در گچساران آن هم در شب قبل از بازی پلی آف و انعکاس آن از رسانه ملی هرچند مسائل کوچک و کم اهمیت به نظر می رسند اما شاید بررسی کارشناسانه آنها پرده از راز بزرگی در لیگ دسته دوم بردارد که در آن صورت بسیاری از افراد باید پاسخگوی عملکرد خود باشند
حال با توجه به اتفاقات تلخی که در لیگ
۵۳c
دسته دوم رخ داده کمیته انضباطی و صیانت از اخلاق فدراسیون فوتبال به محوریت رئیس جدید فدراسیون می توانند این شایعات و گمانه زنی ها را جدی تر بگیرند و با بررسی دقیق آنها را رد یا تایید کنند.
تیم های حاضر در لیگ دسته دوم و رسانه ها هم می توانند در این راه به کمک کمیته انظباطی و صیانت از اخلاق رفته و مدارک و مستندات خود را در خصوص اتفاقاتی که رنگ و بوی تبانی در فوتبال دارد در اختیار مسئولان قرار دهند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president