آوای جنوب

خرم روز: هنوز هم ممکن است صلاحیت عده ای در شورای نگهبان رد شود

ممکن است داوطلبانی در هیات های اجرایی ، نظارتی و هیات مرکزی تایید شده باشند اما به علت گزارش جدیدی که در پاسخ به استعلام های برای شورای نگهبان ارسال و برای این شورا محرز می شود که تایید صلاحیت آن داوطلبان درست نبوده است و…

خرم روزمسئول دفتر نظارت بر انتخابات شورای نگهبان کهگیلویه و بویراحمد گفت: نتیجه ی بررسی اعتراض داوطلبان مجلس شورای اسلامی که نسبت به رد و احراز نشدن صلاحیت خود معترض بودند امروز( ۱۶ بهمن) به فرمانداری ها اعلام می شود.

آوای جنوب؛

حجت الاسلام “خرم روز” افزود: ۲۶ دی که نظر هیات مرکزی را اعلام کردیم بر اساس قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی ، ۲۰ روز فرصت برای اعلام شکایت و رسیدگی شورای نگهبان تعیین شده بود که این فرصت روز جمعه به پایان رسید.

وی بیان کرد: اعلام نتیجه از شورای نگهبان و به وزارت کشور و فرمانداری ها به صورت محرمانه است.

حجت الاسلام خرم روز اظهار کرد: مردم خبرها را از خبرگزاری های رسمی و رسانه ملی دریافت و به شایع پراکنی فضای مجازی توجه نکنند.

وی عنوان: یک مرحله دیگر بعد از این برای رسیدگی به شکایات تعیین شده است که این مرحله برای کسانی است که در مراحل قبلی تایید صلاحیت شده اند اما شورای نگهبان به علت مستند های جدیدی که به دستش رسیده ، آنان را رد کرده است.

این مسئول ادامه داد:ممکن است داوطلبانی در هیات های اجرایی ، نظارتی و هیات مرکزی تایید شده باشند اما به علت گزارش جدیدی که در پاسخ به استعلام های برای شورای نگهبان ارسال و برای این شورا محرز می شود که تایید صلاحیت آن داوطلبان درست نبوده است، در این صورت صلاحیت آنان رد می شود.

حجت الاسلام خرم روز ابراز داشت: در این مرحله داوطلبان سه روز فرصت دارند شکایت کنند و شورای نگهبان به یک هفته مهلت رسیدگی به شکایت این افراد را دارد.

وی گفت: بر این اساس نتیجه نهایی تایید یا رد صلاحیت داوطلبان انتخابات دهمین مجلس شورای اسلامی ۲۷ بهمن امسال اعلام می شود.

۱۰۸ داوطلب برای نمایندگی مجلس در سه حوزه انتخابیه کهگیلویه و بویراحمد نام نویسی کرده بودند که از این تعداد ۵۹ نفر تأیید، چهار نفر انصراف، ۲۹ نفر رد صلاحیت و ۱۶نفر صلاحیتشان احراز نشد.

در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا از بین ۳۷ نفر داوطلب انتخابات مجلس ۲۱ نفر تأیید صلاحیت، سه نفر انصراف، هفت نفر رد صلاحیت وشش نفر صلاحیتشان احراز نشد.

در حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده از بین ۵۹ نفر داوطلب انتخابات مجلس ۳۰ نفر تأیید صلاحیت، یک نفر انصراف،۲۰ نفر رد صلاحیت و هشت صلاحیتشان احراز نشد.

در حوزه انتخابیه گچساران و باشت از بین ۱۲نفر داوطلب انتخابات مجلس هشت نفر تأییدصلاحیت، دو نفر رد صلاحیت دو نفر صلاحیتشان احراز نشد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president