آوای جنوب

جشنواره جمع‌آوری آثار شهدا و رزمندگان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد+شرایط جوایز ارزنده

نصیرزادهرئیس ستاد کنگره شهدای کهگیلویه و بویراحمد به تشکیل کمیته جدید جمع آوری آثار مربوط به شهداء خبر داد و گفت: برای جمع‌آوری آثار مربوط به شهدا، جانبازان، رزمندگان و ایثارگران استان کمیته‌ای تحت عنوان کمیته جمع‌آوری اسناد و آثار شهدا تشکیل شده است.

آوای جنوب؛

محمد نصیرزاده ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری رویداد مهم و تاریخی کنگره ملی شهدای کهگیلویه و بویراحمد در آبان‌ماه امسال اشاره کرد و گفت: به منظور برگزاری مطلوب و چشم گیر این رویداد ۲۴ کمیته مختلف در سطح استان تشکیل شده است.

جشنواره جمع‌آوری آثار شهدا و رزمندگان کهگیلویه‌وبویراحمد

وی به تشکیل کمیته جدید جمع آوری آثار مربوط به شهداء خبر داد و افزود: برای جمع‌آوری آثار مربوط به شهدا، جانبازان، رزمندگان و ایثارگران استان کمیته‌ای تحت عنوان کمیته جمع‌آوری اسناد و آثار شهدا تشکیل شده است.

رئیس ستاد کنگره شهدای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:شهدای استان در ابتدای دوران دفاع مقدس دارای یگان مستقلی نبودند که این موضوع جمع‌آوری آثار را تا حدودی با مشکل مواجه کرده است.

نصیرزاده با بیان اینکه بخش عمده‌ای از این آثار تاکنون جمع‌آوری شده و در حال ساماندهی هستند، بیان کرد: از عموم مردم این استان خواهانیم در ارائه مستنداتی شامل فیلم، صوت، عکس، دست‌نوشته، وصیت‌نامه و دیگر آثار شهدا و رزمندگان همکاری کنند.

وی با تأکید بر اینکه جمع‌آوری مستندات جنگ یکی از مؤلفه‌های اصلی برگزاری این کنگره است، خاطرنشان کرد: در این راستا جشنواره جمع‌آوری آثار شهدا و رزمندگان استان کهگیلویه و بویراحمد از طریق کمیته مجازی ستاد کنگره شهدای استان برگزار می‌شود.

رئیس ستاد کنگره شهدای کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر این موضوع که این جشنواره از امروز آغاز شده و به مدت ۴۵ روز ادامه دارد ،بیان کرد:کسانی که مستنداتی در زمینه فیلم، صوت، عکس، دست‌نوشته، وصیت‌نامه و خاطرات شهدا دارند می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

نصیرزاده به اهدای جوایز به نفرات برتر این جشنواره اشاره کرد و افزود:جوایز این جشنواره شامل ۵ کمک هزینه سفر کربلا معلی بوده که این جوایز به بهترین مستندات ارائه شده اهدا می‌شود.

رئیس ستاد کنگره شهدای کهگیلویه و بویراحمد گفت: شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار را از طریق پست الکترونیکی به آدرس b.khabari@chmail.ir ارسال کرده و یا برای ارائه آثار به ستاد کنگره شهدای استان واقع در میدان امام حسین‌(ع) مراجعه کنند.

نصیرزاده به مهمان احتمالی این کنگره ملی اشاره کرد و افزود: یکی از سران سه قوه شامل رئیس جمهوری، رئیس مجلس شورای اسلامی و یا رئیس قوه قضائیه در این اجلاسیه شرکت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: ریاست این اجلاسیه که در چهار روز با اهداف خاص برگزار خواهد شد بر عهده آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد است، سید موسی خادمی استاندار استان به عنوان جانشین، سردار یدالله بوعلی فرمانده سپاه فتح استان به عنوان دبیر و معاون سیاسی، امنیتی و فرهنگی استاندار استان نیز به عنوان مسئول اجرایی اجلاسیه هستند.

نصب المانهای دفاع مقدس همزمان با برگزاری کنگره ملی شهداء استان

رئیس ستاد کنگره شهدای کهگیلویه و بویراحمد به نصب تمثال شهداء در معابر و خیانهای مرکز استان و دیگر شهرسهای استان اشاره کرد و گفت: تا قبل از برگزاری این اجلاسیه تمثال شهدا در سه شهر مهم کهگیلویه و بویراحمد شامل یاسوج، گچساران و دهدشت تهیه و در مکان های مناسب، میادین، بلوارها و معابر عمومی نصب خواهند شد.

نصیرزاده به نصب سه المان شاخص دفاع مقدس در سه میان اصلی شهر یاسوج با همکاری شهردارای این شهر خبر داد و گفت: با همکاری خوب شهردار یاسوج و همکاری یک تیم مجرب سه المان شاخص که شامل شهدای هفتم تیر، مادران سه شهیدی و پدخندق بوده در سه میدان مهم مرکز استان نصب خواهند شد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president