آوای جنوب

آنچه شهردار یاسوج در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران گفت:از راه اندازی دانشگاه شهرداری تانهضت آسفالت و…

جاویدشهردار یاسوج برنامه های شاخص این نهاد برای اجرا در سال ۹۵ را تشریح کرد.

آوای جنوب؛

محمد علی جاوید عصر شنبه، چهارم اردیبهشت ماه در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران به برمنامه جامع شهرداری یاسوج با تیم مدیریتی جدید در راستای خدمات رسانی مطلوب تر به شهروندان اشاره کرد و گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده سند میان مدت پنج ساله شهرداری یاسوج در حوزه های مختلف تهیه و تدوین شده که بر همین اساس ۱۱۰پروژه و برنامه در زمینه های مختلف تعریف شده که تا پایان شهریور ۹۶ اجرا خواهد شد.

وابسته نیستیم

وی بیان اینکه این پروژه ها بدون تکیه بر اعتبارات دولتی و حداقل وابستگی به اعتبارات دولتی را خواهند داشت و از محل عوارضات شهرداری اجرا می شوند،تصریح کرد:در حال حاضر چندین پروژه مهم از جمله پارک غدیر،ولایت،چشمه نباتی و پل چهارم بشار از بودجه خود شهرداری در حال احداث هستند.جاوید

ماده ۱۸۰به هیچ نهاد تعلق نگرفته است!

شهردار یاسوج با اشاره به اعتبارات از محل ماده ۱۸۰ به این پروژ ه ها اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: ۹ میلیارد تومان از اعتبارات ماده ۱۸۰قرار بود که به مدیریت شهری و شهرداری استان اختصاص داده شود اما تاکنون حتی یک ریال تخصیص داده نشده است که این نکته در تمام استان چنین بوده است.

جاویدبه رکود اقتصادی و کمبود منابع مالی در این نهاد و دیگرنهادی دولتی اشاره کرد و گفت:حوزه مدیریت شهری یاسوج سه شاخص را در برنامه کاری خود مدنظر قرار داده که مدیریت علمی یکی از این شاخص‌ها است که بنده و همکارانم بر روی آن تاکید داشتیم و به همین دلیل از انجام‌ کارهای غیرعلمی و غیر تخصصی پرهیز کردیم.

قانونمداری اولویت اول شهرداری یاسوج

وی قانون مداری را دومین شاخص این امر در سه سال گذشته مدیریت جدید این نهاد دانست و افزود: قانون‌مداری و اجرای عدالت اجتماعی دومین شاخصی بود که بر روی آن پافشاری کردیم و مبنای اول کار مجموعه شهرداری در طول مدیریت بنده اجرای قانون بوده است.

شهردار یاسوج توجه به قانون و قانومنداری را سومین اصل مدیرت شهرداری در راستای خدمات رسانی مطلوب به شهروندان دانست و ابراز کرد: کار غیرقانونی هیچ جایگاهی در شهرداری یاسوج ندارد و بحث عوارض شهرداری که برای همه شهروندان یک دغدغه محسوب می‌شد بر اساس قانون دریافت می‌شود.

بدهی نداریم؟

جاوید با تأکید بر این موضوع که اکنون شهرداری یاسوج به یک شهرداری غیر مقروض تبدیل شده است و حداقل بدهی‌ها را به افراد و ادارات دارد،بیان کرد:این نهاد در سالهای نچندان نهادی با ازدیاد بدیهیا بود که با یک همکاری چند جانبه با همکاری شورای اسلامی شهر تمامی این بدیها را به حداقل رساندیم که کاری بی سابقه در طول این نهاد است.

وی به برنامه های میان مدت و طولانی مدت این نهاد در سال جدید اشاره کرد و گفت:شهرداری یاسوج با پرهیز از هرگونه فریب کاری و به صورت شفاف به برنامه‌های خود در سال ۹۵ عمل خواهد کرد.

سند پنج ساله شهرداری یاسوج در راستای خدمات رسانی

شهردار یاسوج به تبیین سند جدید این نهاد در سند پنج ساله مرکز استان اشاره کرد و گفت: با مشورت مشاوران خبره کشور طراحی کردیم که بر اساس این سند برنامه‌ راهبردی شهرداری یاسوج را در مدت پنج‌ سال به اجرا خواهیم درآورد.

ادامه نهضت آسفالت در تمامی معابر مرکز استان

جاوید ادامه دادن نهضت آسفالت در تمامی معابر مرکز استان از جمله اولیت های این نهاد در سالجاری دانست و افزود:اولویت ما در سال ۹۵، مناطق کمتر برخوردار در شهرک‌ها و محیط‌های پیرامون شهر یاسوج است و از هفته آینده عملیات آسفالت را شروع می‌کنیم و تا پایان شهریور ۹۶ تمام معابر خاکی این شهر آسفالت خواهند شد.

وی در ادامه به تکمیل برخی از چهار فاز پارکهای مهم مرکز استان تا پایان شهریور ۹۶خبر داد و افزود: چهار پروژه پارک های ولایت، غدیر، بانوان و چشمه نباتی تا پایان شهریور ۹۶ تکمیل خواهد شد که عمده کار این پارک ها امسال انجام می شود و لاعقل یک فاز از پارک ولایت و غدیر در سالجاری محیای شهروندان خواهد شد.

راه اندازی سامانه ۱۳۷

شهردار یاسوج در ادامه به راه اندزای سامانه ۱۳۷مختص شهروندان در راستای خدمات رسانی بهتر خبر داد و گفت: سامانه ۱۳۷جهت پاسخگویی مسئولان شهرداری و سازمانهای وابسته به شهروندان در سالجاری راه اندازی خواهد شد.

شهرداری یاسوج الکترونیکی می شود

وی الکترونیکی کردن شهرداری یاسوج از دیگر اولویت‌های کاری این نهاد در سال ۹۵ دانست و افزود:یکی اولویت های شهرداری درس سال جدید الکترونیکی کردن تمامی اتوماسیون ها و برداشتن تبادلات کاغذی خواهد بود.

حذف ۱۰نقطه حادثه خیزمرکز استان

شهرداری یاسوج در ادامه به اولویت های عمرانی این نهاد در سال جدید اشاره کرد و گفت: ۱۰ نقطه حادثه خیز شهر یاسوج را شناسایی کردیم که در راستای رفع مشکلات این نقاط پر حادثه جهت ترافیک روان برنامه‌ریزی می‌کنیم.

جاوید تصریح کرد: برای تسهیل تردد و روان تقاطع غیر هم سطح امام سجاد(ع) تا پایان شهریور سال آینده افتتاح و به بهربرداری رسید که قسمتی از بودجه عمرانی آن وابسته به منابع دولتی بوده که در حال حاضر شهرداری با بودجه امانی خود در حال ساختن این پروژه است.

احداث سینمای شهرداری یاسوج در اینده نزدیک

وی در ادامه به احداث فرهنگسرای شهرداری ظرف ۴۵ روز آینده در یک فضای مناسب در شهر یاسوج خبر داد و گفت: احداث سینمای شهر یاسوج از دغدغه‌های جوانان این شهر هست، لذا در راستای تحقق به حق جوانان این شهر پروژه‌ای را به عنوان شهرک سینمایی برای آینده شهر در نظر داریم و برای اولین بار همایش خیرین شهر ساز در شهر یاسوج برگزار می‌شود.

شهردار یاسوج در ادامه به ۱۵اردیبهشت ماه اولین همایش یاسوج به مناسب پنجاهمین سال مرکز شهرشدن یاسوج اشاره کرد و گفت: در این روز برنامه های مختلف و متنوعی از جمله مسابقات بومی و محلی و سنت ها و آیین های این شهر اجرا خواهد شد.

ارسال ۴۸مقاله به دبیر خانه همایش

جاوید درادامه به برگزاری اولین همایش علمی تخصصی یاسوج به میزبانی یکی از دانشگاههای استان اشاره کرد و بیان داشت: همایش روز یاسوج روزهای ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت ماه امسال در ۱۰ محور با همکاری دانشگاه آزاد واحد یاسوج برگزار خواهد شد که تاکنون ۴۸ مقاله به دیبرخانه این همایش ارسال شده است.

شهردار یاسوج در ادامه به چارت مدیریتی این نهاد و ادغام دو سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی این شهر اشاره کرد و گفت: سازمان حمل و نقل بار و مسافر ایجاد شده است که با مدیریتی جدیدتر و ساماندهی شده به کار خود ادامه خواهد داد.

تولید ماهانه ۲۰تن پسماند در مرکز استان

جاوید در ادامه به معضل پسماند در مرکز استان اشاره داد وگفت: با توجه به اینکه ماهانه بیش از ۲۰تن زباله در مرکز استان تولید می شود سازمان پسماند و نمایشگاه شهرداری ایجاد و راه اندازی خواهد شد.

شهردار یاسوج در ادامه به یاسوج اشاره کرد و افزود: مرکز علمی کاربردی شهرداری یاسوج متناسب با نیاز شهرداریهای استان با سه کد رشته معماری، حمل و نقل ترافیک و حسابداری از مهر ماه ۹۵ پذیرش دانشجو خواهد داشت.

نصب دو پل مکانیزه در مرکز استان

وی با اشاره به مکانیزه شدن دو پل عابر پیاده در شهر یاسوج ،گفت:این پروژه مهم با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان ایجاد خواهند شد.

شهردار یاسوج در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگاران در مورد جابجایی برخی پایانه های مسافربری حاشیه های شهر ،نصب المان جدید در معابر مرکز استان و همچنین تعطیلی دوباره میدان میوه و ترباره گفت: در راستای ترافیک باید فرهنگ سازی کنیم که در این راستا به دنبال ایجاد یک پایانه مسافبری مناسب برای این منطقه هستیم.

نصب المان های شهداء در معابر مرکز استان

جاوید در ادامه به نصب المان های جدید شهداء با همکاری سپاه فتح استان در معابر مرکز استان اشاره کرد و گفت: نصب تمثال شهداء با همکاری سپاه فتح و بنیاد شهید در برخی از معابر مرکز استان صورت خواهد پذیرفت.

برخی ادارات با شهرداری همکاری نمی کنند

وی به تعطیلی دوباره میدان میوه و تره بار مرکز استان اشاره کرد و گفت: باید اقرار کنیم در این موضوع شکست خورده ایم و باتوجه به اینکه شهرداری یک نهاد خدمات رسان است اما برخی از ادارات از جمله صنعت و معدن و برخی دیگر ار ادارت خدمات رسان در این وضوع ما را حمایت نکردند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president